9800Se tv tuner werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb van de week de All in Wonder 9800se gekocht bij Mycom. De oem-versie. Ik heb daar geen driver cd bij gekregen, want ik zei ik download wel ff de nieuwste drivers. Dat had ik dus niet moeten zeggen, want als ik de drivers van Ati download, dan zegt ie bij het installeren dat ie z'n videokaart niet heeft gevonden. Dus ik heb de omega drivers gedownload en die werken wel. Dus de kaart zelf presteert prima. Maar als ik het multimediacenter en de caputere drivers installeer kan ik nog geen tv kijken. Ik weet namelijk niet waar ik z'n kan laten zoeken.
Wat heb ik al geprobeerd:
1. Ik heb de search hier gebropeerd maar dat leverde niets op.
2. Allemaal soorten drivers gedownload maar hielp niets
3. De hele help doorzocht van het programma.
4. Op google gezocht naar dit probleem

Wat ik wijzer ben geworden:
Waarschijnlijk ondersteunen die omega drivers de tv-tuner niet, maar deze staat wel goed geinstalleerd. Het kan misschien iets zijn van directx 9.b, maar ik weet niet hoe ik deze kan verwijderen.

Dus het lukt mij niet.
Ik heb wel een softhack toegepast zodat er 4 pipelines extra geactiveerd worden, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik kom er niet meer uit. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

zoek effe op WDM drivers voor Ati

[ Voor 62% gewijzigd door under-world op 27-08-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirectX 9.0b bevat een fout, waar vogens microsoft binnenkort een patch voor uitkomt. Op de Ati website staat meer: http://www.ati.com/support/infobase/4254.html

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je hebt denk ik de verkeerde/niet volledige drivers van de ATi site gehaald,
deze heb je ook nodig voor een AIW:

http://www.ati.com/suppor...er&submit.x=12&submit.y=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 17:40:
DirectX 9.0b bevat een fout, waar vogens microsoft binnenkort een patch voor uitkomt. Op de Ati website staat meer: http://www.ati.com/support/infobase/4254.html
Klopt maar dat heeft betrekking op het niet kunnen afspelen en tunen e.d.;
dus niet op het niet kunnen detecteren van de AIW door de ATi drivers.

Kijk maar:

Some of the symptoms include:
ATI TV Player can start, however you can no longer tune to any channels.
The TV Initialization Wizard screen does not show any information in the TV Region selector.
ATI Launchpad will default to VIDEO IN, should Multimedia Center be reinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
warp schreef op 27 augustus 2003 @ 18:01:
[...]

Klopt maar dat heeft betrekking op het niet kunnen afspelen en tunen e.d.;
dus niet op het niet kunnen detecteren van de AIW door de ATi drivers.

Kijk maar:

Some of the symptoms include:
ATI TV Player can start, however you can no longer tune to any channels.
The TV Initialization Wizard screen does not show any information in the TV Region selector.
ATI Launchpad will default to VIDEO IN, should Multimedia Center be reinstalled.
Volgens mij is dat het wel. Want hij vindt de tv-tuner wel maar ik krijg geen wizard ofzo waar ik de zenders kan gaan zoeken. En als ik het programma opstart dan krijg ik een zwart scherm en hij zet hem dan op video in. Dus het lijkt er wel op. Is er misschien al iets bekend wanneer die patch uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
OK, bekend probleem, de driver cd is nog niet geleverd, komt over 1,5 a 2 weken binnen, als je even langs gaat met de bon krijg je als t goed is alsnog een cd'tje mee ;)

Wat betreft je probleem, gebruik de drivers van Sapphire, NIET die van ATi, zorg ook dat je de drivers in de -juiste- volgorde installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
Caesartje schreef op 27 August 2003 @ 18:08:
OK, bekend probleem, de driver cd is nog niet geleverd, komt over 1,5 a 2 weken binnen, als je even langs gaat met de bon krijg je als t goed is alsnog een cd'tje mee ;)

Wat betreft je probleem, gebruik de drivers van Sapphire, NIET die van ATi, zorg ook dat je de drivers in de -juiste- volgorde installeerd.
Ja ik heb niet zoveel zin om zo lang te wachten. Het kan toch ook anders lijkt mij:?.
Ik had wel de goede gedownload dus het ligt daar niet aan. Het enige wat ik kan verzinnen is de directx 9. En ik woon trouwens ook niet echt in de buurt van Mycom filiaal. Nou wel in de buurt, maar ik kan er lastig komen.
Weet iemand anders hoe ik directx 9 kan verwijderen zodat ik 9.0a er op zet, want die doet het volgens mij wel goed. Ik heb iig 9.0b verwijderd, maar weet iemand waar ik 9.0a kan krijgen want google helpt niet, allemaal links naar de microsoft website. Weet niemand het dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Mister I op 27-08-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:54

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Juist, ik heb nu dus hetzelfde probleem, had net me systeem vers geinstalleerd met DX 9.0b kan ik geen TV meer kijken, kan alleen nog maar de Video IN gebruiken :(

[troll-mode]
Gare microsoft ook altijd met z'n nieuwe versies! |:(
[/troll-mode]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ondertussen al meer duidelijkheid wanneer die nieuwe driver CD dan komt? Ik heb net de 9800SE All In Wonder bestelt bij Mycom (samen met nieuwe PC), en zou +-15 september geleverd worden.

Ik hoop dat er tegen die tijd wel de juiste drivers bij-zitten.

Weet iemand trouwens of deze kaart (eventueel zonder vivo stuff) loopt onder Windows 2003 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
Ok. Ik heb een kopieetje van Mycom ontvangen. Dus dat kan je ook gewoon vragen.
Daarmee alle drivers geinstalleerd. Hij gaf toen fout bij de driver voor de videokaart :? De 3.7 catalyst drivers geinstalleerd. En toen werkte het wel :D. De softmod weer toegepast die werkte ook. En de tv-tuner geinstalleerd en die werkt nu ook weer! :D .
Ik ben dus helemaal blij, want mij videokaart presteert nu hetzelfde als de 9800PRO zonder fouten. En de tv-tuner doet het nu ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn dat dan voor drivers op die CD? Moeten die -voor- de catalyst drivers geinstalled worden, of zorgde de fout ervoor dat er helemaal nix van de CD installed werd?

Waarom doet ATI eigenlijk zo geheimzinning over de 9800SE AIW? Drivers stiekum via gecopieerde CD'tjes verspreiden, geen info op de site, geen officieele ondersteuning in catalyst drivers.

Ik durf te wedden dat als ik ATI opbel ze glashard ontkennen dat de 9800SE AIW uberhaupt bestaat. Zou het niet kunnen zijn dat het produkt inderdaad niet bestaat en dat het gewoon een afgekeurde partij 9800pro AIW's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kan die 9800se All-in-Wonder niet vinden op de Mycom site, wat kosten die eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9800se All-in-Wonder stond tot paar dagen geleden gewoon op de site van mycom. Iniedergeval donderdag was ie weg, maar in de advertentie in de winkel op een plasma scherm, kwam ie nog gewoon langs.

Ik was daar net om een nieuwe PC te bestellen (eigenlijk met een 9600pro), en toen ik vroeg naar de 9800se AIW zei degene die me hielp dat ie er wel was. Toen ik daarop zei dat ie niet meer op de site voorkwam was het alleen een kort "dat kan...", maar verder geen uitleg.

De kaart was btw 209, maar alleen in combinatie met een compleet systeem. Het was onderdeel van de "back to school" actie van mycom.

209,- voor een 9800se + aiw is natuurlijk een hele goede deal, maar ik zit er nu over te denken om het toch maar af te bestellen. Ik vertrouw al dat rare gedoe en geheimzinnigheid eigenlijk absoluut niet. Zoals hierboven vermeld, geheimzinnige drivers op een gebrand CD'tje, geen enkele vermelding op ATI site, geen reviews waar dan ook, opeens verdwenen van de mycom site, enz.

Ik ben bang dat ik kom te zitten met een unofficial product waarvoor ik later nooit meer drivers of updates kan krijgen, alhoewel hierboven iemand meldt dat de gewone Catalyst 3.7 drivers werken. Even eerder schreef iemand hier namelijk dat 3.7 uberhaupt geen support voor 9800se had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, als je op de mycom site, meteen op de eerste page op "back to school aanbiedingen' klikt, en dan naar grafische kaarten gaat, staat de AIW 9800SE er nog wel tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 05-09 10:19
De uitleg is simpel
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 17:54:
... geheimzinnige drivers op een gebrand CD'tje,
MyCom heeft van ATI nog geen drivers ontvangen.
geen enkele vermelding op ATI site, geen reviews waar dan ook,
Het product is ook nog niet officieel uitgebracht. Logisch ook dat je het niet kan vinden op internet. MyCom is de enige in de Benelux die deze kaart, van ATi, mag en kan leveren en de eerste in Europa.
Ga anders gewoon even naar je dichtsbijzijnde MyCom-filiaal en vraag of je 'm even mag zien.
Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 17:40:
DirectX 9.0b bevat een fout, waar vogens microsoft binnenkort een patch voor uitkomt.
Probleem zit 'm idd in dX 9.0b ... gewoon niet versie 9.0b installeren dus.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier is de oplossing voor het 'Niet-TV-kunnen-kijken-door-DX9.0b'-probleem.

Download HIER een gepatchte versie van kstvtune.ax
Overschrijf deze nieuwe kstvtune.ax overal waar je dit bestand tegen komt in je Windows map. Herstarten en je kunt weer TV kijken en je hebt DX9.0b :)

Ik had dit probleem namelijk ook met mijn Terratec TV-kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door xabre16v op 07-09-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
bobsnl schreef op 07 September 2003 @ 01:04:
De uitleg is simpel

[...]

[...]

Het product is ook nog niet officieel uitgebracht. Logisch ook dat je het niet kan vinden op internet. MyCom is de enige in de Benelux die deze kaart, van ATi, mag en kan leveren en de eerste in Europa.
Ga anders gewoon even naar je dichtsbijzijnde MyCom-filiaal en vraag of je 'm even mag zien.

[...]

Inderdaad. Want mijn kaartje is gewoon van de 9800se naar een 9800 pro gegaan via de softmod >:). En alles draait prima. Met de 3.6 drivers waren idd nog geen ondersteuning voor deze kaart, maar met de 3.7 zijn deze problemen verholpen. Dus eigenlijk heb je de gekopieerde cd niet nodig. Je kan nu gewoon alles van de Ati site downloaden. Het is een prima kaartje. Nix mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Hotfix voor DirectX 9.0b is eindelijk beschikbaar :)

KB825116

NTSC-J, PAL, and SECAM TV Tuner Hotfix for DirectX 9.0b on Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003 (KB825116)
This hotfix corrects a flaw in NTSC-J, PAL, and SECAM TV Tuner support introduced by the DirectX 9.0b release.

Overview:
DirectX 9.0b was released on 7/23/03 to address the MIDI security issue identified in bulletin MS03-030. A small number of non-security fixes were also included in the release. One of these fixes caused several TV Tuner capture card/driver combinations using video formats other than NTSC (NTSC-J, PAL, SECAM) to no longer initialize correctly on Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003. Symptoms include loss of capture functionality and potential inability to set/retain device capture settings. This hotfix, documented further in Knowledge Base article 825116, has been issued to correct the flaw.

System Requirements:
Supported Operating Systems: Windows 2000, Windows Server 2003, Windows XP

DirectX 9.0b installation.

Download (Engels):
http://download.microsoft...tX9b-KB825116-x86-ENU.exe

Download (Nederlands):
http://download.microsoft...tX9b-KB825116-x86-NLD.exe

(heb hem ook gelijk gesubmit in de meuktracker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, jij denkt dus dat mycom gewoon heel erg vroeg met deze kaart is, en dat hij binnenkort wel gewoon op de ati site vermeld staat? Ik heb dit inderdaad wel eens eerder gezien bij mycom met asus moederboarden. Volgens mij ging het toen om de granitebay chipset in november 2002.

Overigens is de 9800SE (niet aiw) al wel wat langer uit, maar ook deze variant komt niet voor op de web-site. Op tweakers.net las ik een tijdje terug dat deze alleen voor de aziatische markt zou zijn. Ik vraag me af of de 9800SE AIW dan wel 'erkent' gaat op de engelstalige ati web-site.

btw, waar heb je eigenlijk bovenstaande info vandaan? Van Mycom zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op 07 September 2003 @ 11:25:
[...]

Inderdaad. Want mijn kaartje is gewoon van de 9800se naar een 9800 pro gegaan via de softmod >:).
En, werd de boel nog warmer? In het andere 9800se topic dacht men dat je een veel betere koeling dan nodig had, maar dat ging over een andere 9800se kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik wil hem wel van je overkopen, als je hem niet wilt :)
Wil er graag 1 hebben, maar heb geen nieuw pc nodig :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warp schreef op 07 September 2003 @ 12:22:
Hotfix voor DirectX 9.0b is eindelijk beschikbaar :)

NTSC-J, PAL, and SECAM TV Tuner Hotfix for DirectX 9.0b on Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003 (KB825116)
En nou moeten alle tweakers hier dus even hun mond houden dat je gek bent als je het ook maar in je hoofd haalt om Windows 2003 iets anders te laten doen dan als server te fungeren. W2k3 kan dus prima als workstation dienen en zelfs als entertainment machine. MS geeft dat hier dus ook al toe.

Overigens, wat wel zo is: ATI heeft toch helemaal geen Windows 2003 drivers? Hoe kan deze issue dan toch op 2003 betrekking hebben?

(jaja, dit gaat algemeen over tuners, maar in het ATI bericht hierover wordt ook Windows 2003 genoemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Die hotfix schijnt trouwens maar een deel van het probleem op te lossen, bij sommige mensen werkt ie helemaal niet en bij andere doet de teletekst functie het nu niet meer.

http://www.rage3d.com/boa...&perpage=20&pagenumber=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 13:18:
En nou moeten alle tweakers hier dus even hun mond houden dat je gek bent als je het ook maar in je hoofd haalt om Windows 2003 iets anders te laten doen dan als server te fungeren. W2k3 kan dus prima als workstation dienen en zelfs als entertainment machine. MS geeft dat hier dus ook al toe.
Je kunt DirectX gewoon installeren onder w2k3, dat was allang algemeen bekend.
Dus ook w2k3 heeft net zo hard last van bugs die in DirectX zitten als je DirectX onder w2k3 installeerd.

Verder zie ik Microsoft nergens toegeven/aanbevelen dat je w2k3 als workstation kan of moet gebruiken, dat maak jij er zelf van ;)
Overigens, wat wel zo is: ATI heeft toch helemaal geen Windows 2003 drivers? Hoe kan deze issue dan toch op 2003 betrekking hebben?

(jaja, dit gaat algemeen over tuners, maar in het ATI bericht hierover wordt ook Windows 2003 genoemt)
ATi ondersteund w2k3 officieel (nog) niet; maar de Catalyst drivers werken wel degelijk onder w2k3. Alleen moet je ze wel handmatig installeren via Device Manager. Het enige dat niet werkt is smartgart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
xabre16v schreef op 07 September 2003 @ 13:32:
Die hotfix schijnt trouwens maar een deel van het probleem op te lossen, bij sommige mensen werkt ie helemaal niet en bij andere doet de teletekst functie het nu niet meer.

http://www.rage3d.com/boa...&perpage=20&pagenumber=11
Da's mooi kl*te dan, waarom doen ze het niet gelijk helemaal goed :(

[ Voor 3% gewijzigd door warp op 07-09-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
warp schreef op 07 September 2003 @ 13:52:
[...]

Da's mooi kl*te dan, waarom doen ze het niet gelijk helemaal goed :(
xabre16v schreef op 07 September 2003 @ 01:35:

Overschrijf deze nieuwe kstvtune.ax overal waar je dit bestand tegen komt in je Windows map. Herstarten en je kunt weer TV kijken en je hebt DX9.0b :)

probeer dat eens, werkte bij mij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitleg is simpel

[...]

[...]

[...]

Vobis verkoopt em ook.. en 3x raden waarom :P
Zoiets heet launch partner, komt wel vaker voor.. dan krijgt een leverancier die goed voor ati is een gelukje door als eerst een bepaalde kaart uit te mogen brengen. met strikte regels daarbij (bijv niet losse verkoop maar alleen bij een computer oid)

Deze informatie is niet moeilijk te vinden doch makkerlijk als men bij een van de boven genoemde bedrijven werkt..... nietwaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 13:11:
[...]

En, werd de boel nog warmer? In het andere 9800se topic dacht men dat je een veel betere koeling dan nodig had, maar dat ging over een andere 9800se kaart.
In mijn eigen case blijft ie heerlijk koel, maar dan blaast er van 10 cm afstand ook een 12 cm fan op. Ik zit nu op mijn 2e pc, met deze kaart, omdat mijn eigen pc een casemod aan het ondergaan is 8). En daar wordt ie gloeiend heet na een uurtje gamen en dan zie je al fouten in beeldscherm ontstaan. Dit is een standaard case met 2 outtake fans. Ik weet alleen niet waar ik temperatuur van m'n videokaart kan zien. Genoeg info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
xabre16v schreef op 07 September 2003 @ 13:57:
probeer dat eens, werkte bij mij wel ;)
Oh, maar ik heb zelf geen ViVO of AIW.. dus heb ook geen last van deze bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warp schreef op 07 September 2003 @ 13:52:

Je kunt DirectX gewoon installeren onder w2k3, dat was allang algemeen bekend.
...
Verder zie ik Microsoft nergens toegeven/aanbevelen dat je w2k3 als workstation kan of moet gebruiken, dat maak jij er zelf van ;)
Natuurlijk niet dat het moet, maar wel dat het kan en dat ze er zelfs vanuit gaan dat er mensen zijn die het doen. W2k3 in combinatie met MM issues te noemen geeft aan dat ze er vanuit gaan dat er tenminste ergens iemand is die belang heeft bij deze mededeling. Als het company police was dat w2k3 absoluut enkel en alleen als server OS gebruikt 'mag' worden dan zou w2k3 hier gewoon niet genoemd worden.

Dat DX werkt met w2k3 is overigens inderdaad ook een aanwijzing.

Wat ik de laatste tijd vaak hier zie is dat zodra iemand iets vraagt of schrijft waarbij workstation/game/mm stuff in 1 zin genoemt wordt met iets waar server in voorkomt (windows 2003 server, canterwoord xeon server chipset enz) er meteen en telkens weer honderen mede tweakers reageren met telkens iets van "het is een server GEEN workstation/game/whatever..." enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op 07 September 2003 @ 14:36:

En daar wordt ie gloeiend heet na een uurtje gamen en dan zie je al fouten in beeldscherm ontstaan. Dit is een standaard case met 2 outtake fans.
Hmmm... enig idee of dat gloeiend heet worden ook al gebeurde toen je nog niet de softmod had gedaan?
Hoe kwam je er eigenlijk achter dat ie zo heet werd? (gewoon ff je hand er boven gehouden met open kast?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 01:44:
Wat ik de laatste tijd vaak hier zie is dat zodra iemand iets vraagt of schrijft waarbij workstation/game/mm stuff in 1 zin genoemt wordt met iets waar server in voorkomt (windows 2003 server, canterwoord xeon server chipset enz) er meteen en telkens weer honderen mede tweakers reageren met telkens iets van "het is een server GEEN workstation/game/whatever..." enz..
Ah.. okay... op die fiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 01:53:
[...]

Hmmm... enig idee of dat gloeiend heet worden ook al gebeurde toen je nog niet de softmod had gedaan?
Hoe kwam je er eigenlijk achter dat ie zo heet werd? (gewoon ff je hand er boven gehouden met open kast?)
Weet ik niet. Maar ik zit nu op mijn testpc en die kast staat standaard open. Dus gewoon ff aanraken de kaart. En toen brandde ik bijna m'n vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt lekker :-( Er is trouwens ook nog zoiets als de saphire radeon ultimate editons. Die schijnen een veel beter koeling te hebben. Jammer dat die er niet in combinatie met AIW zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Ik kan na de patch idd de tv tuner gebruiken. Na de uitgebreide zender scan vind ie een stuk of 40 kanalen maaaaarrrrr:
Bij het overschakelen tussen de kanalen zie ik heel even de zender maar dan wordt het weer meteen sneeuw (en het is ier toch echt een graad of 20 hier)

In het kanaal surf schermpje (een overzicht van alle zenders in 1 scherm) zie ik wel alle zenders goed

Ik heb het zowel met de meuk van het cdtje geprobeerd als met Catalyst 3.7 en de rest wat los te downen is van de ATi site.

Ik heb het trouwens nog niet met Multimedia Centre 3.5 geprobeerd. p het cdtje staat namelijk 3.6.

Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Hmmm met multimedia centre 3.5 werkt het ook nog niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn dus inderdaad meerdere mensen bij wie het nog steeds niet werkt...

• warp
  • Niet online
Riesjard... had je de tip van SuperAars ook al geprobeerd?
xabre16v schreef op 07 september 2003 @ 01:35:

• Riesjard
  • Niet online
warp schreef op 10 September 2003 @ 16:31:
Riesjard... had je de tip van SuperAars ook al geprobeerd?

[...]
Ja, de tv tuner werkte toen wel. Hij vond ook alle zenders. Als ik dan zapte tussen kanalen zag ik 0.5 seconde iets en daarna was het weer sneeuw.

Na een schone windows install en het het installeren van DX9 werkt dat allemaal ook weer goed.

Laatste ding is het geluid. Hoe krijg ik dat aan de praat????

Verwijderd

Welke versie van DX9 heb je dan nu installed?

• Riesjard
  • Niet online
DX9 :)

Dus geen a of b

Verwijderd

Dat had je beter meteen er bij kunnen zetten. Het probleem zit hem namelijk alleen maar in de D9b versie.

• Riesjard
  • Niet online
Ik had eerst ook 9.0b erop staan en na het uitvoeren van die patch had ik bovenstaand probleem. inmiddels is het allemaal opgelost en ben ik weer helemaal blij :)

Verwijderd

En het 'security' probleem dan met dx9 ?

Verwijderd

Wat betreft de zogenaamde exclusieve deal van mycom om de 9800se in europa te verkopen; van iemand op alt.comp.periphs.videocards.ati hoorde ik dat een winkel in de UK hem ook schijnt te verkopen...

Any comments?

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Waar zit de "catch" bij die goedkope AIW 9800se? Als je de prijzen vergelijkt van normale 9800se's en andere AIW's dan kan dit toch bijna niet een volwaardige 9800se met alle AIW functies (van bijvoorbeeld de 9800 Pro) zijn?

Is hij overigens "build by" of "powered by" ATI??

En zit er een verloopstekkertje naar d-sub bij?

Verwijderd

Mogelijke 'catches'

1. Alleen bij gelijktijdige aanschaf PC

2. Angst dat je een vreemd/unsupported ding koopt (vanwege totale dood zwijgen overal)

3. Aantal vreemde dingetjes, zoals mycom: zogenaamd van meer dan 400 euro, nu voor 209 (duidelijk een leugen, de kaart is namelijk nooit ergens eerder verkocht)

4. Geen officiele driver CD, geen verpakking of manuals (vanwege OEM versie), maar ook geen officiele catalyst support (maar nieuwste schijnen wel te werken).

Als je je hier door allemaal niet laat afschrikken, dan heb je hopelijk een hele mooie kaart voor weinig geld.

• Riesjard
  • Niet online
rjvv schreef op 11 September 2003 @ 20:06:
Waar zit de "catch" bij die goedkope AIW 9800se? Als je de prijzen vergelijkt van normale 9800se's en andere AIW's dan kan dit toch bijna niet een volwaardige 9800se met alle AIW functies (van bijvoorbeeld de 9800 Pro) zijn?

Is hij overigens "build by" of "powered by" ATI??

En zit er een verloopstekkertje naar d-sub bij?
- Het is een volwaardige kaart: alles werkt, ik ben zelf een gelukkige eigenaar ervan :)

- Build by ATi

- Ja

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 20:56:
Mogelijke 'catches'

2. Angst dat je een vreemd/unsupported ding koopt (vanwege totale dood zwijgen overal)

3. Aantal vreemde dingetjes, zoals mycom: zogenaamd van meer dan 400 euro, nu voor 209 (duidelijk een leugen, de kaart is namelijk nooit ergens eerder verkocht)

4. Geen officiele driver CD, geen verpakking of manuals (vanwege OEM versie), maar ook geen officiele catalyst support (maar nieuwste schijnen wel te werken).

Als je je hier door allemaal niet laat afschrikken, dan heb je hopelijk een hele mooie kaart voor weinig geld.
ik heb net een nieuw pc'tje voor me pa in elkaar gezet inc die ati9800se, der zit gewoon een ati9800pro stikkertje op de kaart, er zaten overgens geen drivers bij, maar wel de afstands bediening (die overgens erg lekker werkt) en een breakoutbox helaas geen driver cd, maar de catalyst 3.7 werkt perfect !

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

der zit gewoon een ati9800pro stikkertje op de kaart
Dat stikkertje is geloof ik wel vaker aangetroffen. Zou het mischien zo zijn dat dit stikkertje de softmod (9800se -> 9800pro) eigenlijk bijna garandeerd?

Goed te horen overigens dat ie perfect werkt :) Wat zit er allemaal op de breakoutbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem als Riesjard gehad. Alleen ik dacht ik ga mijn computer ook maar voorzien van een schone installatie van Windows XP en de geleverde driver van mijn ATI 9800 AIW en DirectX 9.0. Maar jah nu start mediacenter niet eens meer op. Nu was mijn vraag: Welke stappen heb jij (Riesjard) genomen om te zorgen dat je tv in et goed doet. Zou je kunnen vermelden waar je de directx 9.0 versie hebt weg gehaald. Hopelijk kan ik dan ook gauw genieten van mijn AIW.

Oja heeft iemand ook een decoder programma voor een AIW om Canal + enzo te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Heb eerst Catalyst 3.7 (gedownload van ATi) erop gezet. Daarna Media Center 3.6 (van All-in-wonder CD, laatste versie die je kunt downloaden is 3.5). Heb trouwens alleen optie tv aangevinkt bij de installatie.
Daarna ergens directx 9.0a gegoogled

De directX die trouwens op de AIW-CD staat werkt ook. Dat is geloof ik 9.0

De eerste keer als je de tv opstart kun je zenders gaan zoeken (kies intensief zoeken anders wordt het niks)

Ik hoop dat je er iets aan hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarna Media Center 3.6 (van All-in-wonder CD, laatste versie die je kunt downloaden is 3.5)
ATI MultiMediaCenter (MMC) heeft toch nu een versie nummer 8.6? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvnr1
  • Laatst online: 27-09-2020
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 20:56:
Mogelijke 'catches'

Zal wel niet lang duren voordat ie ook los verkrijgbaar is, op pc beurzen bijvoorbeeld (de HHC dagen zijn alweer over een maandje of twee... :P ), net zoals dat met andere OEM producten hier in NL het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers die hem nu al los willen hebben:

Zie:

http://www.lowestonweb.co...42-9DA2-0B185DE1E835&td=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 11:31:
[...]

ATI MultiMediaCenter (MMC) heeft toch nu een versie nummer 8.6? :?
Je hebt helemaal gelijk. Het moesten respectievelijk 8.6 en 8.5 zijn

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Riesjard schreef op 12 September 2003 @ 22:29:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Het moesten respectievelijk 8.6 en 8.5 zijn
8.6 is gewoon te downloaden. Dus als 8.6 op de CD staat dan is dat niet een niet (dubbele ontkenning :) ) te downloaden versie.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
flowerp schreef op 13 September 2003 @ 14:17:
[...]

8.6 is gewoon te downloaden. Dus als 8.6 op de CD staat dan is dat niet een niet (dubbele ontkenning :) ) te downloaden versie.
Ohw ja idd

Sinds 10-9 staat 8.6 er ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Riesjard schreef op 14 September 2003 @ 00:29:
[...]

Ohw ja idd

Sinds 10-9 staat 8.6 er ook bij :)
kreeg jij trouwens een "echt" cd'tje ? of een gekopieerde?
ik kreeg namelijk helemaal geen cd bij mijn 9800se aiw.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Kopietje

Als je hem wil hebben kun je hem zo ophalen bij MyCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
staat er op de CD nog stuff die je niet van internet kunt downen dan?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

flowerp schreef op 14 September 2003 @ 20:07:
staat er op de CD nog stuff die je niet van internet kunt downen dan?
nouja ik kan ati dvd player niet instaleren omdat ik dat cd'tje niet heb :(

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
hmmm, er zit dus een CD check op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
flowerp schreef op 14 September 2003 @ 23:20:
hmmm, er zit dus een CD check op :(
Ff naar Mycom gaan om een nieuw cdtje te halen. Doen ze niet moelijk over. Volgens mij kan je alle software van het cdjte ook downen.

Ik ben ook wel benieuwd, hoe je canal+ kan ontvangen en of het uberhaubt mogelijk is met dit kaartje. Iemand een idee?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Mister I schreef op 19 september 2003 @ 14:28:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd, hoe je canal+ kan ontvangen en of het uberhaubt mogelijk is met dit kaartje. Iemand een idee?? >:)
Als ik mijn huisgenoot moet geloven, die ook een ATi AIW (niet de 9800se) heeft, is canal plus niet te ontvangen met een ATi kaart (wel als je een decoder hebt natuurlijk).

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:06
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:21:
[...]

Vobis verkoopt em ook.. en 3x raden waarom :P
Zoiets heet launch partner, komt wel vaker voor.. dan krijgt een leverancier die goed voor ati is een gelukje door als eerst een bepaalde kaart uit te mogen brengen. met strikte regels daarbij (bijv niet losse verkoop maar alleen bij een computer oid)

Deze informatie is niet moeilijk te vinden doch makkerlijk als men bij een van de boven genoemde bedrijven werkt..... nietwaar? ;)
Launpartner.. nou ik wil eigenlijk iets anders noemen.
Powerline verkoopt de 9800SE AIW ook.
En ook alleen in combinatie met een systeem

ATI wil heel graag meer het retail kanaal in.
Daarbij kan een retailketen als Mycom bij helpen.

Wat ik alleen een beetje raar vind is het volgende.
9800SE is geen officieel product, dus krijgt niet de ondersteuning die je voor retail moet hebben.
Het is meer een systeembouwer kaartje, vandaar dat het ook alleen in combinatie met een systeem is.

Dat het ineens van de site van mycom verdwijnt vind ik dan ook niet zo heel raar.
Omdat de andere merken dit product nog niet kunnen verkopen.
Sterker nog zij verwachten dit product pas over een paar maanden...
Dan brengt een product als een 9800se AIW alleen maar verwarring.

En wat mij opvalt is dat de bedrijven die het verkopen ook sapphire verkopen.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> 9800SE is geen officieel product

Je bedoelt dat het namaak is? Goedkope rotzooi uit taiwan verkocht onder de ATI naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 11:51:
> 9800SE is geen officieel product

Je bedoelt dat het namaak is? Goedkope rotzooi uit taiwan verkocht onder de ATI naam?
Hij bedoelt dat de 9800se niet via de standaard reatil kanalen kanalen verkocht wordt, maar aan de grotere oem's zoals HP, Dell, etc ... maar dus ook MyCom.

Verwijderd

Vraagje voor de bezitters van deze kaart :
1. Heeft 1 van jullie al iets met video in geprobeerd ?
2. Naar welk format kan je dat signaal omzetten,; MPEG2 ?
3. Hoe is de kwaliteit van dat resultaat ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de ATI AIW 9800SE (bij mobo en cpu ddr mycom 209 eu)
gemodderd naar 8x1 pijplijnes.. (Riva tuner en pachen file ati2...)
DX9.0b
Catalyst 3.7
Ik heb in safe mode drie files kstvtune.ax vervangen in de verschillende mappen in de windows folder.
Daarna mmc 8-6-0-0 geinstalleerd.
en nu doet alles het..
voor de Afstbed. heb je Wonder remote software 2.0.Hiermee doet alles het.
D
e opname functie doet het wel goed maar het beeld is streperig
Dit is een grabe shot, hier zie je nou net weer niet die lijntjes die je wel ziet bij video opname.. ben er nog niet uit hoe dat nou weg moet

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jurjan/kite2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag mijn ati 9800se AIW opgehaald bij mycom (Haarlem) en gevraagd naar de bijbehorende CD, echter deze is nog steeds niet leverbaar :( Van een gebrand CDtje wist de persoon die mij hielp helemaal nix. Hoe zit dit nou? Anderen kregen toch wel een gebrande CD van Mycom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Mischien een kleine poll van wie wel en niet die bewuste CD hebben gehad?

Zonder die CD kun je namelijk niet de DVD codec installeren. Feitelijk hebben ze je dus een beetje bij de neus genomen henkie :) Maar ik ben wel eens eerder bij Mycom Haarlem geweest en weet uit ervaring dat ze soms *heel moeilijk* kunnen doen over dingen waar je gewoon recht op heb.

Kijk die lui daar weten best dat je nu niet de DVD speler van de MMC kunt gebruiken. Eventjes een installatie CD'tje branden (desnoods van bv een 9800pro) is dan een hele kleine moeite en net even dat beetje extra service. Het hangt overigens wel af van de medewerker. Mycom als zaak vindt ik zelf erg ok, en koop er al lang en graag mijn spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een goed idee die pol:

CD niet gehad:

Haarlem - 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Hmmz.. welke mycom gebruik jij ?? Eindhoven wou me de kaart niet verkopen, behalve als ik er een hele pc bijkocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:00:
Ik heb ook de ATI AIW 9800SE (bij mobo en cpu ddr mycom 209 eu)
gemodderd naar 8x1 pijplijnes.. (Riva tuner en pachen file ati2...)
DX9.0b
Catalyst 3.7
Ik heb in safe mode drie files kstvtune.ax vervangen in de verschillende mappen in de windows folder.
Daarna mmc 8-6-0-0 geinstalleerd.
en nu doet alles het..
voor de Afstbed. heb je Wonder remote software 2.0.Hiermee doet alles het.
D
e opname functie doet het wel goed maar het beeld is streperig
Dit is een grabe shot, hier zie je nou net weer niet die lijntjes die je wel ziet bij video opname.. ben er nog niet uit hoe dat nou weg moet
Kun je misschien precies vertellen wat je nou gedaan hebt om met 9.0b de tuner werkend te krijgen???

Ik heb nu Cat3.8 mmc3.7 en die directx9.0b patch van microsoft erop staan en ik blijf het zelfde probleem houden...
Je zapt tussen zenders, hij laat de zender een halce seconde zien en daarna weer ruis......

Welke bestanden heb je over welke heen gekopieerd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost_e
  • Laatst online: 09:44

joost_e

Aktief!

Tip: zet je landinstelling op Norfolk Island ipv. Nederland, alles opgelost! (hier iig ;))

onder het mom van, "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
cyberbetica schreef op 08 October 2003 @ 23:21:
Hmmz.. welke mycom gebruik jij ?? Eindhoven wou me de kaart niet verkopen, behalve als ik er een hele pc bijkocht :/
tip Mycom Amersfoort doet nergens moelijk over en pasen gewoon een cdtje naar je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Hij kan bij mij niet eens channels vinden terwijl als ik dezelfde kabel in de TV stop doe hij het wel. Ik heb de Hercules 9800se AIW. Zat een cd bij alles erop geplempt maar geen succes.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Ik heb ook problemen met de TV-Tuner.

Ik kan hem nergens instellen, kan nergens kanalen instellen.
T lijkt er net op alsof die helemaal geen tuner vind, maar in apparaatbeheer staat ie wel gewoon.

Ik heb die kstvtune.ax gekopieerd, maar niks.

2 driver versies geprobeerd, niks.

:(

Iemand een duidelijke oplossing ??

Ik heb het inmiddels gevonden, door in veilige modus die .ax file te kopieren is het me toch gelukt om het te laten werken. Ook heb ik de patch geinstalleerd van Microsoft, als die al niet automatisch is geinstalleerd tijdens Windows Update..

[ Voor 27% gewijzigd door Hoyden op 25-10-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel handig deze tips.

Nu werken alle zenders wel.
Van de meeste zenders is het geluid ook wel okee, maar bij sommige zenders komt er een irritant geluid naar boven: Geen idee wat dit is ;-(

Heeft iemand hier ervaringen mee en/of oplossingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
*Kick*
Hier ben ik weer ;)
Ik heb dus weken gedraaid zonder problemen met mijn tv kaart. Alleen op Directx 9a. Ik moest nu gedwongen naar 9b overstappen vanwege Call Of Duty.
Dus ik denk dat doen we even. Dus ik de patch gedownload van Microsoft zodat ik weer tv kan kijken. Hij vindt kanalen, maar even beeld en dan sneeuw, zoals wel meer mensen. Dus ik dat bestandje gedownloadt van 9a. Kvstune.ax. Die op alle plekken gezet in Veilige modus. En dan vindt ie uberhaubt geen tv tuner meer. Dus geen tv. Ik weer terug naar directx 6 en dat geprobeert. Dat werkt! (Duh 8)7 )
Dus ik dan weer directx 9b geinstallt met fix en dan proberen dus zonder mmc opnieuw te installeren. Maar dan reboot ie als ik het programam opstart. En windows zegt dan dat de 9800se onstabiel is. En als ik MMC opnieuw installeer dan ben ik weer terug bij af. Het installeren van mmc in een andere taal heeft ook niet geholpen. Ik weet niet meer wat ik moet proberen. Het opnieuw installen van Windows Xp is geen optie, want ik kan nergens 180 GB backuppen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
Niemand? Want ik hoorde wel dat Microsoft weer bezig is met een nieuwe fix, maar kon daar verder niks over vinden.

Verwijderd

Mister I schreef op 17 december 2003 @ 20:17:
Niemand? Want ik hoorde wel dat Microsoft weer bezig is met een nieuwe fix, maar kon daar verder niks over vinden.
Ik weet er helaas nix meer over, maar ben wel ook geinteresseerd. Wat me wel opvalt btw is dat best wel veel mensen de 9800se hebben gekocht. Je ziet er de laatste tijd best wel veel topics over.

Maar... volgens ATI bestaat de 9800se niet...

• Darklance
  • Laatst online: 11-09 09:46
Ik had hetzelfde probleem, maar opgelost door:
joost_e schreef op 16 oktober 2003 @ 01:09:
Tip: zet je landinstelling op Norfolk Island ipv. Nederland, alles opgelost! (hier iig ;))

onder het mom van, "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!"

[ Voor 3% gewijzigd door Darklance op 18-12-2003 11:00 ]

• bobsnl
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 10:13:
[...]
Maar... volgens ATI bestaat de 9800se niet...
Hoe kom je daar nu bij? Ik heb nog nooit een bericht gezien waarin ATi het bestaan ontkent. Zelfs Sapphire heeft een 9800se (retail zelfs) dus ie zal echt wel bestaan he.

Verwijderd

bobsnl schreef op 18 december 2003 @ 13:59:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? Ik heb nog nooit een bericht gezien waarin ATi het bestaan ontkent. Zelfs Sapphire heeft een 9800se (retail zelfs) dus ie zal echt wel bestaan he.
De 9800SE kaart komt op de hele ATI site *nergens* voor.
De 9800SE kaart wordt niet ondersteund door de officiele drivers (de AIW 9800SE alleen maar toevallig omdat ie dezelfde ID heeft als de AIW 9800PRO)
Als je belt (00-1-905-882-5549) er kwaad de hoorn op wordt gegooid: "We don't know a 9800SE".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
Darklance schreef op 18 december 2003 @ 11:00:
Ik had hetzelfde probleem, maar opgelost door:

[...]
'

Ja dat heb ik dus ook al gebropeerd maar het lukt nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:27:
[...]

De 9800SE kaart komt op de hele ATI site *nergens* voor.
De 9800SE kaart wordt niet ondersteund door de officiele drivers (de AIW 9800SE alleen maar toevallig omdat ie dezelfde ID heeft als de AIW 9800PRO)
Als je belt (00-1-905-882-5549) er kwaad de hoorn op wordt gegooid: "We don't know a 9800SE".
:? Super strange, want op mijn kaartje staat toch echt build by ati. Dus zal wel een loze medewerker zijn die nog niet zo lang er werkt, want hij bestaat toch echt ;)

• flowerp
Mister I schreef op 22 december 2003 @ 20:13:
[...]
:? Super strange, want op mijn kaartje staat toch echt build by ati. Dus zal wel een loze medewerker zijn die nog niet zo lang er werkt, want hij bestaat toch echt ;)
natuurlijk bestaat ie. ik heb hem zelf ook en met mij velen anderen. Het punt is dat ATI het bestaan probeert te ontkennen. Zoals hierboven genoemd werd:

Op de hele ATI site komt 9800SE nergens voor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro AIW. Nu kan ik bij MMC als ik op TV klik en deze ga configueren, niet Nederland als landinstelling kiezen (broadcast standard). Eigenlijk alleen maar Zuid-Amerikaanse landen en Canada/USA. Ik vind dan ook geen kanalen? Heeft dit iets te maken met een optie van NTSC/PAL ? Zo ja waar zet ik dit om zodat ik ook de keuze krijg uit Europese (lees: Nederland) landen. Dit wordt wel erg frustrerend zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Laatst online: 04-09 21:56
Ik meld mij hier ook, met hetzelfde probleem :(
Ook ik speel o.a. Call Of Duty en heb dus DX9.0b nodig. Is er al een oplossing voor dit probleem?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online
Pacjack schreef op 04 januari 2004 @ 17:42:
[...]

Ik meld mij hier ook, met hetzelfde probleem :(
Ook ik speel o.a. Call Of Duty en heb dus DX9.0b nodig. Is er al een oplossing voor dit probleem?
Nee mij is het ook nog steeds niet gelukt :(. Wanneer komt directx 10 uit?
Mayb is daar het probleem mee opgelost, want zo is het ook niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 17:08:
Heel handig deze tips.

Nu werken alle zenders wel.
Van de meeste zenders is het geluid ook wel okee, maar bij sommige zenders komt er een irritant geluid naar boven: Geen idee wat dit is ;-(

Heeft iemand hier ervaringen mee en/of oplossingen??
heb de kaart hier ook prima draaiend, maar..........

prima beeld, alleen bij sommige zenders kraakt het geluid een beetje :( (heel irritant.) het klinkt niet vervormt, maar net of ie een tikkie naast de zender staat, maar dit is naar mijn idee niet te veranderen.

heb hem draaiende met de drivers van de cd die ik erbij kreeg (kopie)(ik dacht catalyst 3.7 en mmc 8.6)+patch voor dx 9.0b
ben al aan het spitten in de software en op internet, maar kan hier nog niks over vinden.

ik heb nog een vraagje, is er iemand die de zenders handmatig kan bijstellen, want dat heb ik ook nog niet gevonden :(

voor de rest monsterlijk kaartje :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Laatst online: 04-09 21:56
ModmaN schreef op 05 januari 2004 @ 22:37:
[...]

heb de kaart hier ook prima draaiend, maar..........

prima beeld, alleen bij sommige zenders kraakt het geluid een beetje :( (heel irritant.) het klinkt niet vervormt, maar net of ie een tikkie naast de zender staat, maar dit is naar mijn idee niet te veranderen.

heb hem draaiende met de drivers van de cd die ik erbij kreeg (kopie)(ik dacht catalyst 3.7 en mmc 8.6)+patch voor dx 9.0b
ben al aan het spitten in de software en op internet, maar kan hier nog niks over vinden.

ik heb nog een vraagje, is er iemand die de zenders handmatig kan bijstellen, want dat heb ik ook nog niet gevonden :(

voor de rest monsterlijk kaartje :P
Ik ben wel geinteresseerd in jouw drivers/software...
Enorm raar dat het bij sommige mensen wel werkt en bij veel anderen weer niet :(

Na het lezen van http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33700362 werd ik steeds wanhopiger. Blijkbaar moet ik wachten op een nieuwe update voor dit probleem van MS.

Verder gebruikte ik bij mijn vorige TVkaart het programma DScaler, http://deinterlace.sourceforge.net/downloads.htm
Je kunt hier enorm veel instellen, en dus onder andere de frequenties voor je kanalen.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

iemand al een oplossing voor het krakende geluid :?

ben driftig op zoek al in diverse forums, maar daar komt ook niet veel uit :(

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

He Gasten allemaal bedankt voor jullie tips en adviesen.
Heb vandaag ook een 9800SE AIW gehaald een Club3D
softmod uitgevoerd werkt perfect zonder artifacts.
Had idd ook het probleem met de tv tuner dat ik de zender maar 0.5sec op beeld kreeg. nou weet ik niet welke tip hem heeft opgelost of de bestanden vervangen van DX9a of hem op land :Norfolk zetten.

MAAR HIJ WERKT

DANK U VRIENDELIJK
Pagina: 1