Toon posts:

vreemde frameset aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een nieuwe layout voor een webpagina, maar m'n frameset wil niet echt lukken kan iemand me hiermee helpen?

het ziet er nu alsvolg uit; http://home.tiscali.nl/replica/menu.htm

dit heb ik gemaakt met photoshop 7 maar nu moeten de pagina's geladen worden als het ware rechtsonder zodat de index aan de linkerkant blijft staan en natuurlijk de header moet ook op zijn plaats blijven. simpel dacht ik maar ben er al dik een week me bezig maar het wil maar niet lukken.

Verwijderd

check: http://search.gathering.t...=13&data%5Bsearch%5D=Zoek

Beetje erg een zoekvraag hoor, maar das mijn mening.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 23:17 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Ga eens een frame-tutorial volgen... :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
In jouw pagina zit nog geen frameset... Tip: surf gewoon naar een pagina die er ongeveer hetzelfde uitziet en wel met frames werkt en klik op view > source. Dit bestand opslaan en aanpassen aan je eigen site.

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
de tutorials die ik bekeken heb zijn wat dit betreft niet erg helpvol ik wil eigenlijk een een frameset van 2 frames waarvan frame 1 de index en header bevat en frame 2 de content.
maar dit 2e frame moet dus rechtsonder zitten. zodat frame 1 als het ware een L vorm heeft
elke tutorial beschrijft mijn wens met 3 frames. en als ik 3 frames gebruik dan krijg ik m'n afbeelding niet meer sluitend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 23:30:
de tutorials die ik bekeken heb zijn wat dit betreft niet erg helpvol ik wil eigenlijk een een frameset van 2 frames waarvan frame 1 de index en header bevat en frame 2 de content.
maar dit 2e frame moet dus rechtsonder zitten. zodat frame 1 als het ware een L vorm heeft
elke tutorial beschrijft mijn wens met 3 frames. en als ik 3 frames gebruik dan krijg ik m'n afbeelding niet meer sluitend.
Wat jij wil is met frames niet mogelijk.
Frames zijn er alleen in rechthoekige vormen te maken en niet in een L-vorm

Verwijderd

Topicstarter
als ik rechtsonder in de hoek een vierkant content frame kan maken blijft van de rest van de pagina toch een soort L over?

Verwijderd

Bij framesets kun je niet rechtsonder een frame plaatsen.
Alleen links, rechts, boven of onder, of een combinatie van die vier.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 23:47 ]

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 23:30:
Probeer eens border="0" in je frameset te zetten, zo bv:
code:
1
2
3
4
5
6
<frameset border="0">
<frame src="search.html" >
<frame src="result.html">
</frameset>

(dit haalt de borders van de frames af)

En dan dit in het head gedeelte van de html files te zetten (in het hier boven gegeven voorbeeld zou dit dan in de search.html en result.html gezet moeten worden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<style type="text/css">
<!--
body        { margin: 0px; }
-->
</style>

(dit zorgt dat alles wat in je website staat tegen de randen
aan wordt gezet in plaats van dat het een klein stukje van
de rand af wordt gezet.)

En dan met je 3 frames, om het in de vorm te krijgen die jij wilt hebben voor je website natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Alphega op 27-08-2003 23:49 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<frameset rows="80,*" cols="*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
  <frame src="top_frame.html" name="topFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="topFrame" />
  <frameset cols="80,*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame src="links.html" name="leftFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="leftFrame" />
    <frame src="hoofdframe.html" name="mainFrame" id="mainFrame" />
  </frameset>
</frameset>

dit is denk ik wat je zoekt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Wolfboy op 27-08-2003 23:50 . Reden: sorry voor het verpesten van de layout ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
als ik er dan drie maak dan moet ik die toch ook naadloos aan elkaar kunnen krijgen zonder spacing? ik heb namelijk ook al geprobeerd om m'n afbeelding te slicen maar dan blijft er een kleine ruimte (+- 1mm) tussen m'n 2 slices.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

probeer deze gewoon uit, als het goed is zou je geen naad moeten hebben

de images staan goed zo dus het moet direct werken, misschien moet je nog wel de marges van de linker en top frame op 0 zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door Wolfboy op 27-08-2003 23:52 . Reden: nog iets toegevoegd ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hier wel mee verder en probeer nog maar eens om die naad weg te krijgen, op de een of ander manier zit er toch nog ergens stukje opmaak dat m'n rechter plaatje iets verschuift.
maar toch allemaal bedankt voor jullie hulp.

Jlow

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy: bedankt
echter denk ik dat TS er met een tutorial ook wel uit gekomen zou zijn :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.