[Samba] Verschillende OSen onder hetzelfde account?

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 13:45
Levert het problemen op om verschillende OS versies te laten inloggen op hetzelfde Samba account? Ik log in met 2k en XP onder hetzelfde account, en de gegevens worden dus ook in dezelfde profile map weggeschreven. Nu kan ik me zo voorstellen dat de 2 wat verschillend omgaan met bepaalde bestandjes, en dus moeilijk gaan doen over het een en ander. Kan ik dat inderdaad verwachten of levert bovenstaande combi geen enkel probleem op? Liever niet natuurlijk, want een extra XP account aanmaken is ook weer zo'n gedoe :)

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

volgens mij zij 2k en xp allebei op nt gebaseerd, ze gaan allebei iets anders om met bestandjes, maar dat hoeft denk ik geen probleem te zijn, ik heb het gewoon draaiend gehad.
je draait smb toch als pdc??

[ Voor 13% gewijzigd door wboard op 27-08-2003 22:58 ]

A smooth sea never made a skilled sailor

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Nee, dat kan geen kwaad :)

XP is ook immers nt5.1 en 2k 5.0. Ook zie ik niet in waarom os-en uit dezelfde reeks (NT) anders om zouden springen met data

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 11:48

Blaasvis

Cidora \o/

ik gok er op dat microsoft er zelf wel over na heeft gedacht.....
anders zou je dus ook op een nt4 server dezelfde problemen krijgen ;)

ik zou zeggen probeer het lekker uit desnoods met een test accountje, doe het meteen met andere windows versies en post je bevindingen hier... zodat volgende users er ook wat aan hebben

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:08
Ik heb hier tijden met een Win2K profiel op een NT4 workstation gespeeld, ziet er alleemaal redelijk normaal uit. Wat NT4 niet oppikt, gebruikt ie gewoon niet, of gebruikt ie standaardwaarden voor. Zal met Win2K en WinXP wel precies hetzelfde zijn.
Overigens liet NT4 mn W2K specifieke settings gewoon leven, dus dat is geen enkel probleem.