Toon posts:

win xp map beveilgen met wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben nu al een tijdje bezig met het zoeken naar een mogelijkheid om mappen te beveiligen met een wachtwoord in windows xp pro.
ik heb maar 1 account en wil dit zo houden. Ik ben op zoek naar een optie in windows of een progje dat mappen kan beveiligen met een wachtwoord zodat ze wel zichtbaar blijven maar mensen dus eerst een wachtwoord in moeten typen als ze de inhoud willen bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 20:36 ]

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 19:59
Begin allereerst maar met het converteren naar NTFS indien je FAT 32 hebt, anders gaat het sowieso niet, mocht je al NTFS hebben dan kan je mbv de mmc rechten en dergelijke toekennen dacht ik

Verwijderd

ook al heb je ntfs, als ie encrypted is voor de [enige] gebruiker heb je er zelf gewoon toegang toe. Ik dacht dat je met Bestcrypt wel een hele directory kan encrypten, en ook ervoor zorgen dat anderen het niet gewoon openen kunnen

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 00:46:
ook al heb je ntfs, als ie encrypted is voor de [enige] gebruiker heb je er zelf gewoon toegang toe. Ik dacht dat je met Bestcrypt wel een hele directory kan encrypten, en ook ervoor zorgen dat anderen het niet gewoon openen kunnen
En dan vooral niet vergeten je certificate te backuppen...want anders krijg je topic nr zoveel in WOS, ik kom niet meer bij mijn mappen nadat mijn profiel corrupt geraakt is en ik encryption toegepast heb.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je hier al eens tussen gekeken: [search=map wachtwoord] :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

het programma FolderGuard is wat jij zoekt... :)

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst zal ik nog eens duidelijk maken wat ik bedoel. Ik heb op mijn pc 1 account die zonder wachtwoord toegankelijk is.
Iedereen gebruikt deze account. Ik wil het gewoon zo hebben dat ik 1 map kan beveiligen met een wachtwoord. Alleen diegene die het wachtwoord kennen kunnen erin.
Het progje folderguard encrypt de hele zooi en moet het dus eerst weer decrypten wil ik in die map kunnen.
Het moet simpler zijn, gewoon klikken op map: password correct -> mapinhoud weergeven, password niet correct -> error dat hij geen toegang tot die map heeft.

Ook heb ik alle forums doorgespit maar daar beginnen ze over NTFS e.d. maar dat heeft alleen nut als je meerdere accounts hebt. Ik heb maar 1 account en dat moet zo blijven.

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
Volgens mij kan je met folder guard er gewoon een password opzetten, en als je dan met de rechter muisknop op de folder klikt kan je het juiste password intypen.

PGP (Pretty Good Protection) encrypt het zooitje en zet het dan encrypted op je hardeschijf neer.

Greetz

Silent

Pagina: 1