Toon posts:

'Popupkiller' voor common dialogs... bestaat het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naast de popups met HTML pagina's, die nu netjes te geblokt worden door popupkillers, zijn we de popups met common dialogs en message boxjes ondertussen ook wel beu. Je moet ondertussen op sommige sites 10× annuleren, nee en ok drukken om standaard Windows Dialoogvensters (Denk aan het venster 'opslaan als') weg te klikken. :(

Deels zijn we hier al uit, vbOkOnly boxjes kunnen meestal al uitgeschakeld worden door het stoppen van de service 'Messenger' in Windows.:*)

De dialoogvensters die we echter nog niet kunnen tegenhouden zijn de Ja/Nee berichtvensters en andere dialoogvensters zoals 'Opslaan Als'.:?

De common dialogs (Opslaan Als - oorsprong:%sysdir%\commdlg32.ocx) verschijnen wanneer natuurlijk een bestand vanuit een html pagina benadert wordt/automatisch wil gaan downloaden.:'(

Ook dit moet tegen te houden zijn. De internet explorer zou zo niet automatisch files vanuit links in de html of scripts mogen benaderen, maar alleen op verzoek (zelf klikken).O-)

Weet iemand of dit met de standaardsoftware valt te blokkeren of dat hier eventueel andere software voor verkrijgbaar is?8)7

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:26

momania

iPhone 30! Bam!

>> Software Algemeen

check dit ook even: Welke vind jij de allerbeste Banner/Popup killer?

[ Voor 52% gewijzigd door momania op 27-08-2003 23:11 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Heb er naar gekeken... zal straks ook es proberen met de popupkillers die ze er aandragen... meaya heb ik al en panicware popupkiller ook, maar het probleem is dat dit dus geen popups of banners meer zijn. Het zijn de standaarddialoogvensters van windows die middels script geopend worden. Beide popupkillers zijn (in elk geval meaya) hoog aangeschreven, maar kunnen niets met die dialoogvensters. 8)7

Dit subject wordt volgens mij daar niet echt besproken. Als het wel is zou je dan wat specefieker naar een post kunnen wijzen? :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ja, ze bestaan zeker (heb er wel eens eentje gebruikt). Die kijken naar de titel & inhoud en drukken dan op bijv. cancel. <-- Kan geen namen herinneren maar het feit dat ze bestaan maakt het zoeken op GoT en download.com makkelijker :P

Wat ook kan als het maar voor af en toe / specifieke dialogen is, is zelf een VB of AutoIt scriptje maken die het doet.

Edit: welkom op GoT!
Als ik me wat voor de geest kan halen, zal ik het nog even komen melden trouwens ;)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 28-08-2003 12:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:09

MrDry

Desperados!

Die dialog boxes worden toch door Java scripts gestart? Misschien is dit dan wat: http://www.proxomitron.info/45/help/Intro.html Werkt als een soort proxy server en blokkeerd Java scripts als je dat wilt.
Heb het zelf nog niet getest maar ga ik wel ff doen. Ik gebruik nu die van Meaya maar die blokt inderdaad geen dialers en andere bagger.

* MrDry heeft dit topic maar ff gebookmarked....is erg benieuwd of iemand een goede oplossing heeft!

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig dat er toch nog veel mensen zijn die hier belangstelling in hebben ;)

Ik kom ff niet uit de scriptjes die het 'em doen, maar onderstaande pagina is 'n aardig voorbeeldje van 't geëmmer...

F_J_Knip. Doe maar geen warez/cracks sites :+

Hier wordt dan wel niet meteen met 'n MM_OnLoad 'n exe gedownload waar je 'n venster van krijgt, maar geeft prima voorbeelden van de rest waar de popupkiller niet aan komt. (Komt trouwens wel voor op andere pagina's van diezelfde site)

Heb op proxomitron gekeken, maar ben nogal bang dat die me teveel gaat blokken as 'k 'em hiervoor ga instellen, er moet toch iets slimmer zijn dan keihard overal nee tegen te zeggen ;(

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 28-08-2003 18:51 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik heb de link naar de crack site weggehaald, zie hier voor waarom :)

Als het steeds hier om gaat: koop het in de winkel en je bent er vanaf O-) >:)

Ik heb er trouwens geen last van, ik gebruik dan ook geen IE maar Firebird, ook de IE beveiliging op een goed niveau zetten scheelt al een wat. Je probleem zit trouwens bij object id="obj" width=0 height=0 classid="CLSID: etc. Maar nogmaals: ga niet naar zulke sites en je bent er >:)

Maar spelen met VBScript of AutoIt hielp niet? (Ik zit nog steeds op m'n werk dus ik heb niet thuis kunnen kijken naar een bestaand prog).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20
net of jij geen illegale software op je pc hebt :P

Rafe: daar gaat het nu niet om ;) Links naar sites met illegale inhoud worden verwijderd omdat Tweakers.net BV dan in de problemen komt met o.a. Stichting BREIN en fikse boetes kan krijgen. Daarom halen we warez/cracks site weg :)

[ Voor 78% gewijzigd door Rafe op 28-08-2003 19:58 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Ik kan je van harte ad-aware aanraden.
met dat programma kan je het systeem afzoeken naar spyware e.d.

maar waar het vooral om gaat, adaware komt samen met het programma "ad-watch" en zoals de naam al doet vermoeden laat hij dus overbodige pop-ups weg van de sites en krijg je er netjes een melding van(als je wil)
maar wat dit programma superieur maakt aan alle andere popup programma's is dat het ook een melding geeft als er iets in je register van windows e.d. gebeurt, en moet je dus eerst op accepteren drukken voordat een of andere gator organisatie in je register staat! :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat je hem hebt weggehaald dan ;) ... algemeen beleid natuurlijk, zal volgende keer ff nadenken voor 'k nog zo'n link eruit pak. (Al was ik niet naar cracks aan het zoeken of aanbieden. Heb XP trouwens wel gekocht, maar was 'n easy search op die site)

Ik heb een kleine 8rstand opgelopen met kennis van VB laatste jaren, maar zal dit weekend druk gaan scripten...

AdWare zal 'k vanavond eens gaan proberen...

Helaas moet ik toegeven dat ik niet weet wat AutoIt is... ik zag dat je er 'n linkje van had gemaakt... ook hieraan zal ik me komend weekend eens in verdiepen. :?

Tnx voor de replies en as je nog 'n goeie snelle tip hebt... post er maar op los :*)

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Heb van hetzelfde last: vbOkOnly venstertjes dan, bijv van Jenny die haar site doet promoten om dat ze "a boy in Belgium" zoekt...

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

kwaza schreef op 29 August 2003 @ 17:51:
Heb van hetzelfde last: vbOkOnly venstertjes dan, bijv van Jenny die haar site doet promoten om dat ze "a boy in Belgium" zoekt...
Krijg je wel reiskostenvergoeding naar België? :o
Maar ff ontopic, popup killer pro kan wel die vbOkOnly dingen weghalen dacht ik!

[ Voor 15% gewijzigd door Coolhva op 30-08-2003 12:24 ]

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:09

MrDry

Desperados!

Subtiel kickje... :)

* MrDry Is benieuwd of Primeval Savage al een oplossing heeft gevonden....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Excuseer... download.trojan heeft sinds zondagmorgen zowel m'n PC thuis als op 't werk platgegooid... weet nog nie hoe 't erin kwam... maar is pas sinds vanmiddag weer operationeel. :'(

Scripten lukt me voor gene ene meter meer... 'k ga me bij ons bedrijf binnenkort nog maares laten bijscholen en autoit ben ik eens naar gaan kijken, maar ben echt bang dat ie me teveel blokt. |:(

_/-\o_
Ad-Aware is niet precies wat 'k zoek... die spyware hou 'k wel redelijk uit m'n pc, maar ik loop iedere keer niet al1 tegen vbOkOnly boxjes aan, maar ook de vbYesNo, vbOkCancel (ongeveer 't zelfde), digitale handtekeningen van 't een of 't ander en Commondialog.ShowSave aan die ongevraagd voor m'n neus verschijnen.

Ben er dus nog steeds niet uit en eigenlijk an't hopen dat JFK zich dat progje nog herinnert... :?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Helaas, ik heb een tijdje gezocht in m'n geheugen (te zeer beperkt om er in te zitten) en m'n software DB (te groot om te vinden zonder te weten wat ik zoek) maar kon het niet vinden :o

Natuurlijk zijn er tientallen uit te proberen via download.com en kan je van het beveiligingsprobleem afkomen door of je IE beveiligingsopties hoger te zetten of een andere browser gebruiken zoals Firebird (deze tweede is de reden dat ik geen apart programma meer gebruik trouwens :Y) )

Maar een poging tot een VBScriptje als je vaker dezelfde popup krijgt;
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Set WshShell = WScript.CreateObject ( "WScript.Shell" )

alternatiefA = false
textA = "[Javascript Application]"
alternatiefB = false
textB = "test.vbs - Notepad"

main
Wscript.Quit 0

sub main()
   while 1 = 1
      zoek
      if (alternatiefA = TRUE) then wshShell.Sendkeys "{ENTER}"
      if (alternatiefB = TRUE) then WshShell.Sendkeys "%{F4}"
   wend
end sub

Sub zoek()
'x=0
   do
      alternatiefA = WshShell.AppActivate(textA)
      alternatiefB = WshShell.AppActivate(textB)
'x=x+1
      wscript.sleep 5
'if x > 1200 then Wscript.Quit 0
   loop until (alternatiefA = TRUE) OR (alternatiefB = TRUE)
end sub

Waarbij de tekst natuurlijk naar eigen wens is en je het aantal parameters kan uitbreiden. Dit is niet bepaald een krachtig programmaatje maar is ook erg resource vriendelijk - nou ja, neemt <1% in op mijn Athlon 800. Je kunt natuurlijk ook spelen met de sleep 5 - meer of minder milliseconden naar eigen wensen. De drie met ' uitbecommentariseerde regels met x kan je gebruiken om een max. aantal runs te stellen tijdens debuggen / uitproberen.
Het sendkeys kan willekeurige toetsen indrukken. % is Alt, ^ is ctrl enz: hier is zat aan tutorials / reference guides over te vinden op het web denk ik.

Maar zoals gezegd is dit niet bepaald heel krachtig dus ik hoop voor je dat een ander kant-en-klare betere oplossingen weet :P

edit:
En nu m'n internetverbinding weer up is even de layout minder vern#@kt :+
Trouwens kan je meteen zien of het werkt door het op te slaan als test.vbs, te runnen en dan test.vbs openen in kladblok :P

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 01-09-2003 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx... hier kan ik es ff mee vooruit. Vanavond zal nix worden... dus morgenavond ga 'k dit eens testen. :)

Es kijken of 'k er alles mee kan blokken wat 'k wil blokken... als 'k geen alternatief progje vindt ga 'k dan toch maar proberen van dit script ene te maken in VB.net. :*)

_/-\o_
In elk geval erg bedankt voor de moeite
Pagina: 1