Toon posts:

[Access] Datum probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem waar ik niet echt uit kom, ook niet na search op GOT/Google:

Ik heb een formulier gemaakt met 2 listboxen.
In beide staan de getallen 1 t/m 12.
Met een knop op het formulier open ik een query waarbij de gegevens worden getoond tussen de maanden van listbox1 en listbox2.

Dit werkt op zich gewoon goed, alleen zodra ik dus maand 10 selecteer in listbox2 dan is het resultaat alleen listbox1.

Dus in principe is het zo dat wanneer een month(x) waarbij x meer dan 2 getallen is dat ie het niet meer doet bij mij.

Ik zit op dit moment niet achter de pc waar de database zit, dus kan ff geen code plaatsen, maar ik hoop dat er iemand is die dit (simpel?) probleem kent.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

cdate()?

Kan er zo eigenlijk weinig over zeggen... Check je query check je datatypes....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gebruik in in mijn query:
code:
1
2
[Forms]![1 Zoekscherm]![Maandbegin] Or [Forms]![1 Zoekscherm]![Maandeind] or 
>[Forms]![1 Zoekscherm]![Maandbegin] And <[Forms]![1 Zoekscherm]![Maandeind]

Maandbegin en Maandeind zijn respectievelijk listbox1 en 2

Verwijderd

gebruik haakjes zou ik zo zeggen.
code:
1
2
([Forms]![1 Zoekscherm]![Maandbegin] Or [Forms]![1 Zoekscherm]![Maandeind] or 
>[Forms]![1 Zoekscherm]![Maandbegin]) And <[Forms]![1 Zoekscherm]![Maandeind]

Verwijderd

Topicstarter
De code is opgesplits in 2 regels onder elkaar in de query.
code:
1
[Forms]![1 Zoekscherm]![Maandbegin] Or [Forms]![1 Zoekscherm]![Maandeind] or

code:
1
>[Forms]![1 Zoekscherm]![Maandbegin] And <[Forms]![1 Zoekscherm]![Maandeind]

Volgens mij is daarom haakjes niet meer nodig.
De bovenste zorgt ervoor dat de datums tussen de maandnummer valt en de ondereste zorgt ervoor dat de maandnummers ook gelijk zijn aan de listboxnummers.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik snap niks van je code eigenlijk

begin or eind or >begin and <eind

or en and zijn booleaanse operatoren terwijl de gebruikte waarden helemaal geen booleaanse uitkomst hebben :? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 28-08-2003 10:55 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Hij heeft het letterlijk uit de query editor geknipt en niet een sql statement daarom is het zo onlogisch.

Post eens je SQL statement. Dat is wat begrijpbaarder

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat dacht je anders van groter dan of gelijk aan, kleinder dan of gelijk aan?
Als in >= en <=?

dit is echt de meest beroerde oplossing. Bijvoorbeeld een reeks 2,3,4,5,6,7,8 filteren door te stellen 'tussen 2 en 8 of 2 of 8'. Dat kan toch korter?

(en gebruik geen spaties in namen van objecten (zoals [1 zoekscherm]), werkt gewoon niet lekker)

En nog even over je probleem: ik gok dat die maand-nummers als text worden weergegeven en dus ook gefilterd. Op dat moment is 12 kleiner dan 2, omdat het met een 1 begint die voor de 2 komt. Probeer daar maar eens een beetje mee te spelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Boss op 28-08-2003 13:48 . Reden: ook nog oplossing voor originele probleem geven natuurlijk! ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 18:33
code:
1
BETWEEN [Forms]![1 Zoekscherm]![Maandbegin] AND [Forms]![1 Zoekscherm]![Maandeind]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb er niet veel verstand van en probeer dus zelf eerst maar wat. Vond het zelf ook niet geweldig maar ja wist zelf ff niks meer te verzinnen.
BETWEEN [Forms]![1 Zoekscherm]![Maandbegin] AND [Forms]![1 Zoekscherm]![Maandeind]
Dit zal ik eens proberen, ziet er sowieso iets netter uit! :)

_/-\o_ Geloof dat dit het probleem ook meteen oplost. Even goed testen maar ziet er goed uit, bedankt iedereen!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 11:00 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

En wat nu als iemand alles wil vanaf januari? (dus geen 'tot' datum opgeven?) of is dat geen optie in je programma?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1