Toon posts:

Terminal Server niet bereikbaar via Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb Windows 2000 Terminal server opgezet als Application Server. Maak geen gebruik van de licensing. Alleen voor Windows 2000 gebruikers.
Ik kan op m'n LAN inloggen via Remote Desktop Connection op de Terminal Server.
Nu moet deze ook van buitenaf bereikbaar zijn.
De Terminal Server zit achter een firewall. Daar heb ik uiteraard poort 3389 geforward naar de Terminal Server.
Van buitenaf kan ik de firewall pingen, zowel op IP-adres als op de DNS-naam dus ik heb netwerk connectie. Ik kan echter niet op de Terminal Server inloggen. Ik krijg na enige ogenblikken de melding dat de server geen remote desktop ondersteunt of niet bereikbaar is.
Volgens mij heeft het niets met autorisatie te maken want op het LAN werkt het wel. Oh ja, de Terminal Server is geen lid van een domein dus staat gewoon stand alone. Hij zit alleen wel op hetzelfde netwerk als de rest van het LAN. Als Gateway en DNS heb ik de interne IP-adressen van de firewall opgegeven.
Op internet kan ik niets over dit onderwerp vinden. Iemand een idee wat ik fout doe of wat ik nog in moet stellen?

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Krijg je ook meldingen in eventlog?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht nog een poortje open zetten (ook uitgaand?)

List of Ports Used by Terminal Server Clients Function Static ports

-------- ------------

RDP Client (Microsoft) TCP:3389 (Pre Beta2:1503)
ActiveX Client (TSAC) TCP:80, 3389
ICA Client (Citrix) TCP:1494

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
ja. Ik heb dezelfde situatie thuis opgezet en heb daar hetzelfde probleem. Ik krijg inderdaad meldingen in Event Viewer. Thuis bijvoorbeeld deze:
Event Type: Warning
Event Source: TermService
Event Category: None
Event ID: 1010
Date: 8/27/2003
Time: 8:46:23 PM
User: N/A
Computer: DCW2K1
Description:
The terminal services could not locate a license server. Confirm that all license servers on the network are registered in WINS\DNS, accepting network requests, and the Terminal Services Licensing Service is running.
Dit lijkt erop dat als ik TS in Application mode wil draaien dat ik dan Lincensing aan moet zetten en configureren????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 21:29:
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb Windows 2000 Terminal server opgezet als Application Server. Maak geen gebruik van de licensing. Alleen voor Windows 2000 gebruikers.
Ondanks dat je win2k als client gebruikt, moet er een TS license server draaien. Dat kost je niks, maar moet wel gebeuren. Als de 90 proefdagen erop zitten, dan stopt hij er gewoon mee.
http://www.microsoft.com/...owtobuy/pricing/tsfaq.asp

En mochten de mensen geen local admin of power user op hun win2k machine zijn, effe schrijfrechten geven op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSLicensing\Store

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 21:59 ]