[CAR] Versterker

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik ben naar een versterker aan het kijken voor in de auto.

Hij moet gaan aansturen: Clarion SRS 1750hx compo (jaja het is me gelukt na veel dremelen en zagen om hem in mijn auto te krijgen whoei!) (vermogen: 45watt rms 200watt piek)

En het moet een 4ch zijn zodat ik er later nog een sub bij kan hangen.

Dit is wat ik zelf in gedachte had:

Magnat Combat 900 (280 euro @ rondevries

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.net/catalog/images/com-900.jpg

4x 55W RMS @ 4 ohm. Freq. response 8-60.000Hz. 1 ohm stabiel!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Magnat%20Combat%20900.jpg

Ik ben dus van plan: 2 kanalen voor de compo te gebruiken en 2 kanalen bruggen zodat ik dadelijk 2x 55 rms + 1x 150 rms voor mijn sub heb.

Mijn vraag is: Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of juist iets anders aanraden.

Het moet een versterker voor SQ gebruik zijn!!!

Nog een paar vraagjes:

Ik heb nu mijn filters in de deuren onder de ramen zitten, daar kan het vochtig worden dus die moeten er uit.

Nu wil ik deze samen met de versterker in de kofferbak op een plaat monteren aan de zijkant. Hoeveel kabels heb ik ongeveer nodig?

4 speaker kabels voor de composet, (tweeter en woofer x 2)

2 speaker kabels van de radio naar de versterker.

1 voedingskabel van de kabelboom naar de versterker (hoe moet ik die op de kabelboom aansluiten?)

1 speakerkabel van de radio naar de sub, die ik al vast in voren leg zodat als ik geld genoeg heb gespaard ik die sub alleen maar hoef aan te sluiten in de kofferbak.

1 kabel van de blauwe draad naar de radio naar de versterker, zodat de versterker aangaat wanneer de radio aan gaat.

1 stukje kabel van de - van de versterker naar een ijzeren balk in de kofferbak.

Een lading kabelvorkjes (en kroonsteentjes :S of solderen :) )

Mis ik nu nog niets?

[ Voor 44% gewijzigd door Strider op 27-08-2003 23:09 ]

BlaBlaBla

• Strider
*kick*

BlaBlaBla

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wednesday 27 August 2003 22:23
Thursday 28 August 2003 11:57

ongeduldig?? :P

anyways, dit zijn imho" value for money" versterkers, maar SQ betaal je over het algemeen wat meer voor. Eea ligt ook een beetje aan de sub die erbij komt (een aliante?)

Je hebt nodig;
2 x afgeschermde tulpkabel van radio naar amp. (5 meter)
2x speakerdraad van amp naar filter (ligt aan de plaatsing, metertje oid)
2x 2x speakerdraad van filter naar compo (5 meter)
1x draad van amp naar sub (ligt aan de plaatsing, metertje oid)
1x remote draad voor je versterker (5 meter; kan je die niet van de antenne aftappen?)
1x 5 meter voedingsdraad + van accu naar amp (minimaal 162)
1x zekering 60 ampere op max 30cm van je accu
1x massadraad van amp naar chassis. (metertje)
1x extra massadraad van accu naar chassis. (ook metertje)
idd vorkjes; wel doorsolderen.

De draden van de sub zou ik nog niet aansluiten; kans op kortsluiting enzo.
De massa kabel moet dus dezelfde dikte zijn als je +.
Er zijn ook tulpkabels waar de remote al "tussen" zit zodat je die niet apart hoeft te trekken.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Magnat is niet echt SQ, dan zou ik toch meer voor merken als Helix, Audison of Brax gaan. Die zijn echter wel een stuk duurder, maar spelen dan ook echt super. Ik ben zelf nog aan het twijfelen over een nieuw 4ch amp. een Gzrc 4200x of roc 1mk2. Misschien is die Signat ook wel iets voor jou, is toch een aardige SQ versterker en levert 4x 60Watt. Hij kost bij Ron de Vries €199. Je zou ook op www.bigdogaudio.de kunnen kijken.

offtopic:
Zit jij toevallig ook op het SyS forum?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:50:

offtopic:
Zit jij toevallig ook op het SyS forum?
Ik? Ja. of had je het over de TS?

Verwijderd

teacher schreef op 28 August 2003 @ 16:31:
[...]

Ik? Ja. of had je het over de TS?
Eigenlijk over de TS ;)

• Strider
Ik zit op sys forum, en ja daar loopt een topic van mij ;)

BlaBlaBla

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Mwoah, de Combat serie van Magnat moet je niet vergelijken met de Traxx of Classic serie hoor, dat zijn best goed opgebouwde versterkers, worden ook vaak erg goed getest.

Aannames zijn fataal.

• Strider
Niemand ervaring met de combat serie?

BlaBlaBla

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 17:10
Laatst was ik bij een zaak die juist die vorkjes afrade, zodra je de sub volledig opendraait begint de zaak te trillen, en krijg je met die vorkjes problemen. Ja ik weet het is mij ook nog nooit overkomen. Maar die lui bouwen ook "geluid" in zo'n grote mercedes dus zullen er wel redelijk verstand van hebben. Ze raden aan de draad gewoon rechtstreeks op de versterker aan te sluiten.

Maak de massa btw niet te lang anders gaat de versterker gewoon niet aan. Probeer deze zo kort mogelijk te houden.

Zekering op de rode draad bij de accu van 60 ampere is aardig aan de hoge kant heb zelf een 4 kanaals jbl en die heeft nog maar 30 nodig. Vriend van mij heeft een rockford fosgate 4 kanaals en gebruikt dezelfde 30 ampere. 300 rms...op een 10 " sub.

Ik heb zelf geen massadraad van de accu naar het chassis getrokken, is 9 van de 10 keer goed. Heb het bij 5 verschillende auto's nog niet hoeven doen. Tenzij hetgeen wat er ligt al harstikke brak is natuurlijk.

oh ja let op de zekering die op de + loopt van de accu naar de versterker, wil nog welles voorkomen dat deze gaar is terwijl de zekering op het oog nog goed is.

• Strider
teacher schreef op 28 August 2003 @ 12:17:
Wednesday 27 August 2003 22:23
Thursday 28 August 2003 11:57

ongeduldig?? :P

anyways, dit zijn imho" value for money" versterkers, maar SQ betaal je over het algemeen wat meer voor. Eea ligt ook een beetje aan de sub die erbij komt (een aliante?)

Je hebt nodig;
2 x afgeschermde tulpkabel van radio naar amp. (5 meter)
2x speakerdraad van amp naar filter (ligt aan de plaatsing, metertje oid)
2x 2x speakerdraad van filter naar compo (5 meter)
1x draad van amp naar sub (ligt aan de plaatsing, metertje oid)
1x remote draad voor je versterker (5 meter; kan je die niet van de antenne aftappen?)
1x 5 meter voedingsdraad + van accu naar amp (minimaal 162)
1x zekering 60 ampere op max 30cm van je accu
1x massadraad van amp naar chassis. (metertje)
1x extra massadraad van accu naar chassis. (ook metertje)
idd vorkjes; wel doorsolderen.

De draden van de sub zou ik nog niet aansluiten; kans op kortsluiting enzo.
De massa kabel moet dus dezelfde dikte zijn als je +.
Er zijn ook tulpkabels waar de remote al "tussen" zit zodat je die niet apart hoeft te trekken.
Als ik met dit lijstje naar de car audio zaak ga, weten ze dan voldoende.

BlaBlaBla

• teacher

teacher

Dysgaf!

ja... tuurlijk; het is immers hun werk.

Verwijderd

Denk er ajb om dat de kabels per set speakers evenlang zijn en dat je ze niet te kort afknipt. Ik was in mn CRX van de voordeur naar de achterbank al 2x 3m kwijt :> En ze waren eigenlijk te kort...

Je kan ook veel 2ehands krijgen, is vet tof. Ik heb zelf Lanzar Vibe. Die wordt niet waarneembaar warmer en dat vind ik zelf erg fijn.

• Strider
Vandaag mijn voordeuren compleet gedempt, maar ik merk er eigenlijk niet echt super veel van.

Watv oor verschil moet je gaan merken als je je deuren hebt gedempt.

BlaBlaBla

• Strider
Teacher: moet er eigenlijk nog niet een kabel van de radio naar de amp voor mijn toekomstige sub ?

BlaBlaBla

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Als je na het dempen van jedeuren geen verschil hoort heb je iets enorm verkeerd gedaan.

Wat en hoe en met welke middelen heb je gedempt ?

• Strider
Orbit schreef op 03 September 2003 @ 00:14:
Als je na het dempen van jedeuren geen verschil hoort heb je iets enorm verkeerd gedaan.

Wat en hoe en met welke middelen heb je gedempt ?
Ik hoor wel verschil, maar niet van wow wat een verschil. Maar ik verwacht dat ik het pas ga merken als ik mijn versterker er dadelijk heb aan hangen, dat niet alles begint te trillen.

BlaBlaBla

Pagina: 1