Na de FaQ doorgelezen te hebben en de GoT search gebruikt te hebben, heb ik niet een antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Ik heb een raid controller, en binnenkort 2 HD's tot mijn beschikking. Nu wil ik graag de snelheid van raid 0 en de betrouwbaarheid van raid 1 (ja wie niet
). Maar nu is het zo dat ik eventuele back ups ook handmatig kan uitvoeren. Het zijn maar bepaalde mappen die om de zoveel tijd geback-upt moeten worden (mijn documenten/muziek/films). Maar nu is het nadeel van raid natuurlijk dat de 2 hd's worden gezien als 1 hd. Dit houdt dus in dat als HD 1 crasht, hd 2 dit ook doet ??
Mijn config wil ik in feiten er gewoon zo uit laten zien
HD 1 :
- win xp
- downloads / internet (alle troep dus)
- eventuele dualboot (linux)
Met andere woorden, de kloot schijf
HD 2:
- Back up van
+ mp3
+ divx etc.
- een schone win xp (als het op HD 1 misgaat, overschakelen naar HD 2).
Zo hoop ik HD 1 steeds rustig te kunnen formateren, zonder HD 2.
Voor games/apzz etc wil ik dan natuurlijk gebruik maken van de snelheid van beiden schijven.
zoiets:
ABCdfh
ABCeg
In feiten wil ik dus gewoon raid 01, waarbij ik me af vraag of raid 0 hardwarematig is te doen, en raid 1 software matig.
Tsjah
ik ga er gewoon vanuit dat dit nier kan, maar misschien .....
Ik heb een raid controller, en binnenkort 2 HD's tot mijn beschikking. Nu wil ik graag de snelheid van raid 0 en de betrouwbaarheid van raid 1 (ja wie niet
Mijn config wil ik in feiten er gewoon zo uit laten zien
HD 1 :
- win xp
- downloads / internet (alle troep dus)
- eventuele dualboot (linux)
Met andere woorden, de kloot schijf
HD 2:
- Back up van
+ mp3
+ divx etc.
- een schone win xp (als het op HD 1 misgaat, overschakelen naar HD 2).
Zo hoop ik HD 1 steeds rustig te kunnen formateren, zonder HD 2.
Voor games/apzz etc wil ik dan natuurlijk gebruik maken van de snelheid van beiden schijven.
zoiets:
ABCdfh
ABCeg
In feiten wil ik dus gewoon raid 01, waarbij ik me af vraag of raid 0 hardwarematig is te doen, en raid 1 software matig.
Tsjah