Toon posts:

Te hoge temp in Bois vs MBM5

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er geen donder van ... ik meet na een stress test 53 graden in mijn bios van mijn p4g8xdeluxe bordje van Asus...

Op MBM5 meet ik 67 graden .... waar ligt dit nu aan want ik hoor alleen maar verhalen over dat bios hogere temps aangeeft..

BIOS lijkt me de meest betrouwbare ..

Is dit ook te corrigeren ..

Speedfan , Asus Probe en Sandra Max 3 geven allemaal hetzelfde aan .. ook de 53 graden .. snap het niet ...

Misschien weten jullie de oplossing...
heb me al de tering gesearched.... maar kan het niet vinden

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 00:43:
Ik snap er geen donder van ... ik meet na een stress test 53 graden in mijn bios van mijn p4g8xdeluxe bordje van Asus...

Op MBM5 meet ik 67 graden .... waar ligt dit nu aan want ik hoor alleen maar verhalen over dat bios hogere temps aangeeft..

BIOS lijkt me de meest betrouwbare ..

Is dit ook te corrigeren ..

Speedfan , Asus Probe en Sandra Max 3 geven allemaal hetzelfde aan .. ook de 53 graden .. snap het niet ...

Misschien weten jullie de oplossing...
heb me al de tering gesearched.... maar kan het niet vinden
Lijkt me duidelijk dat mbm er dan wat naast zit, en als ik jou was zou ik de bios temp aanhouden en die van die andere progs. De meerderheid wint lijkt me in dit geval :?

EDIT: Ow en op temp waarden te corrigeren doe je meestal via een bios update, als dat in de change-log ervan staat tenminste.

[ Voor 8% gewijzigd door whyz op 28-08-2003 00:49 ]

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed onder het testen telkens mijn pc opnieuw starten sucks ook .. dus is er geen mogelijkheid dat er een juiste waarde wordt weergegeven ??

Andere progs gaven dezelfde waarden als die van MBM5 dat is nou juist het probleem.. en een P4 2.8 mag volgens mij niet zo hoog oplopen met een kloksnelheid van 2940 mhz en een standaard voltage.
Dus ik neem aan dat de progs fout zitten
en de bios goed....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 00:52 ]

Verwijderd

het lijkt erop dat mbm misschien de interne diode in de amd uitleest ( als we het hier over een amd hebben teminste )
en anders leest mbm het fout uit

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een Pentium....sorry niet bij vermeld...
Maar lezen alle progs het verkeerd uit dan ??Zit ook nog een Zalman c7000Cu-AL op dus kan het ook niet aan liggen lijkt me

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 00:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 00:52:
Nee het is een Pentium....sorry niet bij vermeld...
Maar lezen alle progs het verkeerd uit dan ??Zit ook nog een Zalman c7000Cu-AL op dus kan het ook niet aan liggen lijkt me
ok , maar het kan dat je een andere sensor moet selecteren misschien ??

Verwijderd

Topicstarter
Nope temps idle zijn : 57 ; 38 ; 25 ; 45.... dat zijn CPU ; Moederbord (volgens mij ) ; Case temp; en Harde schijf
Kan bijna niet anders.... en andere sensoren ziet hij niet ...

zijn er andere gebruikers van de P4G8x die het zelfde probleem hebben misschien ?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 01:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand het?

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben...
Is er geen progje om de temp afwijking te corrigerren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je in de toekomst niet meer topics omhoogkicken zolang ze nog uit de topiclist zijn verdwenen? Pas na 24 uur mag je het topic weer in aandacht brengen :) Zie ook het forumgedrag gedeelte van de jou schijnbaar ontschoten [faq]registratievoorwaarden[/] B)

Wat betreft het progje om de temp te corrigeren: dat heb je zelf al; MBM5 ..
Kijk gewoon wat verder in de settings :)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
heb je mbm wel via http://mbm.livewiredev.com/mobolist.html ingesteld?
Asus staat trouwens niet als bekend als de betrouwbaarste leverancier wat betreft sensorwaarden ...
Als je trouwens zelf de echte temp ongeveer weet, in MBM zie je bij temperature -> Sensor[n], dus ook voor cpu een optie staan compensation for this sensor.. die helpt je wel uit de brand...
offtopic:
Schoppen mag pas naar 1 dag.. maar dat wist je zelf vast wel..

[ Voor 27% gewijzigd door ANdrode op 28-08-2003 12:39 . Reden: aanvulling... + zien dat BalusC me voor was ]

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Had pas ook op een asus p4p800 waar de bios aangaf dat de cpu 42C was, en met het bijgeleverde proggie asus probe 34C (beide idle). Heb het verder niet getest met MBM.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gemiddeld geeft bijna elk ASUS mb zo'n 10-15 graden teveel aan. Hiermee kun je in MBM, zoals eerder al gezegd, rekening houden door de instellingen aan te passen.

Bevestiging kun je krijgen door in de search wat te spitten met als criteria ASUS temperatuur temp etc. want dit is, o.a. door mij al veel vaker gepost.

ARME AOW’er

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

...inderdaad. Over te hoge temps zijn al flink wat topics volgetikt, en die sloegen vooral op allerlei Asus mobo's: brakke temp-sensor weergave, terwijl MBM daar al vaak compensatie voor geeft. Aangezien hier verder niets uit zal komen, gaat ie dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.