[Epox] Diagnostic LED systeem?

Pagina: 1
Acties:

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
het gaat over een 8kra2+ mobo.
het is sinds enige tijd raar aan het doen. Bij een van de vele reboots hoorde ik een paar beeps. Ik ben dan in het boekje gaan zoeken naar wat de beeps betekenen, maar ik vond helaas niets. Tijdens het doorbladeren van het boekje is mn oog gevallen op het diagnose systeem. Daar stond wel een code- en uitlegtabel bij.
De code die ik nu heb (zit in windows) is FF (boot attempt).

Volgens de appendix is FF boot attempt

volgens de eerste pagina van het boekje is ff:
bios chip inserted incorrectly
incorrect BIOS update version
mainboard problem
add-on card inserted incorrectly

Vermits ik geen bios flash heb gedaan, en em ook niet dr uit heb gehaalt, kan het al niets met de bios te maken hebben. Verder heb ik ook geen kaart bijgestoken.
Dan is de eenigste optie dat mn mobo aan het sterven is, ...

(een manual die zich zelf al tegenspreekt, dat kan gewoon niet veel goeds voorspellen!)

Toch krijg ik tijdens het surfen regelmatig beepjes te horen.
nu weet ik dus nog altijd niet wat die beeps betekenen. lang - kort - lang - kort.

Kan iemand me vertellen wat deze beeps betekenen.
In dit topic staan alleen maar beeps tijdens post.
Ik krijg de beeps tijdens windows, ...

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ehh, de code FF is gewoon dat allles goed is.
Dat krijg ik ook met mijn POST-Kaartje van Epox :)
(En let niet op het icoon van lopez icm met zijn ondertitel ;))

En zijn die beeps niet misschien brakke temp sensoren of brakke voedingslijnen :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ph3n1x
nee, brakke voeding klopt niet
dat hardware monitoring gedeelte dat je tijdens post krijgt te zien, dat laat me weten dat alles ok is.
de zwaarste afwijking is -0.08V en dat is dan op de 12V lijn. Brakke temp sens kan wel zijn.

Verwijderd

FF code:
FF is de code die in 80h code betekend dat het OS wordt geladen (en blijft dan ook als laatste status staan als je in Windows bent).

Windows Beeps:
Heb je toevallig Toegankelijkheids programmatuur die zich bemoeien met je vensters/userinput ?

Debugging:
Is er een specifiek moment aan te wijzen wanneer het begon? (Windows opnieuw geinstalleerd, Bios geflasht etc) en wanneer het probleem weer optreed? (meerdere toetsen indrukken, vensters die geopend worden, errors, temperatuur etc) Heb je al in je logs gekeken van Windows?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 02:31 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel van klein overschot aan uitroep en vraagtekentjes ontdaan :)

Verwijderd

Heel simpel,
FF direct na het indrukken van de powerknop is niet goed.
FF tijdens het laden en in windows is oke.
Beepjes in windows kan je cpu temperatuur waarschuwing zijn, schakel deze in de bios uit of stel hem hoger in en controleer je temps in de bios van je cpu/system.

• ph3n1x
Debugging:
Is er een specifiek moment aan te wijzen wanneer het begon? (Windows opnieuw geinstalleerd, Bios geflasht etc) en wanneer het probleem weer optreed? (meerdere toetsen indrukken, vensters die geopend worden, errors, temperatuur etc) Heb je al in je logs gekeken van Windows?
HEt is eigenlijk allemaal begonnen na een lan-party. Sindsdien kan ik alleen nog surfen op mn peecee. Ik heb windows al een keer opniew geinstalleert met heel veel moeite.
De loggs heb ik niet bekeken. Ik weet dan ook niet waar ik dat kan vinden in WinXP.

Een bios flash heb ik ook niet gedaan. Sinds de lan heb ik eigenlijk niets aan mn systeem gedaan/verandert. (ik heb geen flop meer, daarom heb ik dus niets aan de bios gedaan)
A.P.Versteeg schreef
Heel simpel,
FF direct na het indrukken van de powerknop is niet goed.
FF tijdens het laden en in windows is oke.
Beepjes in windows kan je cpu temperatuur waarschuwing zijn, schakel deze in de bios uit of stel hem hoger in en controleer je temps in de bios van je cpu/system.
Ik heb warnig temp op 63 graden staan, en de shutdown temp op 65.
Mn peecee is ook nog nooit zomaar uitgevallen, en ik heb een d.net client draaien hier. In normale omstandigheden draait hij dan ook 24/7
De hoogste temp die ik heb gezien was 56 graden, nog ruim onder het warning signaal.

edit:
ik heb mn loggboek eens bekeken.
Dr staan nogal veel fouten in ove hpt3XX
Dat gaat dan over mn ata raid controller: highpoint 370/372.
En dan nog een paar meldingen over dmboot kan volume g niet starten.
voor de rest eigenlijk alleen maar een paar waarschuwingen over toepassingen
en dat ie en wmp een paar keren gecrashed zijn.
/edit

[ Voor 12% gewijzigd door ph3n1x op 28-08-2003 12:50 ]

Pagina: 1