Toon posts:

voeding 3.3mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam een interresant artikel tegen op.

http://www.xtremesystems....2fedb651e5&threadid=16050

ik ben dit ook gaan proberen maar zonder resultaat zijn er ook mensen die dit ook
geprobeerd hebben waarbij het wel resultaat had :?
kon er in de search weinig over vinden.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ja, fewture is er 1 van. Het werkt geloof ik alleen bij antec ofzo, met sense draden. Op xtreme is nog een topic met meer info, ik geloof redelijk recent.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een antec voeding en ik heb de sense draad gebruikt maar er gebeurt niks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 22:43:
ik heb een antec voeding en ik heb de sense draad gebruikt maar er gebeurt niks.
Dan heb je het niet goed gedaan :) De draad van de sense naar de ground (die met de potmeter dus) moet NA de weerstand. Gekeken vanaf de stekker dan..

Doe je hem VOOR de weerstand dan werkt het niet..

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Gezien dit:
..........RIP.........
abit is7.
abit nf7 v1.1.
abit nf7 v2.0.
asus p4t533-c.
epox 8rda.
ecs k7s5a.
zijn ondertitel is, weet ik niet of het wel verstandig is om zijn instructies op te volgen.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is het ook mogelijk je +12v en -12v te modden? Mijne draaien al tijden op +-13.3v. Zou ik eigenlijk ook wel netjes naar 12v willen hebben.
Eigenlijk moet er achter op de voeding gewoon een rij potmeters zitten om alle voltages aan te passen :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Microkid schreef op 28 augustus 2003 @ 07:41:
Is het ook mogelijk je +12v en -12v te modden? Mijne draaien al tijden op +-13.3v. Zou ik eigenlijk ook wel netjes naar 12v willen hebben.
Eigenlijk moet er achter op de voeding gewoon een rij potmeters zitten om alle voltages aan te passen :9~
Dat kan ja ..... doe maar eens een search op google dan word je gebombardeerd met results ;)

Zelf heb ik een Antec 550 Truecontrol en kan ik me vio al auto bijstellen dus deze mod is voor mij niet nodig :) ;)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Een mooiere manier om de spanningen te modden vind ik het solderen van een diode in de Vsense lijnen. Germaniumdiodes geven je 0.3V verhoging, Schottky diodes zo'n 0.5V, en siliciumdiodes 0.7V.

Monteer ze met het streepje naar de voeding toe.

Verwijderd

ik soldeerde een weerstand naar m'n Vsense lijn op de 3.3 maar m'n Chieftec 360 gold reageert er niet echt op zoals ik zou willen. Bij een verhoogde weerstand gaat m'n 3.3 omlaag ipv omhoog :(
Er zit in de PSU ook al wel 2 pots, maar die van de 3.3 werkt niet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 12:20:
ik soldeerde een weerstand naar m'n Vsense lijn op de 3.3 maar m'n Chieftec 360 gold reageert er niet echt op zoals ik zou willen. Bij een verhoogde weerstand gaat m'n 3.3 omlaag ipv omhoog :(
Er zit in de PSU ook al wel 2 pots, maar die van de 3.3 werkt niet :(
Er moet 10 Ohm in de sense draad. Dus draadje doorknippen, weerstand ertussen. Als je dat gedaan heb dan soldeer je nog een draad met een potmeter van de sense naar ground.. Dan moet het werken.

Ik had de mod eerst gedaan en hij werkte niet. Wat bleek: je moet de draad met de pot wel aan de goede kant van de weerstand solderen anders doet hij het niet.
De draad met de pot moet vast na de weerstand. Dus het verst van de ATX stekker. Doe je hem tussen de weerstand en de stekker dan werkt het niet..

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Op mijn enermax 365 zitten wel meer draden voor de 3.3 enzo. Maar die zijn even dik. Hebben enermaxen sense draden?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de potmeter ook weg laten en direct een draad van de weerstand naar de ground?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 12:37:
[...]

Er moet 10 Ohm in de sense draad. Dus draadje doorknippen, weerstand ertussen. Als je dat gedaan heb dan soldeer je nog een draad met een potmeter van de sense naar ground.. Dan moet het werken.

Ik had de mod eerst gedaan en hij werkte niet. Wat bleek: je moet de draad met de pot wel aan de goede kant van de weerstand solderen anders doet hij het niet.
De draad met de pot moet vast na de weerstand. Dus het verst van de ATX stekker. Doe je hem tussen de weerstand en de stekker dan werkt het niet..
had ik gedaan. 10 ohm inline, dan aan de "bovenkant" (niet aan de kant van de ATX stekker) een 1 Kohm naar ground. deed niks. of ik de potmeter nu open of dicht zette, geen effect.(nu ja, als ik de weerstand op 0 zette starte de voeding niet meer op) Dan probeerde ik maar eens een 5Kohm inline (dus geen 10 ohm meer) en op 5 Kohm weerstand kreeg ik 3.22V. op 0Kohm kreeg ik 3.29V

met andere woorden, de boel gaat enkel de verkeerde kant op :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 13:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:42:
[...]

had ik gedaan. 10 ohm inline, dan aan de "bovenkant" (niet aan de kant van de ATX stekker) een 1 Kohm naar ground. deed niks. of ik de potmeter nu open of dicht zette, geen effect.(nu ja, als ik de weerstand op 0 zette starte de voeding niet meer op) Dan probeerde ik maar eens een 5Kohm inline (dus geen 10 ohm meer) en op 5 Kohm weerstand kreeg ik 3.22V. op 0Kohm kreeg ik 3.29V

met andere woorden, de boel gaat enkel de verkeerde kant op :(
Misschien komt dat omdat er al een pot voor de 3.3 inzit? Verder zou ik het ook niet weten :?
Pagina: 1