Toon posts:

beeld compressie probleem met DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe stand-alone DVD speler van Philips gekocht, de DVD625. Ik beschik over een 'gewone' Philips 4:3 TV. Er zit op de afstandsbediening van deze TV een functie waarmee ik kan schakelen tussen 4:3 en een 'nep-breedbeeld-formaat' (Compress). Ik heb ook nog een Playstation2, en als ik die aanzet springt de TV automatisch naar het juiste kanaal en in de Compress stand. Met de functie op de afstandsbediening kan ik dan weer terug schakelen naar de 4:3 stand.

Als ik mijn DVD speler echter aanzet, schakelt de TV eerst naar het juiste kanaal om vervolgens (uiterst irritant) steeds kort te schakelen tussen de 4:3, de Compress stand en weer terug naar de 4:3 stand, althans, daar lijkt het op. De Compress stand flitst er als het ware steeds tussen door. Dit gebeurt willekeurig, soms een paar seconden niet, dan weer twee keer achter elkaar, dan weer 3 minuten niet, dan weer een aantal keer achter elkaar enz enz. Dit gebeurd ook als alleen het menu van de DVD speler in beeld is (dus zonder een DVD in de speler).

Ik heb alle menu's van de DVD speler doorlopen en volgens mij de juiste keuzes gemaakt (PAL, 4:3 PAN&SCAN). Als ik kies voor PAL, 16:3 dan schakelt de TV over op de Compress stand zonder problemen, maar in zowel de '4:3 PAN&SCAN' als '4:3 Letterbox' krijgt ik weer het schakelen tussen 4:3 en Compress.

Wat kan dit zijn en hoe los ik het op ?!? Ligt het misschien aan de scart kabel (kabel had ik nog liggen en diende eerder voor de Video-recorder) ? Zit het probleem in de DVD speler of in de TV ?