Toon posts:

Direct3d problemen GF4 op Asus P4C800 deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond luitjes.

Wanneer ik een spel start, Vice city/Fifa 2003 etc, wordt alles keurig geladen. Wanneer ik echter het spel zelf ga spelen is het beeld vrijwel onleesbaar, het lijkt wel of de graphics lukraak in het beeld verschijnen.

Ik dacht eerst aan driver problemen dus heb ik alle WHQL drivers van nvidia vanaf 41.XX geprobeerd: nog steeds dezelfde problemen. Vervolgens het probleem getest bij verschillende directX versies: problemen blijven. Alles getest met verschillende inf-drivers van intel (wel voor i875): nog steeds problemen

Ik ben nu al 3 dagen bezig en het enige wat mij opvalt is dat het ook al fout gaat onder dxdiag: directdraw test gaat goed. De direct3d test geeft weleenswaar een draaiende kubus maar met flikkerende/afwijkende vlakken tijdens de rotatie.

Ik heb inmiddels al uren over forums en google gezocht...... en ben nu 9 schone winXP installaties verder.

Wie weet wat hier aan de hand is? Is dit op te lossen?

Thanx voor de reacties!

Rogier

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand iets?

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
das lastig probeer eens een bios update voor mobo en vid kaart

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

heb je directx 9.0b al geinstalleerd? Detonator 45.23 van de nvidia site gehaald? is t bij alle games?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
JE heb een brakke kaart, gerantie kwestie...

Niet 3x kicken binnen een uur...

Verwijderd

heb je je kaart overklokked? of eventueel je pc?
nieuwste inf drivers in combinatie met laatste whql drivers voor gf4?

en 2 x kicken binnen 24 uur wordt hier niet gezien als erg geduldig... dus misschien voortaan ffies dagje wachten

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt mij ook brakke kaart, test hem eens in een andere pc.

En verder: Kicken van een topic binnen 24 is niet de bedoeling, jij presteerd het zelfs om 2x te kicken in nog geen 3 uur. Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nog eens goed door ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, sorry voor het kicken, kwestie van pure frustratie.

Ik heb directx 9.0, 9.0a en 9.0b geprobeerd. Momenteel draai ik de nvidia 45.23 drivers, zonder resultaat. Zou mijn kaart dan toch brak zijn?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Waarschijnlijk wel, probeer eens een andere kaart en als die het wel goed doet is het gewoon een garanrtie kwestie.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
Luidjes,

bedankt voor de reacties! Ik heb de kaart in een andere pc gedaan en daar had ik ook dezelfde problemen. Leadtek gemaild en die zeiden dat het geheugen hoogstwaarschijnlijk brak is, en dat zónder ook maar 1x overklokt te hebben. RMA bij leadtek duurd waarschijnlijk 2 - 3 maanden. Dat ga ik morgen maar doen, heb intussen wel een nieuwe kaart gekocht: ATI Radeon 9600 Pro 128 Mb.

In ieder geval iedereen nog bedankt!
Pagina: 1