[WLAN] Q-tec PCI probleem

Pagina: 1
Acties:

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn Q-tec 774WP PCI wireless netwerkkaart, in combinatie met windows 98.
Als ik de kaart in de computer bouw, wordt hij simpelweg niet herkend door windows 98, ongeacht in welk PCI-slot ik de kaart zet. Ook een nieuwe hardware detectie levert niets op.
Als ik nu deze zelfde kaart in een machine met windows XP zet, wordt hij zonder problemen herkend.

Is er iemand met dezelfde Q-tec kaart in combinatie met windows 98 die het geheel aan de praat heeft en mij misschien enige tips kan geven? Zowel google als de supportpagina's van Q-tec zelf leveren geen resultaat.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Misschien moet die nog een IRQ toegewezen krijgen? of staat je bios niet op Plug&Play??

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bios staat al op plug and play, ik heb ook ingesteld dat ie de IRQ configuratie moet resetten.
Helpt allemaal niets, ik krijg geen enkele reactie vanuit het OS.
Ben bang dat het omruilen voor een USB-variant wordt.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Windows 98 is gewoon niet helemaal bedoeld voor wifi netwerken, ik ben bang dat een usb geval niet veel meer op zal leveren maar ik wens je succes..

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

SpeedBart schreef op 28 August 2003 @ 17:39:
Windows 98 is gewoon niet helemaal bedoeld voor wifi netwerken, ik ben bang dat een usb geval niet veel meer op zal leveren maar ik wens je succes..
Er wordt wel duidelijk vermeld dat deze het ook onder windows 98 moet doen er worden zelfs drivers voor windows 98 mee geleverd. Oke ik draai 'm wel onder xp en heb op het moment problemen met een pcmia kaartje van q-tec icm. met windows 98, maar het hoort te kunnen :)