[XP] foto's draaien en verkleinen

Pagina: 1
Acties:

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08
Ik heb een tijdje de mogelijkheid gehad met Windows XP rechtermuisknop afbeeldingen te draaien en te verkleinen. Ook bij het sturen naar e-mail werd die vraag gesteld. Deze opties heb ik nu niet meer ;(

Weet iemand hoe ik dit weer kan activeren :?

Ik heb het de PowerToys ImageResizer nogmaals geïnstalleerd, maar dit lost het probleem niet op. Ik weet ook niet zeker of deze zorgt voor de extra mogelijkheden met afbeeldingen...

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Dit is een beetje weinig info... de optie komt me niet bekend voor, welke programma's had je geïnstalleerd en wat heb je allemaal gedaan voordat het op een gegeven moment niet meer werkte?

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 14:26

dotcode

///\00/\\

De powertoys zorgen inderdaad voor die mogelijkheden, ik zou nog even zoeken in de configuratie van de powertools. Daar zit vast een optie om het aan te zetten.

• snarf
Hmm, het zit inderdaad in de PowerToys, maar volgens mij valt er weinig aan te configureren... Een nieuwe install helpt helaas niet.

• snarf
Ik heb gemerkt dat het probleem zich iig voordoet bij jpeg en gif bestanden... Bij bmp bestanden werkt het gewoon prima. Net alsof jpg en gif ergens niet goed geregistreerd staan... Weet iemand een oplossing, want al mijn foto's zijn natuurlijk in jpeg :)

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 09:05
Voor het geval je de oplossing nog zoekt:

Ga naar START, dan UITVOEREN

En type:

regsvr32 shimgvw.dll

gevolgd door ENTER
Pagina: 1