Heb vandaag weer een abitje naar de eeuwige DOC velden geholpen. Blijkbaar zitten de mosfets niet zo goed vast als ik gedacht had. Ik had deze dingen al passief gekoeld met een op maat gezaagd heatsinkje, maar volgens mijn kon ie z'n warmte niet goed afvoeren. Op 1 of andere manier is 't ding tijdens 't draaien verschoven. Heb helaas geen pic, omdat kwaliteit van m'n webcam behoorlijk zuigt en alleen maar wazig beeld laat zien op kleine afstand.
Nu wil ik dit op 1 of andere manier weer gaan herstellen. Ik zat er zelf aan te denken om de omgeving weer op te warmen met een soldeerbout, maar ik heb er m'n twijfels over of dit gaat lukken, aangezien heel de onderkant zo warm moet worden, zodat de tin weer gaat smelten en ik 't ding eraf kan halen en weer op de goede plaats vast kan maken.
De mosfet lijkt vast te zitten op een metalen onderkantje, wat op z'n beurt weer is vastgemaakt op een metalen plaatsje op 't moederbord
Waar ik naar op zoek ben zijn tips om dit voor elkaar te krijgen.
Nu wil ik dit op 1 of andere manier weer gaan herstellen. Ik zat er zelf aan te denken om de omgeving weer op te warmen met een soldeerbout, maar ik heb er m'n twijfels over of dit gaat lukken, aangezien heel de onderkant zo warm moet worden, zodat de tin weer gaat smelten en ik 't ding eraf kan halen en weer op de goede plaats vast kan maken.
De mosfet lijkt vast te zitten op een metalen onderkantje, wat op z'n beurt weer is vastgemaakt op een metalen plaatsje op 't moederbord
Waar ik naar op zoek ben zijn tips om dit voor elkaar te krijgen.