Toon posts:

pcmcia netwerkkaart kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3com PCMCIA netwerkkaart. Deze word goed door Windows 2000 herkent maar het probleem is dat win2000 een melding geeft dat de netwerkkabel er niet in zou zitten wat wel het geval is. ;) Het controlelampje op de hub brand.
Het originele kabeltje dat aan de kaart vast zit is niet origineel, maar van XIRCOM merk.. maar is ook 10/100mbit 10-100base-tx.

Zijn die kabeltjes niet universeel? Of wat kan het probleem zijn..?

Verwijderd

Zover ik weet zijn die kabeltjes niet universeel, maar correct me if I'm wrong..
Hier: http://www.mr-at.nl heb ik een dergelijk kabeltje ooit gekocht voor mijn 3Com kaartje overigens (zijn erg moeilijk te vinden nml.)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 22:17 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Waarschijnlijk gewoon een kapotte kabel een breuk ofzo probeer gewoon eens een andere kabel. 9 van de 10 keer is dit het probleem.

• MasterMike
Kijk anders ook even of hij een ip krijgt

• MasterMike
Nou volgens mij zou elke cat5 (UTP) kabel gewoon moeten werken

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

xircom heeft andere kabels dan 3com, ik heb het zelf ook wel is getest en het is wel een andere kabel dus je moet een 3com kabeltje hebben.

ik heb er hier misschien nog 1tje liggen voor je als je er nog 1 nodig hebt :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@MasterMike: 3 posts in 3 minuten en allemaal nutteloos. gebruik ten eerste de edit knop. maar nog belangrijker, LEZEN

@TS: Je zegt dat het controlelampje werkt maar windows niet goed weergeeft. Is er nog wel kans dat het netwerk verder werkt. gewoon even proberen maar ik denk toch echt dat je origineel 3com kabeltje nodig hebt

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

forceer hem eens op 10mbit/full of 100mbit/full of je moet een hub hebben dan mag ie op half duplex. Lang leve 3com

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De kans dat een kabeltje van een ander merk werkt is erg klein.
De kabeltjes van 3Com zijn tussen de verschillende uitvoeringen van de kaarten vaak niet eens uitwisselbaar, zo heb ik voor mijn 3C589B (10 Mbps) niets aan de kabeltjes van een 3C589A, 3C589C of 3C589D.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gaat niet werken, het leuke is dat de Xircom kabel inderdaad past op de 3Com kaart, maar je hebt er niets aan. Kijk even welk type 3Com kaartje je hebt.

Er zijn in ieder geval op dit moment nog de volgende netwerkkabels:

3C-PC-TPS-CBL UTP kabel voor de 3C589C, 3C589D, 3CCE589ET en 3C563D
3C-PC-TX-CBL UTP kabel voor de PCMCIA & CardBUS kaartjes (3Cx574x en 3Cx575x series)

Er zijn nog wel wat andere kabels geweest, maar deze zijn nog in de normale handel te koop.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb ook zoiets aan de hand gehad, en heb een nieuw 3COM kabeltje gekocht wat niet werkte. Misschien kunnen we de kabeltjes ruilen zodat het beide werkt? Ik moet thuis even de nummers van de kaart en de kabel opzoeken.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Op een pcDiscount willen ze nog wel eens bakken externe kabeltjes hebben. Meestal gaat het om oude zooi voor 10MBit 3Com kaartjes, maar nieuwere modellen willen er soms ook wel tussen zwerven. En anders zou je het altijd nog op de HCC dagen kunnen proberen.
Let alleen op dat je niet teveel geld voor enkel een kabeltje neertelt omdat een 'nieuwe' complete 3Com soms ook goedkoop wordt aangeboden. :)

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1