Toon posts:

Mobo advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen. De hoofdbedoeling van dit systeem is simpele tekstverwerking (office xp) en internet, chat, msn...Alles zou eigenlijk op Windows XP professional moeten draaien.
De pc moet vlot alles doen wat er van verwacht wordt (dus die tekstverwerking etc.) maar mag niet te veel kosten. Daarom heb ik volgende onderdelen reeds gekozen:

- Chieftec DG-01W met 300W PSU
- Athlon XP 1800+ FSB266
- 256MB RAM PC2100
- Maxtor DiamondMAX Plus 8 30GB
- LG 52-speed CD-ROM
- standaard floppy-drive

Nu is er nog een ding dat ontbreekt: het moederbord. Zoals je kan zien moet dit dus ingebouwd geluid en vga hebben en liefst ook een LAN. Ik heb nu twee mobo's gevonden die ongeveer evenveel kosten.

- Abit NF7-M
- MSI K7N2G-L

De prijs is gelijk dus daar moet ik niet naar kijken. Ik zoek nu naar ervaringen met beide borden. Ik wil graag het bord dat het stabielst is en langst mee zal gaan (ik heb ooit iets gelezen dat MSI nogal vaak last had van lekkende condensatoren maar weet niet wat daar van waar is). Mijn vraag dus, welk mobo raden jullie aan, gebaseerd op ervaringen liefst, als de voornaamste eis is dat het een stabiel goed moederbord moet zijn (overclocken en zo komt er zeker niet van)?

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 23:02
Ik heb zelf ook een MSI moederbord, maar heb er geen enkel probleem mee. Abit is in princiepe ook niks mis mee, dus ik denk dat je beter kan kiezen voor het moederbord wat volgens je gevoel het beste bij jou past (zijn de specs ook exact hetzelfde?).

Ik zie dat je nu ook al een Abit moederbord hebt, als je daarover tevreden bent kan je misschien beter bij het merk blijven?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik begin altijd met een moederbord en bouw daar m'n systeem omheen, omgekeerd dus :+

Serieus, eigenlijk kun je te kust en te keur; er zijn meer borden dan alleen die twee welke aan jouw eisen voldoen. Welke van bovenstaande twee je het beste kunt kiezen blijft een vraag die hier niet beantwoord zal worden: zoveel ervaringen, zoveel meningen. Tel daarbij vooroordelen bij op en je zult er nooit achterkomen welk bord het beste is. Er lopen wel wat topics over nForce2 borden van Abit en MSI, bekijk deze eens om een indruk te krijgen want een topic als deze heeft geen zin, zie ook: http://gathering.tweakers...st_message/17919685#welke

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.