volgende week ga ik mijn kamer opnieuw schilderen en inrichten.
het leek me ook een goed idee om mijn pc te aarden.
ik heb echter in m'n kamer geen stopcontact met randaarde.
in mijn keuken heb ik 1 aard aansluiting, hier is onder andere de koelkast op aangesloten.
nou kan ik eenvoudig een 3 aderige kabel doortrekken naar m'n kamer. dit wil ik echter niet aangezien het aan en uitgaan van m'n koelkast een spanningsdip en piek veroorzaakt op dat stopcontact.
tuurlijk een ups lost dat op, maar daar heb ik het geld niet voor. ik moet eerst nog wat andere hardware kopen.
daarom ben ik het volgende van plan:

ik wil dus alleen mijn aard draad doortrekken naar het andere stopcontact.
2 vragen aan jullie
kan dit zomaar gezien het feit dat beide stopcontacten op een andere groep zitten? (spanningsverschil tussen groepen???)
en heeft dit wel zin? hebben die spanningsdippen veroorzaakt door de koelkast ook invloed op de aard draad?
dus dat ik straks niet met 2 groepen zit waar ik een spanningsdip/piek heb.
het leek me ook een goed idee om mijn pc te aarden.
ik heb echter in m'n kamer geen stopcontact met randaarde.
in mijn keuken heb ik 1 aard aansluiting, hier is onder andere de koelkast op aangesloten.
nou kan ik eenvoudig een 3 aderige kabel doortrekken naar m'n kamer. dit wil ik echter niet aangezien het aan en uitgaan van m'n koelkast een spanningsdip en piek veroorzaakt op dat stopcontact.
tuurlijk een ups lost dat op, maar daar heb ik het geld niet voor. ik moet eerst nog wat andere hardware kopen.
daarom ben ik het volgende van plan:

ik wil dus alleen mijn aard draad doortrekken naar het andere stopcontact.
2 vragen aan jullie
kan dit zomaar gezien het feit dat beide stopcontacten op een andere groep zitten? (spanningsverschil tussen groepen???)
en heeft dit wel zin? hebben die spanningsdippen veroorzaakt door de koelkast ook invloed op de aard draad?
dus dat ik straks niet met 2 groepen zit waar ik een spanningsdip/piek heb.
[ Voor 14% gewijzigd door job op 28-08-2003 01:19 ]