FSB speed & snelheid geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 10:11
Sorry mede tweakers, maar ik zie de relatie tussen Front Side Bus en de snelheid die het geheugen aan kan, niet. Of is die er misschien niet (wat ik mij niet kan voorstellen)?

Voorbeeld:
- Men neme een MSI K7N2-DELTA-ILSR mobo met ondersteuning voor 400FSB en "main memory" DDR400" (specs. van MSI)
- Vervolgens prik je daar een AMD AthlonXP 2800 PLUS 333MHz FSB op.
- Heeft het dan nut om geheugen te kopen dat draait op PC400/3200? Gezien de FSB dus maar op 333MHz draait?

Concreet: Ik ben deze config aan het overwegen ter vervanging van een verouderd systeem.

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Garcia schreef op 28 August 2003 @ 00:17:
Sorry mede tweakers, maar ik zie de relatie tussen Front Side Bus en de snelheid die het geheugen aan kan, niet. Of is die er misschien niet (wat ik mij niet kan voorstellen)?

Voorbeeld:
- Men neme een MSI K7N2-DELTA-ILSR mobo met ondersteuning voor 400FSB en "main memory" DDR400" (specs. van MSI)
- Vervolgens prik je daar een AMD AthlonXP 2800 PLUS 333MHz FSB op.
- Heeft het dan nut om geheugen te kopen dat draait op PC400/3200? Gezien de FSB dus maar op 333MHz draait?

Concreet: Ik ben deze config aan het overwegen ter vervanging van een verouderd systeem.
Op zich heeft het geen nut omdat het a-synchroon loopt, tenzij je je proc overclockt naar 400mhz FSB. Anders gewoon PC2700 333mhz kopen. Had je ook in de FAQ kunnen vinden, voortaan graag eerst die lezen :Y) :Z

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Krewcial schreef op 28 August 2003 @ 00:19:
[...]

Op zich heeft het geen nut omdat het a-synchroon loopt, tenzij je je proc overclockt naar 400mhz FSB. Anders gewoon PC2700 333mhz kopen. Had je ook in de FAQ kunnen vinden, voortaan graag eerst die lezen :Y) :Z
Da's kort door de bocht asynch 333/400 draaien is bij Via chipsets sneller dan 333/333. Maar goed, dit is een nForce2 chipset die idd op 333/333 sneller is.

Maar het staat er idd in, er is ook vrachtladingen met de search te vinden. Jouw config is prima, die snellere RAM kun je ook op strakkere timings en een tragere snelheid draaien. Daar heb je wel wat aan :)

/faq/search - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.