Toon posts:

[XP] pc sluit af in soort slaapstand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en ik kan maar niet bedenken waar het aan kan liggen.
Ik heb een amdXP1700 met windows XP SP1, Novell Client, Groupwise, Zen4agent en alles geinstalleerd.

Elke keer als ik mezelf in het netwerk inlog, dan start de pc netjes op. Op een gegeven moment als ik een programma start (in de meeste gevallen een Dos programma) dan hoor ik dat de harde schijf uitslaat of overslaat. ( je hoort zo'n soort klik). De monitor valt uit, en even later ook de pc. Blijkt dat als ik op spatiebalk druk dat ie dan gewoon weer aangaat en opnieuw opstart.
Mijn eerste gedachte was dus... slaapstand. Alles uitgezet, zowel in de bios als in XP. Maar nee, nog steeds sluit de pc zomaar af. Ik heb al netwerkkaart vervangen, ander voedingskabel, maar nogsteeds hetzelfde euvel.

Ik heb heel het internet afgezocht naar zulk soort problemen maar nergens kon ik er iets over vinden. Mijn vraag is heeft een van jullie nog een suggestie wat ik kan doen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Metalen "klink" geluidje? Betekent meestal dat de harde schijf op z'n laatste beentjes strompelt... Kan je dat geluid eens opnemen?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
het is net dat geluid als je de pc gewoon afsluit. Zo'n geluid geeft die dan zodra ik een programma gestart heb. Net alsof iets de pc direct in slaapstand gooit. ongevraagd

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 22:55
Het lijkt er op dat de leesarm van hardeschijf defect is. Test de hd eens met scandisk oppervlakkig. Gaat ie raar doen, dan zou ik maar zo snel mogelijk de belangrijke data backuppen.