Toon posts:

Crash, daarna hardware kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zojuist lekker bezig met Reason in Windows XP, loopt opeens alles vast. Ik op de powerknop gedrukt, 5 sec gewacht en opnieuw aangezet. Tot mijn grote schrik bleef het HD lampje aan, terwijl hij niet opstartte. Geen beeld, niets! Meteen de kast opgehaald, de HD's losgekoppeld, opnieuw opstarten. Zwart beeld, geen piep. Als laatste geprobeerd de BIOS te flashen, maar geen succes.

Wat is er met mijn PC gebeurt? Is de hardware naar de kl#ten dankzij een crash van Windows?? Please help, ik ben zo bang dat ik straks al mijn data kwijt ben :'(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

crash dankzij kappotte hardware ist eerder :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik denk eerder dat Win crashte omdat een stuks hardware het begeven heeft. Probeer je systeem kaal te starten (alles eruit behalve toetsenplank, mamaplank, videoplank en 1 bankje geheugen). Kan zijn dat een van je insteekkaarten losgerammeld is waardoor er slecht contact is ergens.
[Edit] En wees niet te bezorgd over je data, je kan je harddisk wel overzetten in een andere PC

[ Voor 15% gewijzigd door Aetje op 27-08-2003 20:52 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

data kwijt? Koppel je HDD eens los, en plug hem eens in in een andere pc. Data terug?

EDIT: Aetje was ietsjes voor :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 20:53:
data kwijt? Koppel je HDD eens los, en plug hem eens in in een andere pc. Data terug?

EDIT: Aetje was ietsjes voor :)
Ja, dat snap ik wel, maar ik ben bang dat mijn data verloren is gegaan omdat dat lampje opeens mysterieus non-stop ging branden toen ik mijn PC opstartte...

Heb nu alles eruit gehaald, maar nog steeds niets... Lampje op Mobo geeft groen aan... :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Om te beginnen mag je wel wat specifieker zijn: over welke hardware hebben we het? En een topic als deze schiet al een stuk sneller op, waarmee jouw problemen evt. sneller opgelost worden, als we met z'n alleen niet de moeizame en vervelende weg van herhaling hoeven te volgen. Dus volg eerst eens de stappen welke in de troubleshooter staan en probeer ze zoveel mogelijk uit. Open vervolgens een nieuw topic met daarin al jouw bevindingen en de specs. Zie: Dit graag lezen eer je post :) (met daarin de link naar de troubleshooter) :) Dan kunnen we je gerichter helpen, als je zelf al dingen uitgesloten hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.