HP/Compaq Insight op Linux

Pagina: 1
Acties:

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020
Ik heb sinds kort een HP Proliant DL 320, prima machine. Maar er zit dus software bij om bv de fanspeed te regelen, temperaturen uit te lezen en dergelijke. Dit is dat Insight pakket. Lijkt prima maar ze ondersteunen alleen maar Red Hat, Suse en UnitedLinux. Ik draai slackware, dus ik krijg de installatie van de agents niet helemaal werkend. De documentatie gaat teveel uit van de binaries.
Zijn er mensen die heir ervaring mee hebben? Sommige agents krijg ik werkend, maar heb ik geen controle nog over.

Heeft iemand tips of ervaring?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Weet je wat de software exact doet en zoekt? In principe is Linux Linux en kun je het dus aan het werk krijgen. Kunnen het bepaalde kernel patches of opties zijn waar je op dit moment niet over beschikt? Wellicht kun je dit in de kernel documentatie opzoeken?

Het lijkt me dat hier wel dingen voor zijn, ik weet het eigenlijk wel zeker. :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Welke/wat voor foutmeldingen krijg je dan als je toch probeert het te installeren in Slackware?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Tweakers.net heeft toch ook een Proliant ding met slackware?
/me wijst naar kees en Soepie.....die zouden het in theorie misschien wel is kunnen weten, als je geluk hebt.
Met ldd kan je natuurlijk bekijken welke libs er misschien nog missen voor de binaries...
Misschien kan je met rpm uitzoeken welke packages er verder nog nodig zijn.
Je kan met alien een rpm omzetten naar een slackware package....(niet echt een mooie oplossing)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 13:12 ]

• djazete
Ik mis sowieso een crypto package... Maar dat is in ieder geval 1 ding waar ik nog niet naar heb gekeken omdat dat 'aanwijsbaar' is. Verder draait het dus wel maar ik weet verder niet hoe of wat. Via de manual (die overgens best OK is) word ik niet echt heel veel wijzer. Ik heb een SNMP package geinstalleerd maar ik kom nog niet verder.. MIsschien dat kees of soepie dit wel leest... Ik krijg bij het installeren verder wat foutmeldingen over paden die niet kloppen (init.d die niet bestaat en allerlei runlevel scripts voor die software)
Over welke agent waar voor is kom iko ok niet echt uit, terwijl het wel aardig is om te weten als ik die manual mag geloven.

Ik heb die rpm package omgezet (rpm2tgz) maar het zijn allemaal binaries die hun dingen op hun eigen plek zoeken... Met wat symlinks kom je misschien een heel eind en dat heb ik ook wel geprobeerd maar goed.. Opzich, hij installeert wat dingen die ik deels ook kan runnen, maar wat nu...
In ieder geval heb ik al meer reacite dan ik had gedacht!

trouwens, een zijvraagje
als ik die manager uitlees software installeer op windows, dan vraagt ie om een snmp pakket (op xp profi)... meer zegt ie ook niet, eiamdn een idee waar ik dat vinden kan?

Verwijderd

djazete schreef op 28 August 2003 @ 13:48:
als ik die manager uitlees software installeer op windows, dan vraagt ie om een snmp pakket (op xp profi)... meer zegt ie ook niet, eiamdn een idee waar ik dat vinden kan?
kan je als extraatje installeren bij software ->windows components -> management and monitor tools -> SNMP

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 13:54 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb in het verleden met de compaq insight agent op een 850R zitten rommelen, maar die werden dus specifiek voor een kernel en bijbehorende distro gepackaged. De source werd toen niet vrijgegeven. Dus ik ben bang dat je erg moet gaan rommelen om het toch aan de praat te krijgen.

• djazete
hm, tnx voor die snmp, ga ik proberen...
en ja, ik denk dat ik erg moet rommelen... 2 agents draaien al redelijk...d wz de fans staan niet meer op standje grote stofzuiger...
maar of ze zich ook wat aantrekken van de temperatuur weet ik niet maar voorlopig staat die bak uit zn neus te eten dus dat maakt (nog) niet zoveel uit...
Pagina: 1