Ik heb onlangs mijn computer eens een goede schoonmaakbeurt gegeven, omdat een vriend van me er tijdens de vakantie achter had zitten stumperen. Ik heb XP en onlangs maar gelijk de laatste Windows Media Player geinstalleerd. Waarschijnlijk een domme fout, ik kan het niet zeggen. Na veel gerommel met 1001 codecs installeren alles weer gedeinstalleerd en gekozen voor K-lite codec pack. Wederom geen resultaat......dus Gspot geprobeert. Gspot geeft aan dat alle codecs aanwezig zijn, maar failed tijdens het renderen. Voor de gein nog maar even met BsPlayer geprobeerd, maar dat liep vast. Uiteraard heb ik deze forum ook al enige malen doorgekeken, maar nog zonder resultaat. Heeft iemand misschien een oplossing voordat mijn mental breakdown zich volledig openbaart?
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik toevallig net in kazaalite de bestanden heb geprobeerd in avi-preview. Puik resultaat, dus het ligt in ieder geval niet aan de bestanden. Wat kan er toch mis zijn??
Ohhh... nog een ding, mijn windows media speler meldt bij deze files "klasse niet geregistreerd". Verder pakt hij wel gewoon muziek.
Ja dat betekent dus dat je codec niet goed is.Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 01:32:
Ohhh... nog een ding, mijn windows media speler meldt bij deze files "klasse niet geregistreerd". Verder pakt hij wel gewoon muziek.
Probeer anders eens eens een Divx player van www.divx.com
Verwijderd
Tja, je laad ook geen psd files in photoeditorVerwijderd schreef op 28 August 2003 @ 01:48:
Wat zal ik zeggen...... Hij doet het inderdaad in die Divx player, maar nog steeds niet in mijn WMP en ook niet in mijn PowerDVD. Heb je nog suggesties? Het zou me echt vrolijk maken, dat werd ik eigenlijk nu al.
Vergeet WMP & PowerDVD voor Divx
Ideaal (voor mij althans) is een schoon systeem met daarop:
ffdshow codex
ac3 filter
Zoomplayer voor divx/xvid afspelen
PowerDVD voor DVD & MPEG aanverwanten (vcd/scvd)
WMP gebruik ik niet.
Ik werk bij een it-bedrijf en hoorde van een collega dat ik eigenlijk maar een paar codecs moest installeren en daarmee een groot deel van filmpjes weer kon bekijken. Ik heb PowerDVD en WinDVD er af gehaald en vervolgens via het configuratiescherm alles codecs weggehaald.
WinDVD en die codecs geinstalleerd en wederom geen resultaat. Toen weer alles er af gehaald en alle forums doorgespit. Vervolgens heb ik WinDVD weer verwijderd en geinstalleerd en heb de volgende codecs geinstalleerd:
ac3filter_0_54b.zip
DivX502Bundle.exe
DVobSub_2.23.exe
ffdshow-20021029.exe
OggDS.exe
XviD_Install.exe
Helaas nog zonder resultaat. Toen kwam ik er achter dat ik Xvid nog moest installeren, dus heb ik de volgende bestanden geinstalleerd:
GordianKnot.RipPack.0.27.Setup.exe
XviD.Root.24.02.2003.1100.exe
Je raad het vast al......
Toen nog maar eens K-lite codec pack geprobeerd....
en weer er af gehaald. Ik kan kortom installeren tot ik een gram weeg, maar het werkt gewoon allemaal niet. Ik vraag me af of dat komt omdat er misschien nog resten van de vorige installaties op zouden kunnen staan?
Ik probeerde telkens Gspot. Volgens dat programma is alles hartstikke in orde en heb ik steeds de juiste codecs, maar nog steeds failed hij tijdens het renderen.
Heeft iemand....pleeeeeeezzzzz... een oplossing voor mijn probleem???
WinDVD en die codecs geinstalleerd en wederom geen resultaat. Toen weer alles er af gehaald en alle forums doorgespit. Vervolgens heb ik WinDVD weer verwijderd en geinstalleerd en heb de volgende codecs geinstalleerd:
ac3filter_0_54b.zip
DivX502Bundle.exe
DVobSub_2.23.exe
ffdshow-20021029.exe
OggDS.exe
XviD_Install.exe
Helaas nog zonder resultaat. Toen kwam ik er achter dat ik Xvid nog moest installeren, dus heb ik de volgende bestanden geinstalleerd:
GordianKnot.RipPack.0.27.Setup.exe
XviD.Root.24.02.2003.1100.exe
Je raad het vast al......
Toen nog maar eens K-lite codec pack geprobeerd....
en weer er af gehaald. Ik kan kortom installeren tot ik een gram weeg, maar het werkt gewoon allemaal niet. Ik vraag me af of dat komt omdat er misschien nog resten van de vorige installaties op zouden kunnen staan?
Ik probeerde telkens Gspot. Volgens dat programma is alles hartstikke in orde en heb ik steeds de juiste codecs, maar nog steeds failed hij tijdens het renderen.
Heeft iemand....pleeeeeeezzzzz... een oplossing voor mijn probleem???
Is het niet mogelijk om een baclup partitie aan te maken, al je zooi daar op te gooien,
je schijf te formatteren en dan alles weer terug te plaatsen?
Na een format C: moet het toch werken..
Edit: Typo's
je schijf te formatteren en dan alles weer terug te plaatsen?
Na een format C: moet het toch werken..
Edit: Typo's
[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 29-08-2003 14:55 ]
Leave only footprints, take only memories
Dat heb ik pas gedaan, maar daar ben ik gruwelijk lang mee bezig om al mijn instellingen weer op orde te krijgen en alles te herinstalleren. Ik ga al steigeren bij het idee. Ik vind niets erger dan formateren en de boel weer inrichten. Ik bedank je echt voor je hulp, maar ik krijg al een wegtrekker bij het idee. Is er iemand die misschien een ander plan heeft?
Welke precieze foutmelding geeft GSpot bij het renderen?
Ik zit nu even op mijn werk. Over ongeveer 45 minuten ben ik weer terug bij dat haperende apparaat. Ik zal dan even kijken welke melding hij daar precies geeft.
De melding is: "DirectShow was unable to render the file. Folllowing is the error it reported:
0x80040145 (unknown). Ik hoop dat je er iets mee kunt?
0x80040145 (unknown). Ik hoop dat je er iets mee kunt?
Das niet echt de bedoelingVerwijderd schreef op 29 August 2003 @ 20:22:
Misschien een vreemde vraag, maar moet ik blijven posten om tussen de actieve topics te blijven?
Hmmm,
deze foutmelding zegt mij en Google niks.
Plan B dan maar:
Ga naar Start -> Configuratie scherm -> Systeem -> Apparaatbeheer -> Besturing voor geluid.... -> Video Codecs. Hier op dubbelklikken en de eigenschappen bekijken.
* Welke codecs staan hier
* Wat is de 4-letter code die GSpot rechtsboven achter 4CC weergeeft.
als er mensen meteen een antwoord hadden geweten dan hadden ze die al wel gepost vrees ik.
Ik hou deze thread in ieder geval in de gaten (for what's it worth...)
deze foutmelding zegt mij en Google niks.
Plan B dan maar:
Ga naar Start -> Configuratie scherm -> Systeem -> Apparaatbeheer -> Besturing voor geluid.... -> Video Codecs. Hier op dubbelklikken en de eigenschappen bekijken.
* Welke codecs staan hier
* Wat is de 4-letter code die GSpot rechtsboven achter 4CC weergeeft.
Nee hoor,Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 20:22:
Misschien een vreemde vraag, maar moet ik blijven posten om tussen de actieve topics te blijven?
als er mensen meteen een antwoord hadden geweten dan hadden ze die al wel gepost vrees ik.
Ik hou deze thread in ieder geval in de gaten (for what's it worth...)
Sorry voor de late reactie, ik ben namelijk zo'n twee weken er tussenuit geweest. Ik zal zowel de audio-codecs als de videocodecs opsommen. Misschien wel zo makkelijk.
Audiocodecs:"Fraunhofer IIS Mpeg layer3 codec (deze komt 2 keer in de lijst voor???) en Windows Media Audio Codec.
Videocodecs: Divx 5.0 Codec en Xvid MPEG4 video Codec.
Waarom de overige codecs daar niet genoemd worden, snap ik overigens niet, maar zo technisch ben ik nou eenmaal niet. Pleeeeeezzz...............iemand nog een oplossing?
Audiocodecs:"Fraunhofer IIS Mpeg layer3 codec (deze komt 2 keer in de lijst voor???) en Windows Media Audio Codec.
Waarom de overige codecs daar niet genoemd worden, snap ik overigens niet, maar zo technisch ben ik nou eenmaal niet. Pleeeeeezzz...............iemand nog een oplossing?
• WMP geeft een foutmelding als ie een clip niet kan afspelen. Wat is die foutmelding bij jou?
• Kun je eens kijken of er ergens foutmeldingen komen als je start/run/dxdiag uitvoert?
• Heb je toevallig ergens een overlay instelling ingesteld waar je players niets mee kunnen? (video driver en bij bv bsplayer in het instellingentabje).
• Probeer het eens met virtualdub. Als het niet werkt heb je iig weer wat info.
zet ffdshow erop / loop je huidige instellingen eens na
• Uninstall al je codecs (via respectieve startmenu items dan wel in je lijst met software in je control panel) en reinstalleer om te beginnen eerst eens een los codec, draai een filmpje met dit codec en kijk of het werkt. WMP kan zelf codecs downloaden in een aantal gevallen.
• Kun je eens kijken of er ergens foutmeldingen komen als je start/run/dxdiag uitvoert?
• Heb je toevallig ergens een overlay instelling ingesteld waar je players niets mee kunnen? (video driver en bij bv bsplayer in het instellingentabje).
• Probeer het eens met virtualdub. Als het niet werkt heb je iig weer wat info.
zet ffdshow erop / loop je huidige instellingen eens na
• Uninstall al je codecs (via respectieve startmenu items dan wel in je lijst met software in je control panel) en reinstalleer om te beginnen eerst eens een los codec, draai een filmpje met dit codec en kijk of het werkt. WMP kan zelf codecs downloaden in een aantal gevallen.
Localhost is where the heart is
Zo ziet het eruit bij een WinXP PC die wel alle film(pje's) afspeeld:Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 08:35:
Sorry voor de late reactie, ik ben namelijk zo'n twee weken er tussenuit geweest. Ik zal zowel de audio-codecs als de videocodecs opsommen. Misschien wel zo makkelijk.

De meeste staan er op via het Nimo Codec Pack en sommige zelf geinstalleerd
Ik had DXdiag uitgevoerd, maar dat bleek allemaal in orde te zijn. Hoe kan ik er achter komen hoe ik achter mijn overlay instellingen kom? Die ontgaat mij even.
???
???
Verwijderd
volgens mij mis je de DivX3.11 codec, das best een heeeeeeel veeeeel gebruikte codec....Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 08:35:
overlay > kijk eens in het advanced tabje van je display instellingen. De precieze locatie hangt af van je drivers
Verwijderd
probeer eens ander nio coded pack en de ace codec pack en ligos nog eens erbij, werkt namelijk hier perfect heb maak geen gebruik van windvd en al die andere players, en je video overlay instellingen staan ook toch gewoon in de eigenschappen van je wmp
Niet bij elke versieVerwijderd schreef op 12 September 2003 @ 09:06:
en je video overlay instellingen staan ook toch gewoon in de eigenschappen van je wmp
Heb je nou al naar ons geluisterd en FFDShow eens geprobeerd? Da's een playback-filter wat alle formaten DivX/XVid aankan.
http://sourceforge.net/projects/ffdshow
En dan daar FFDShow alpha halen.
http://sourceforge.net/projects/ffdshow
En dan daar FFDShow alpha halen.
Verwijderd
probeer het programma AVICodec eens, daarmee kun je zien welke codec het filmpje precies nodig heeft en of je die ook (juist) geinstalleerd hebt.
http://avicodec.duby.info/
en btw. ik gebruik als mediaplayer
meuktracker: Media Player Classic 6.4.6.0
van mij hoef ik niet al die verschillende afspeel software,
wordt me pc alleen een zooitje van...
en btw. ik gebruik als mediaplayer
meuktracker: Media Player Classic 6.4.6.0
van mij hoef ik niet al die verschillende afspeel software,
wordt me pc alleen een zooitje van...
Dat doet GSpot ook alVerwijderd schreef op 12 September 2003 @ 09:25:
probeer het programma AVICodec eens, daarmee kun je zien welke codec het filmpje precies nodig heeft en of je die ook (juist) geinstalleerd hebt.
http://www.headbands.com/gspot/screenshots.html
Ben ik toch wel benieuwd naar foutmeldingen die players geven over je probleem. Heb je de overlay al gevonden?
Wederom weer een hoop codecs geinstalleerd. Helaas wederom zonder resultaat en ik zie door de adviezen het bos niet meer. Ik zal even laten zien wat ik nu heb:
AC3-filter;
Divx pro codec;
FFD-show;
Huffyuw AVI lossless video codec;
Xvid video codec.
Ik heb weer Gspot geinstalleerd en wederom geeft hij aan dat ik alles in orde heb, maar inderdaad lukt het renderen niet. Boegie vroeg: "Wat is de 4-letter code die GSpot rechtsboven achter 4CC weergeeft? "
Het antwoord is :DIV3/DIV4 Name: DivX 3 Fast-Motion
Bij status staat er dat er 7 compattible codecs geinstalleerd staan. Als ik daar op druk, staat er dat er twee codecs verkeerd geconfigureerd zijn. Misschien zit het hem daar in? De extra meldingen hierbij zijn dat ze niet geregistreerd zijn, maar volgens mij heb ik die al niet meer, omdat ik Windvd al weer gedeinstalleerd heb.
dxdiag gaf alleen meldingen dat alles in orde was.
Silentstorm vroeg naar mijn overlay-instellingen, maar ik heb helaas niet begrepen hoe ik daar achter kom. Letterlijk zei hij:
"Heb je toevallig ergens een overlay instelling ingesteld waar je players niets mee kunnen? (video driver en bij bv bsplayer in het instellingentabje)."
Ik zou dolgraag willen dat ik daar iets van begreep, maar ik blijf toch een redelijke leek. Is er iemand die me verder kan helpen?
AC3-filter;
Divx pro codec;
FFD-show;
Huffyuw AVI lossless video codec;
Xvid video codec.
Ik heb weer Gspot geinstalleerd en wederom geeft hij aan dat ik alles in orde heb, maar inderdaad lukt het renderen niet. Boegie vroeg: "Wat is de 4-letter code die GSpot rechtsboven achter 4CC weergeeft? "
Het antwoord is :DIV3/DIV4 Name: DivX 3 Fast-Motion
Bij status staat er dat er 7 compattible codecs geinstalleerd staan. Als ik daar op druk, staat er dat er twee codecs verkeerd geconfigureerd zijn. Misschien zit het hem daar in? De extra meldingen hierbij zijn dat ze niet geregistreerd zijn, maar volgens mij heb ik die al niet meer, omdat ik Windvd al weer gedeinstalleerd heb.
dxdiag gaf alleen meldingen dat alles in orde was.
Silentstorm vroeg naar mijn overlay-instellingen, maar ik heb helaas niet begrepen hoe ik daar achter kom. Letterlijk zei hij:
"Heb je toevallig ergens een overlay instelling ingesteld waar je players niets mee kunnen? (video driver en bij bv bsplayer in het instellingentabje)."
Ik zou dolgraag willen dat ik daar iets van begreep, maar ik blijf toch een redelijke leek. Is er iemand die me verder kan helpen?
Heb ik net gedaan. Nu krijg ik een andere foutmelding. "Er is een onbekende fout opgetreden". Als ik vervolgens naar help op het web ga, geeft hij de volgende foutmelding:Error# C00D11CD
Sorry, no more help is available for this problem at this time.
Hey, maar ik bekijk het positief..... het is in ieder geval een verandering!
Sorry, no more help is available for this problem at this time.
Hey, maar ik bekijk het positief..... het is in ieder geval een verandering!
Overlay komt erop neer dat er een 'scherm' voor je desktop komt, met daarop de videocontent. Bij de meeste videospelers en een spellen, wordt een overlay modus gebruikt om de content op weer te geven. Het komt (voornamelijk door drivers) wel eens voor dat overlay problemen oplevert. Vaak is het probleem dan, dat bijvoorbeeld die overlay modus al ergens anders voor wordt gebruikt of op een andere manier niet meer geproduceert kan worden.
Waar je de overlay instellingen kan vinden hangt af van je videodrivers. Als je naar start/instellinge/control panel/display/settings/advanced gaat, kun je met de meeste drivers je overlay instellingen aanpassen. Met mijn post bedoelde ik dat je daar misschien eens moest kijken of er iets verkeerd staat. (maak evt eens screenshotje). Het exacte menu kan ik je niet noemen, aangezien dat compleet afhankelijk van de driver is. Het is sowieso raadzaam om de laatste driver te downloaden voor je videokaart (www.tweakers.net/meuktracker).
Waar je de overlay instellingen kan vinden hangt af van je videodrivers. Als je naar start/instellinge/control panel/display/settings/advanced gaat, kun je met de meeste drivers je overlay instellingen aanpassen. Met mijn post bedoelde ik dat je daar misschien eens moest kijken of er iets verkeerd staat. (maak evt eens screenshotje). Het exacte menu kan ik je niet noemen, aangezien dat compleet afhankelijk van de driver is. Het is sowieso raadzaam om de laatste driver te downloaden voor je videokaart (www.tweakers.net/meuktracker).
Siltentstorm, ik wilde je even bedanken..... en de rest natuurlijk! Toevallig is het gelukt met de videofixer. Die overlay-instelling kon ik niet helemaal achterhalen. Ik heb een Nvidea Gforce MX20 en daar kon ik een kleurenoverlay kiezen alwaar ik mijn keus heb laten vallen voor video-overlay (ik had overigens ook geen andere keuze) Met die gekke videofixer was het me inmiddels al gelukt. Mocht je ooit problemen krijgen, moet je dat echt eens proberen. Het is supersimpel (kijk... daar ben ik dol op) en het werkte in ieder geval en ik kan je wel vertellen dat ik gruwelijk lang bezig geweest ben, terwijl het een maand geleden nog allemaal zo prachtig werkte. Ik moet dan nu wel een tussenstap maken, maar ik heb het er ook helemaal mee gehad en ben enorm blij dat het werkt, dus deze jongen stopt met zijn codecexperimenten. Nogmaals... iedereen bedankt!!
Pagina: 1