BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
Een DVD-burner is wel wat groter als een harde schijf niet?
Na zelf ernaar te zoeken...helaas..niets gevonden dat er op leek!
Die Sony, duur maar goed....zeker goed spul. Maar ik hoor al dat je toch wat goedkoper wil...ik begrijp het.
Je computer zou genoeg moeten zijn voor het werk hoor, zolang je harde schijf maar snel genoeg is ( en je USB poort ) 2x of 4x speed branden moet zeker mogelijk zijn. 8x speed...tja...dat is 11MByte per seconde...misschien een beetje teveel voor je 4200 RPM harde schijfje.
Een normale dvd-fikker in een IDE casing...forget it....dat geintje gaat echt niet op, je zal dus echt een van de externe fikkers moeten kopen.
En als je op 4x brand...moet het te doen zijn, de taken zoals het omzetten van videobestanden zal daartegen niet al te snel gaan dus "burn on the fly" kun je vergeten...je moet pas branden als het project klaar is.
There is no place like ::1
Als een fikker in een IDE Case niet werkt, lijkt mij de Aopen een goeie keus
De HDD in me laptop lijkt me geen 4200 RPM ding.... eerder iets in de 2000 rpm.... me laptop komt uit eind 2001.... toen waren de schijfjes denk ik nog niet zo snel...
btw. mag ik vragen waarom het eigenlijk niet werkt? een brander in een ide Case?
[ Voor 12% gewijzigd door Eastman op 27-08-2003 21:57 ]
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
ik ga gelijk ff zoeken op alternate
thnx m8
edit:
Kan je misschien de link geven? Er staan daar zoveel cases dat ik niet weet welke het nou is
edit2:
ik heb deze gevonden?
http://www2.alternate.nl/...en%20extern%20FireWire%20
Is dat wat?
[ Voor 90% gewijzigd door Eastman op 27-08-2003 23:09 ]
Via Firewire ( betrouwbaarder als USB2 ) maar er is ook een combi drive..en een USB only drive.
Mmm....leuk spul. Ik denk dat ik binnenkort er wel een bestel :-)
[ Voor 34% gewijzigd door swampy op 27-08-2003 23:07 ]
http://www2.alternate.nl/...izingen%20extern%20USB%20
een verschil die ik gelijk opmerk is de prijs.... usb versie is 10 euro goedkoper....
echter, heeft de usb versie apparte voeding nodig... en de firewire versie niet....
maar swampy zegt dat firewire betrouwbaarder is, maar waarom? ik ben namelijk ook opzoek geweest naar pcmcia controllers usb 2.0 of firewire....
prijsverschil is niet zo groot, maar usb 2.0 heeft een transfer snelheid van 60 MB/s in tegenstelling tot 50 MB/s van Firewire....
wat is nu beter?
Prima. Heb er zelf een in gebruik met een Nec 1100A. Drive inbouwen, 5 minuten werk. Harddisk kan ook.Eastman schreef op 27 August 2003 @ 22:15:toon volledige bericht
kijk daar heb ik wat aan!
ik ga gelijk ff zoeken op alternate
thnx m8
edit:
Kan je misschien de link geven? Er staan daar zoveel cases dat ik niet weet welke het nou is
edit2:
ik heb deze gevonden?
http://www2.alternate.nl/...en%20extern%20FireWire%20
Is dat wat?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ah... Firewire is geschikter omdat over een USB bus de dataflow wordt VERDEELT tussen de apparaten, dus stel je voor je hebt een webcam, een scanner, een printer en een brander op dezelfde bus .dan kun je dus maar HEEL langzaam branden!Eastman schreef op 27 August 2003 @ 23:14:
zelfde case, maar dan met USB
http://www2.alternate.nl/...izingen%20extern%20USB%20
een verschil die ik gelijk opmerk is de prijs.... usb versie is 10 euro goedkoper....
echter, heeft de usb versie apparte voeding nodig... en de firewire versie niet....
maar swampy zegt dat firewire betrouwbaarder is, maar waarom? ik ben namelijk ook opzoek geweest naar pcmcia controllers usb 2.0 of firewire....
prijsverschil is niet zo groot, maar usb 2.0 heeft een transfer snelheid van 60 MB/s in tegenstelling tot 50 MB/s van Firewire....
wat is nu beter?
Terwijl firewire 1 draad is........1...aansluiting...dus 400Mbit VOLLEDIG voor 1 kanaal!
Daarom dus firewire!
Is dat de USB of FireWire versie?OgWok schreef op 28 August 2003 @ 00:00:
[...]
Prima. Heb er zelf een in gebruik met een Nec 1100A. Drive inbouwen, 5 minuten werk. Harddisk kan ook.
[afbeelding]
en wat was de motivatie om voor 1 van die versies te kiezen?
Als een god in Nijmegen.
Het lijkt me wel dat er een apartje adapter meegelevert wordt, Een DVD/CD brander heeft ook stroom nodig ( daarom is hij ook 60 a 70 Euro.....de adapter kost geld )Coronaextra schreef op 28 August 2003 @ 00:35:
En hoe zit het met de voeding, is die vereist als je USB 1.1 wilt gebruiken. En is er ook de mobelijkheid om een voeding erop aan te sluiten?
Er zit zelfs een aparte stroomknop op, how cute!
Als je voor USB gaat, ...dan is USB 1.1 niet mogelijk..want die is VEEL te langzaam om zelfs 1x DVD speed te branden, je moet voor USB 2.0 gaan...of natuurlijk Firewire!
in andere thread heb ik gelezen dat je bijvoorbeeld de lite-on dvd brander, in de toekomst een firmware upgrade kan geven zodat ie ook DVD-RW kan branden....
moet ik voor die firmware upgrade de drive in een normale pc stoppen of kan de update ook plaatsvinden in de externe case?
De firmware zal standaard niet naar een externe zoeken, maar....zolang de DVD-brander in je systeem herkent wordt...zou die zelf extern up te daten moeten zijn!Eastman schreef op 28 August 2003 @ 02:44:
Nog een vraagje....
in andere thread heb ik gelezen dat je bijvoorbeeld de lite-on dvd brander, in de toekomst een firmware upgrade kan geven zodat ie ook DVD-RW kan branden....
moet ik voor die firmware upgrade de drive in een normale pc stoppen of kan de update ook plaatsvinden in de externe case?
...ZOLANG hij maar herkend wordt....
Firewire is te verkiezen boven USB 2.0
webOS all the way!
Yep, zoals ik al zei....met Firewire heb je maar 1 kanaal en kan de brander dus de volledige bandbreedte gebruiken.Hermanvh schreef op 28 August 2003 @ 05:28:
Bij Eynstein hebben ze ook leuke externe firewire/USB 2.0 behuizingenHeb nu helaas even geen tijd om de URL voor je op te zoeken. Een vriend van mij heeft ook zo'n behuizing om z'n NEC1300A en dat werkt perfect.
Firewire is te verkiezen boven USB 2.0
Met USB2 ...wordt het hoe dan ook proppen.....opzich kunnen beide 6 MB per seconde wel overpompen....maar Firewire heeft minder problemen met het wegvallen van verbindingen of problemen met doorvoer :-)
Hoe dan ook....externe casings blijven duur......maar opzich is een euro of 50 best te doen.
en dat externe casing duur is, ben ik nu wel achter gekomen, maar ik heb geen andere keuzes.... Firewire is jullie advies.... daar ga ik wel op af
Maar nu moet ik nog een keus maken voor een controller....
Zoals ik eerder al heb gezegt... Firewire controllers uitgevoerd in pcmcia kaartje, trekken niet meer dan 50 MB/s.... terwijl firewire 480MB/s aan kan.....
Maar er is ook een groot prijsverschil tussen de verschillende merken..... kan ik dan gaan voor een sweex kaartje van 40 euro.... of moet ik voor 1tje van sitecom gaan die bijna 2 keer zo duur is?
Waar zit hem het verschil? levert een sweex een minder betrouwbare data stroom?
PCMCIAA trekt zelf maar 50MB/s maar dat is genoeg voor een DVD brander hoor :-) En tja....ik heb nooit iets slechts over Sweex of Sitecom gehoord. Misschien efkes de specificaties van beide checken en kan je dan een keuze maken :-)Eastman schreef op 28 August 2003 @ 10:38:
Op Eynstein heb ik alleen een usb 2.0 case gevonden....
en dat externe casing duur is, ben ik nu wel achter gekomen, maar ik heb geen andere keuzes.... Firewire is jullie advies.... daar ga ik wel op af
Maar nu moet ik nog een keus maken voor een controller....
Zoals ik eerder al heb gezegt... Firewire controllers uitgevoerd in pcmcia kaartje, trekken niet meer dan 50 MB/s.... terwijl firewire 480MB/s aan kan.....
Maar er is ook een groot prijsverschil tussen de verschillende merken..... kan ik dan gaan voor een sweex kaartje van 40 euro.... of moet ik voor 1tje van sitecom gaan die bijna 2 keer zo duur is?
Waar zit hem het verschil? levert een sweex een minder betrouwbare data stroom?
Ik heb nu lite-on brander een firewire case en een firewire pcmcia kaartje gekocht!!
Als ik er een gewone CD in doe, doet ie het gewoon.... maar nero ziet hem wel, maar herkent hem niet.... ik kan nergens dvd selecteren... en als ik een leeg schijfje in de lite-one heb zitten.. herkent nero hem ook niet....
HELP!!
Welk OS gebruik je eigenlijk?
[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 29-08-2003 22:00 ]
dan denk ik dat alles wel goed is aangesloten.....
en firmware?
waar kan ik die halen?
Eastman schreef op 29 August 2003 @ 22:00:
als ik er een gewone cd-rom in doe... leest ie hem gewoon...
dan denk ik dat alles wel goed is aangesloten.....
en firmware?
waar kan ik die halen?
Waarschijnlijk moet je met een extern device wel op F5 ( verversen ) drukken om het goed herkend te krijgen...tja...maar het zou moeten werken!
hij is nu ff aan het restarten.... hopen dat ie het nu wel doet:)
edit:
Nero loopt nu steeds vast als ik hem opstart...
steeds bij het begin scherm, waar nero naar drives detecteerd....
Me computer loopt dan helemaal vast.... enigste wat ik dan nog kan doen is op de uitknop drukken
[ Voor 53% gewijzigd door Eastman op 29-08-2003 22:32 ]
Anoniem: 41820
om te beginnen, de oude firmware er opnieuw op, en misschien es een andere versie van nero proberen?Eastman schreef op 29 augustus 2003 @ 22:26:
nieuwste firmware zit er nu op.....
hij is nu ff aan het restarten.... hopen dat ie het nu wel doet:)
edit:
Nero loopt nu steeds vast als ik hem opstart...
steeds bij het begin scherm, waar nero naar drives detecteerd....
Me computer loopt dan helemaal vast.... enigste wat ik dan nog kan doen is op de uitknop drukken
welke heb je nu?
de enigste keren dat nero niet vast liep, was omdat de brander niet was gedetecteerd... ( ben ik inmiddels achter gekomen )
ik gebruik nu Nero 6.0 de demo versie
hopelijk doet ie het straks wel.... maar wat bedoel je met informatie van firewire?
Firewire geeft geloof ik geen foutmelding, maar ik twijfelde zelf ook al of het aan de firewire kaartje kan liggen....
Gewoon, informatie over de connectie :-), ..mmm...als wat hij de drive herkend...enzo :-)Eastman schreef op 30 August 2003 @ 01:24:
ik heb me laptop net helemaal geformateerd..... windows is zich nu helemaal aan het installeren....
hopelijk doet ie het straks wel.... maar wat bedoel je met informatie van firewire?
Firewire geeft geloof ik geen foutmelding, maar ik twijfelde zelf ook al of het aan de firewire kaartje kan liggen....
Bij apparaat eigenschappen ofzo.... staatgewoon dat het apparaat goed functioneerd
Maare... na de herinstallatie van windows loopt nero nog steeds vast... en nog steeds bij bij het zoeken naar de drives
Alles werd automatisch gedetecteerd door XP....
CD-rom en dvd-rom functie werken wel gewoon.... alleen de brandfunctie niet
Zend een mailtje naar de maker van zowel de DVD branders ALS de CASE maker.
...is het moederbord goed ge-update?.......
[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 30-08-2003 03:00 ]
volgens mij komen er helemaal geen updates meer voor mijn moederbord...
ik heb de compaq 1216EA ofzo...
Kan het misschien aan Nero liggen?
is er een ander brand programma die jullie me aan willen raden?
Easy CD, DVD creator ben ik nu aan het downloaden, dat duurt nog wel ff.... ruim 400 mb
edit:
Dit is de case die ik gekocht heb
http://www5.alternate.nl/...en%20extern%20FireWire%20
heb geen id wie de fabrikant is!!
me vraag is daarom aan degen die hem wel werkend hebben, wat voor software gebruiken jullie.... en hebben jullie dezelfde problemen gehad?
[ Voor 35% gewijzigd door Eastman op 30-08-2003 03:13 ]
Als de externe dvd+RW is aangesloten, duurt het opstarten significant langer, soms blijft ie zelfs hangen tijdens het opstarten
[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 30-08-2003 13:10 ]