Toon posts:

[WinXP] Promise FastTrak100 TX2 help gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een schijf van 80 gb met Windows XP pro erop waar niks mee aan de hand is. Hier boot ik dus van etc.

Nu heb ik echter ook twee schijven van 20 gb aan een RAID Controller hangen, Promise FastTrak100 TX2. Deze staat als RAID 1 ingesteld (mirroring).

Nu is er 1 schijf gescrashed, waarna mijn pc opstartproblemen gaf, te weten critical error on channel 2 harddisk.
Bij het verder booten (escape) gaat Windows XP (dankzij de FastTrak util) de schijf automatisch rebuilden. Dit is allemaal goed gegaan, het opstarten van de pc gaat ook weer goed.

Nu is het probleem dat ik dus mijn schijven (of volume) van mn RAID niet meer kan benaderen. Ik durf ze niet te synchroniseren of wat dan ook bang om de data te verliezen die hier op staat. Ik kan ook geen driveletter toekennen of wat dan ook. Dit zou volgens mij automatisch moeten gaan. In device manager staan ook geen uitroeptekens, alles is volgens mij goed geinstalleerd.

Wat moet ik doen om er weer een bruikbare volume van te maken !!! :?

Verwijderd

Probeer eens te kijken in de bios van je RAID Controller, misschien kan je hem daar nog een keer in rebuilden, zoiets heb ik ook een keer gedaan voor zo ver ik weet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je eigenlijk wel in de FAQ van dit subforum gekeken :?

Kijk eens onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" B)

Dit topic is gesloten.