[BF1942] - Constant vastlopers in optionsscherm

Pagina: 1
Acties:

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 19:15
Een raar probleem met Battlefield. Het loopt constant vast.
Nadat ik een nieuwe videokaart heb aangeschaft (ASUS v9560) is de ellende begonnen. Telkens als ik mijn settings aan wil passen, en klik dus op options en dan video, loopt heel Battlefield vast. In SOF2 heb ik geen problemen.

DX9.0b diag geprobeerd en dat werkte allemaal, echter als battlefield vast loopt, en probeer daarne de dxdiag, werkt dat ook niet meer.

Wat ik ook vaak heb bij het opstarten van Battlefield, is dat ik gelijk al een zwart scherm krijg, met alleen helemaal links boven een witte punt.

Ik vermoed dat het in directx9 zit, maar het zou toch goed moeten werken met deze videokaart.

Overige specs:
1,2GHz AMD
WinXP Pro
SB Live digital
512 SDRAM

Iemand een idee?

Verwijderd

al de nieuwste detonators geprobeerd?
game al opnieuw geinstalleerd?
Nieuwste patches geinstalleerd?

:)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 21:48 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
drivers van je oude kaart helemaal weg gehaald?
maar dan ook echt helemaal? (desnoods format)..

het kan zijn dat windows onderdelen nog denken dat die oude kaart er nog in zit.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Warfare
Hmmm, ik heb battlefield 1942 inderdaad opnieuw geinstalleerd, directX opnieuw geinstalleerd, en de nieuwste detonater gedownload (45.23), maar dit was niet de oplossing. De oude kaart was ook een ASUS Nvidia (Ti4200). Kan dat zoveel kwaad dan? Je selecteerd toch gewoon in apparaarbeheer een andere driver en klaar... toch?!

Verwijderd

http://www.viaarena.com/?PageID=300 via drivers? En refreshrate op 1?

• Warfare
Hmm, de VIA drivers had ik nog niet gedaan (ga ik dadelijk doen), maar de refreshrate in de settingsdirectory had ik al wel aangepast (hetgeen natuurlijk geen verschil gaf).
Het gekke is, is dat toch telkens die fout in directX terug komt, nadat het spel is vastgelopen. Want voordat je speelt, werkt de test in dxdiag wel, en na het vastlopen niet meer. :-(

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

probeer eerst die VIA drivers maar eens ... prolly is dat de oplossing :)

• Warfare
VIA drivers geupdate, met die nieuwste drivers van augustus dit jaar.
Helaas geen enkel resultaat...

Wederom naar options, video.... vastloper.

Zijn hier meer mensen van met ASUS V9560 die problemen hebben. Welke drivers gerbuiken jullie?!

Verwijderd

Ik heb zelf ook sinds de 1.45 patch regelmatig vastlopers in het opstartscherm. Dus misschien is het de patch wel...

• Warfare
Het is niet de patch die probleemgeeft, ik vermoed zelf dat het in directx komt.
Ik ga de C-schijf maar formateren, en directx 8.1 erop pleuren. Toch belachelijk dat een directx 9 kaart niet goed werkt met directx. Beetje ziek, maarja. Die gasten van EA doen er vast ook niets aan. Pas al's weer draait, wordt het tijd voor Secret Weapons.

• Warfare
Ook een herinstallatie van winxp werkte niet.
Ik heb wat gevonden in de logfile:

" Version v1.45 BF1942 (Ver:54564/2003-07-28, 14:12)
Log created 2003/09/02:16.02d
--------------------------

SystemInfo:
-----------

Cpu:
Running on AMD Athlon(tm) processor at 1199 MHz
Supports AMD 3DNow
Supports MMX

Renderer:
Number of adapters:1
Adapter:0
Driver:vga.dll
Description:
Product:5 Build:0
DriverVersion:1:2600
VendorId:0 DeviceId:0 Revision:0
Your Graphic card does not support Hardware Transform and Lighting (HTL)
You might experinence very low performance and even crashes, Please note that Battlefield only officially supports cards that supports HTL
Debug assertion failed!

Module:
File:
Line: 0

Text: Invalid videomode specified

Current confile:
"

• Warfare
Oke, wat de oplossing was is de nieuwe detonator driver (51.*) erop zetten. Echter toen werd mijn beeld alleen maar rood. Door in de bios het 4x AGP uit te schakelen was ook dat probleem opgelost.

Het heeft ZEER veel voeten in aarde gehad dit probleem op te lossen. Echter uiteindelijk is het dan toch gelukt.

Doe in elk geval hier je voordeel mee, en toch bedankt voor jullie input.

Verwijderd

Det. 5x.xx is dacht ik te instabiel om NU aan te raden en AGP uitschakelen is ook niet echt een mooie oplossing...

Ik heb ondertussen wel veel klachten gelezen met de FX in samenwerking met de 45.23 drivers maar niet specifiek voor Battlefield maar vooral andere spellen dus. Oplossing daar was oudere of nieuwere (onofficiële) drivers installeren.
Pagina: 1