Toon posts:

[flash] local vindt flash het bestand wel, op de server niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een chatboxje in flash , deze maakt gebruik van een xml bestand wat ook op de server staat (zelfde dir).
Echter als ik het locaal test dan vindt hij de xml file en werkt alles. Echter probeer ik het "van buiten" dan ziet flash het bestand niet. Het punt is dat m'n code klopt, en ook de functionaliteit aangezien het local wel draait.
De webserver die ik gebruik is die van de webmatrix (volgens mij iis).
ik heb ook al via het internet gezocht echter weinig gevonden

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Heb je wel rekening gehouden met de relatieve paden?

Als je namelijk een SWF vanuit een html bestand opent, dan worden alle relatieve paden in SWF overgenomen vanaf het html bestand en niet vanaf het pad waar de SWF staat.

Verwijderd

probeer eens een absolute url mee te geven!

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook al niet, of liever gezegd niet in dit voorbeeld. Want in het zelfde filmpje zit een sendAndLoad en die kan de asp (echter niet de xml maar de asp pagina gebruikt de xml weer) gewoon vinden.
Ik ga nu denk ik gewoon werken met een betere sendAndLoad want zo te zien valt xml en flash niet echt te combineren. Weet iemand toevallig hoe je data kan terug geven aan een flash filmpje zodat het in z'n saveAndLoad komt. In de help files staat alleen dat je dingen terug kan krijgen.