Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 muizen, hoe apart te regelen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

degene die mijn vorige topic hebben gelezen zagen dat ik wat moeizaam op gang kwam, maar het is me dan toch gelukt 2 muizen aan te sluiten (MS BT optical + logitech cordless optical).
Nu heb ik toch een vraagje erover:
mijn MS muis beweegt namelijk frustrerend langzaam, terwijl mijn logitech muis lekker snel beweegt. Ook heb ik in het configuratiescherm onder MUIS gekeken, en als ik daar de 'speed' van de muis verander, veranderd de snelheid van de logitech muis, en NIET die van de MS muis... Ik heb een beetje rondgezocht, maar ben nergens een oplossing tegengekomen.

Ik weet niet of het van belang is, maar ik heb eerst de MS software geinstalleerd, en daarna de logitech software ( - zou het daarom komen dat ik alleen de logitech muis kan regelen - )

Ook is het best wel raar (maar logisch) dat alle opties van beide muizen in één muisvenster zitten van het configuratiescherm, het maakt het er allemaal niet duidelijker op.

In datzelfde venster zag ik ook onder het tabblad hardware, dat er twee muizen geinstalleerd zijn, en de logitech muis stond bovenaan. Ik heb geprobeerd de MS muis te 'activeren' door hem naar boven te brengen, maar is me niet gelukt.

Het is een lang verhaal, maar ik hoop dan toch dat iemand het al eens een keer voor elkaar heeft gekregen en mij er nu ook mee kan helpen. Het is een klein probleem, maar erg frustrerend

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

edit:
verkeerd topic :? naja solly,
k weet zeker dat k goed had gepost, want toen ik in t goeie topic wou posten kreeg ik een dubbel post error

[ Voor 177% gewijzigd door Super_ik op 27-08-2003 23:24 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
Super_ik schreef op 27 augustus 2003 @ 23:03:
die piekbeveiliging zal nie echt helpen, jij moet een net filter hebben.
die spannings pieken (van een tv kunnen enorm zijn) zal je voeding vast nie fijn vinden neej.
Huh? Ben jij niet een beetje in het verkeerde topic aan het posten? ;)

Edit:
Mag ik vragen waarom je 2 muizen nodig hebt op 1 pc?

[ Voor 17% gewijzigd door Laurenz op 27-08-2003 23:09 ]

Leave only footprints, take only memories

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Super_ik schreef op 27 August 2003 @ 23:03:
die piekbeveiliging zal nie echt helpen, jij moet een net filter hebben.
die spannings pieken (van een tv kunnen enorm zijn) zal je voeding vast nie fijn vinden neej.
Je hebt misgeklikt dude :D :9

Ik denk dat de traagheid van die MS muis te maken heeft met de transmissiesnelheid die is ingesteld. Heb je al geprobeerd om de MS software opnieuw te installeren, aangezien je logitech nu goed is ingesteld zou je er verder geen last meer van moeten ondervinden...

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier voor de reden van mijn tweede muis :)

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp dat was vooralsnog mijn noodoplossing, gewoon de software herinstalleren.. maar ik zat meer richting het selecteren van de aan te passen muis te denken

trouwens, leuk die reactie van Super_ik lol

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als ik mouseware heb geinstallerd dan kan ik op dat icoonje in de systray klikken
als ik daar met muis 1 op klik configureer ik ook muis 1 en visa versa

wellicht werkt dit ook met je bt muis

edit als ik er 1 x op klik geeft ie ook aan met welke muis
eg "mx700 cordless optical mouse on usb port"

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 27-08-2003 23:23 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish volgens mij komt dat doordat je twee logitech muisjes hebt, want hier krijg ik geen twee opties bij een single-click..

Verwijderd

welke heb je op usb en welke op ps/2, probeer deze eens te wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
logitech op ps2 en ms op usb.. de ms kan echter alleen maar op usb.. ook zie ik niet in hoe dit het probleem op zou kunnen lossen ?

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
'k denk dat de beste oplossing is geen software van beide apparaten te installeren.

Ik weet van Mouseware (logitech) dat het programma alle apparaten gaat besturen. En dat een MS muis niet lekker werkt hierdoor.
Andersom zou het ook heel best het geval kunnen zijn. De MS software zou ook welles niet goed kunnen werken met je logitech muis.

De oplossingen : de driver gebruiken van Windows, deze onpartijdig.

Waarschijnlijk wil je dit niet, omdat er extra functinaliteit verloren gaat.

Een andere oplossing? Muis loskoppelen voordat je wisselt.

Suc6!

Verwijderd

ik heb hier ook een mircosoft en een logitech op mijn systeem. ik heb geen probleem. Ik heb geen drivers geinstalleerd.

Er bestaat een tussenstuk voor van usb naar ps/2 te gaan. Kan je dat niet effe bij iemand lenen?

En ik zou blasterxp zijn oplossing zeker proberen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 23:25:
fish volgens mij komt dat doordat je twee logitech muisjes hebt, want hier krijg ik geen twee opties bij een single-click..
nee je begrijpt me verkeerd,

met een single klik zie je al de naam van welke/watvoor muis je gebruikt
en met dubbelklik zie je een mooi plaatje van de muis die je gebruikt in de config

voor niet logitech muizen neem ik aan dat hij daar een standaard plaatje voor laat zien

Iperf

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Kzit me net te bedenken; kun je geen 2 hardware profielen gebruiken :?
Misschien zelfs 2 users waarbij eentje MS en ander Logitech software heeft geïnstalleerd. Zo zorg je ervoor dat ze niks met elkaar te maken hebben.

Ik heb niet zoveel ervaring met het klooien met hardware profielen, maar er zal vast wel een reden zijn dat het ingebouwd zit niet? :?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en anders 2 regfiletjes aanklikbeble maken

Iperf

Pagina: 1