KPN nummerportering naar Orange

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik heb dus een KPN abbonement gehad tot 15-08-03, opgezegd door middel van de verandering van de algemene voorwaarden. Dit was goedgekeurd, en kreeg ik een brief terug. Dat ze voor 28-08-03, de aanvraag voor mijn oud KPN nummer binnen wilde hebben.

Dus ik heb orange aangevraagd, geactiveerd, nummer gekregen. En toen direct een kaartje op de bus gedaan voor nummerportering van KPN. Nu kreeg ik vandaag een telefoontje van Orange dat mijn nummerportering niet goed was gegaan omdat KPN mijn nummer niet wou vrijgeven, en dat kon alleen gebeuren wanneer ik weer aansluit kosten betaalde bij KPN. In de brief staat , dat me nummer nog tot 28-08-03 geldig is. En KPN kanme nummer eerder afsluiten dan in de brief staat 8)7.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Gefeliciteerd. What's your point ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

je moet zelf ook geen nummerportering aanvragen, dat moet je je nieuwe provider laten doen. anders lopen er 2 aanvragen en gaat je oude provider de hakken in het zand zetten.

ik denk dat als je je nummer nog wilt behouden, dat je dan maar gewoon het beste kunt doen wat de kpn zegt. ik neem aan dat je dat die 52 euro nogwa aansluitkosten wel waard is.

• Termi
TheLunatic schreef op 27 augustus 2003 @ 18:19:
Gefeliciteerd. What's your point ?
Hoe kan dat KPN me nummer niet wil afgeven terwijl het voor 28-08-03 gebeurt is :?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:56
Termi schreef op 27 August 2003 @ 18:47:
[...]

Hoe kan dat KPN me nummer niet wil afgeven terwijl het voor 28-08-03 gebeurt is :?
heb jij wel alle nota's betaald die je gekregen hebt.??

het kan ook zijn dat je nu niet meer aan de toen geldende actievoorwaarden voldoet en dat je dus je aansluitkosten die je waarschijnlijk niet betaald hebt of heel weining moet bijbetalen naar het normale bedrag. Check de algemene voorwaarden eens die golden toen jij je abo afsloot.

bel KPN anders eens even, die zullen je wat meer informatie kunnen geven dan dat hier iedereen gaat speculeren (waaronder ik :+)

• Termi
larsemenneke schreef op 27 augustus 2003 @ 18:59:
[...]

heb jij wel alle nota's betaald die je gekregen hebt.??

het kan ook zijn dat je nu niet meer aan de toen geldende actievoorwaarden voldoet en dat je dus je aansluitkosten die je waarschijnlijk niet betaald hebt of heel weining moet bijbetalen naar het normale bedrag. Check de algemene voorwaarden eens die golden toen jij je abo afsloot.

bel KPN anders eens even, die zullen je wat meer informatie kunnen geven dan dat hier iedereen gaat speculeren (waaronder ik :+)
Ik heb idd geen aansluitkosten betaald, maar dat is toch gewoon offtopic 8)7. Ik he btoch een abbo gehad daar gaat het toch om :P.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:56
Termi schreef op 27 August 2003 @ 19:00:
[...]

Ik heb idd geen aansluitkosten betaald, maar dat is toch gewoon offtopic 8)7. Ik he btoch een abbo gehad daar gaat het toch om :P.
bij nummerportering geldt dat je altijd al je financiele verplichtingen voldaan moet hebben bij de provider waar je vertrekt anders geeft die het nummer niet vrij.

Je moet iets beter gaan lezen begrijp ik want dat staat bij elke provider bij de voorwaarden voor nummerportering (dus wat niet offtopic ;)).

• Termi
larsemenneke schreef op 27 August 2003 @ 19:02:
[...]

bij nummerportering geldt dat je altijd al je financiele verplichtingen voldaan moet hebben bij de provider waar je vertrekt anders geeft die het nummer niet vrij.

Je moet iets beter gaan lezen begrijp ik want dat staat bij elke provider bij de voorwaarden voor nummerportering (dus wat niet offtopic ;)).
Als er bij mij nooit gevraagd is naar aansluitkosten, is toch ook een beetje dom |:(. Maargoed, zal wel aan mij liggen. Maar is dat nummer dan nog wel een tijdje opvraagbaar, dus dat ik binnen 3maanden nog wel aan kan vragen ?

Verwijderd

Het gaat natuurlijk niet om aansluitkosten die je eigenlijk had moeten betalen. Het gaat om heraansluitkosten. KPN heeft je nummer eerder afgesloten en daarom krijgt Orange het niet meer mee. KPN kan het nummer dus weer actief maken, in ruil voor de heraansluitkosten...

Verwijderd

Ben zelf ook na wijziging van algemene voorwaarden van KPN naar Orange overgestapt. Opzeggen in verband met AV kun je moeilijk Orange voor jou laten doen. Om er zeker van te zijn dat ik mijn nummer behield ben ik eerst naar Prepaid overgestapt en daarna naar Orange. Heb Orange toevallig gisteren gebeld, per 1 september heb ik mijn oude nummer weer terug.

• Termi
Heb vandaag KPN-nummerbehoud gebeld, en ik zou in de loop van de middag worden teruggebeld door KPN. De meneer aan de andere kant vertelde me , dat er misschien iets mis is gegaan.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Je moet nooit proberen voor de providers te denken, dat kunnen ze namelijk niet aan en dan gaat het echt fout. Probeer het via hun regels te spelen. Bij de aanvraag van je Orange-abo had je dus je nummerportering moeten aangeven. Dan had je eerst een tijdelijk nummer gekregen, na het vrijgeven van het nummeer van KPN was deze dan overgezet.

Ik zou nu gewoon Orange bellen met de vraag wat te doen. Als je er echt niet uitkomt kan je altijd bij de OPTA aan de bel trekken. :)

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik heb hetzelfde gedaan. Per 15 - 08 opgezegd en gevraagd voor nummerportatie. Dit is allemaal heel soepel verlopen, ik zat notabene aan het bier in belgie en om 12 uur werd ik gebeld, toen deed mn nummer het al. Ik vond het heel netjes van Orange/KPN.

• Termi
KPN heeft net terug gebeld, en me nummer word gratis weer geactiveerd, gebeurt binnen 5 dagen. En Orange heeft van KPN een verzoek gehad, dat ze opnieuw me telefoonnummer mag worden herporteren :). Dus nu een pluimpje voor KPN :+.
Pagina: 1