XP freezed op de meest onverwachte momenten?!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Hallo
tijden geleden dat ik hier een topic heb gepost.....

maargoed na een gesprekje net op MSN met iemand die precies hetzelfde had als mij dacht ik toch maar eens een topic:

sinds een dag of 5 (max) heb ik op de raarste momenten dat XP gewoon helemaal knatsch vast loopt, geen bsod ofzo helemaal niks

niks reageert meer, enige oplossing is de reset knop.......

nu kom ik er dus op MSN achter dat ik niet de enige ben; hij heeft echter een totaal andere config pc dan mij, dus denk niet dat t een hardware iets is........

vanmorgen zet ik de pc aan, hij is nog niet opgestart of hij hing al, en net heb ik uren spel gespeeld en ga internetten, start winamp-> pc hangt

dus echt op willekeurige momenten lijkt het :?
zie sig voor config alleen heb ik er nu een geforce3 ti500 in ipv de radeon

ik heb al virusscan gedaan, niks opgeleverd, ook niks raars in processen draaien....

zijn er nog meer mensen die dit hebben?
mn systeem is vrij clean, pas geformat, en ik weet wel dat sinds ik de xp patch tegen msblaster heb geinstalleerd de ellende is begonnen......sinds toen kan ik ook geen dos spellen meer spelen dus misschien ligt t daaraan?? maar dan moeten meer mensen het hebben......

excuses voor het stressvolle verhaal maarja ik krijg langzamerhand genoeg van pc's, heb al bijna een jaar ruzie met de mijne nu

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
nu dus nog zoiets vaags,

het lampje van proc activiteit brandt nu al zo'n 5 minuten onafgebroken

terwijl bij taakbeheer gewoon 99% idle is

PIII 800@804 Mhz

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 18:32
Euhm... Heb je je CPU temp al is gechecked ? Zal dat wel niet zijn, aan je enorme OC te zien ;)

Ik heb het ook wel is gehad, heb jij toevallig een Razor Boomslang ? Daar had ik problemen mee... Ik format het hele zaakje altijd als het probleem zich blijft voor doen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ViperGTS schreef op 27 August 2003 @ 22:54:

terwijl bij taakbeheer gewoon 99% idle is
dat is niet het lampje van de proc activiteit, maar dat is het lampje van de HD activiteit.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

ViperGTS schreef op 27 augustus 2003 @ 22:54:
Het lampje van je proc activiteit :? 8)7
Bedoel je niet die van je HD ?

Verder:
hoe is je voeding? zijn je voltages wel ok ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
heb zelfde probleem gehad, mijn gedachte ging (en gaat nog steeds) uit naar een kapotte onboard soundcard in mijn geval

maar 't was wel identiek hetzelfde probleem

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Wellicht is je HD een beetje aan zijn eind en veroorzaakt deze te pas en te onpas vastlopers.
Ik zou de Windows installatie eens op de andere HD zetten en dan eens kijken.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik heb dit probleem gehad toen er via "shareware" bepaalde programma's werden geinstalleerd, die wel netjes mee opstarten, maar nergens te vinden waren behalve met msconfig en bij processen in taakbeheer. AdAware gedraaid, programmaatjes uitgeschakeld en toen was het probleem weg.

Obviously you're not a golfer

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik heb het ook wel eens gehad met de dual p3 800. Toen zat 1 van mijn koelers niet goed. Dom maar wel waar en gewoon freezen. m.a.w. Proc werd te warm. Hopenlijk heb je er iets aan!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb er ook weleens last van gehad. Was nadat ik een Logitech MX700 had aangesloten op het systeem, maar dan gewoon met de standaard drivers die automatisch door XP werden geïnstalleerd.

Na installatie van de Logitech Mouseware software was het probleem verholpen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1