poort 113

Pagina: 1
Acties:
  • 913 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 16597

Topicstarter
hoi allemaal,

kan iemand mij vertellen waar port 113 voor is? ik krijg van buitenaf nogal wat zooi binnen op poort 113 van mn firewall. dat heb ik allemaal geREJECT met ipchains. maar wat is dat dan voor spul? heeft dat er soms iets te maken dat ik de laatste tijd mn mail zo slecht kan versturen tegenwoordig?

:?

ik snap dr niks van!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 08:48
113/tcp # ident, tap, Authentication Service
113/udp # ident, tap, Authentication Service

standaard poortje hoor! Wordt gebruikt voor FTP, IRC, SMTP etc,etc

voor meer info:

http://www.robertgraham.com/pubs/firewall-seen.html

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Identd is a server which implements the TCP/IP proposed standard IDENT user identification protocol as specified in the RFC 1413 document.

identd operates by looking up specific TCP/IP connections and returning the user name of the process owning the con­nection. It can optionally return other information instead of a user name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16597

Topicstarter
aha dus als ik dit poortje dichtgooi dan kan het kloppen dat ik van buitenaf maar enooooooorm langzaam kan inloggen met ssh en ftp? dat probleem heb ik ook nog. plus dat het sturen van mail via de smtp van @home zoooooo slecht gaat de laatste tijd.

is het verstandig deze poort helemaal open te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16877

heb hier 133 potdicht zitten en zelfs auth/ident als service uitgeschakeld. Werkt hier prima !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12688

We hebben het over 113 hoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16877

oohps ...! bedoelde ook 113 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 21:06

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Op vrijdag 01 december 2000 00:01 schreef vxmv het volgende:
aha dus als ik dit poortje dichtgooi dan kan het kloppen dat ik van buitenaf maar enooooooorm langzaam kan inloggen met ssh en ftp? dat probleem heb ik ook nog. plus dat het sturen van mail via de smtp van @home zoooooo slecht gaat de laatste tijd.

is het verstandig deze poort helemaal open te houden?
Als je je port closed, dan zal er niet zoveel aan de hand zijn. Ook als je poort 113 geopend is, zal er niet zooooveeeel aan de hand zijn (hoewel sommigen dat tegenspreken). Als je poort 113 stealth (DENY dus), blijft de server (IRC, FTP etc.) wachten op respons van jou.. maar aangezien de server geen respons krijgt over of de poort überhaupt bereikbaar is of niet, blijft hij maar wachten. Immers, het kan zijn dat je een enorme latency hebt, en dat het daarom lang duurt voordat de server repons krijgt. Je doet er dus goed aan om hem te REJECT'en of gewoon open te laten. Heb je hoogstwaarschijnlijk ook geen last van die slome logins, denk ik.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Pagina: 1