win2k3 terratec 5.1 fun probleem

Pagina: 1
Acties:

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik heb vandaag een terratec 5.1 fun soundcard gekocht en ben tegen een aantal problemen aangelopen :/
Tijdens de eerste installatie kreeg ik een blauw scherm, win2k3 ging het geheugen dumpen. Na de resett nogsteeds een blauw scherm.
Ik heb vervolgens de optie ' last known config ' gebruikt en opnieuw geprobeerd, geen resultaat. Ik heb de soundcard in een ander PCI slot gestopt en ook de NIC card verwijderd i.v.m conflicten dacht ik eerst.
Ik had hiervoor een Muse lite soundcard van Hercules en dat draaide wel redelijk onder server 2003 met wat aanpassen.
Ik heb voor mijn kunnen alles geprobeerd behalve een systeem format

Mijn PC specs zijn;

Barton 2500
MSI K3 Ultra (onboard sound disabled)
1gb DDR ram
20+200gb HDD
standaard 15$ NIC card

Is er iemand anders met het zelfde probleem of suggesties? Zou hulp erg op prijs stellen anders ruil ik hem morgen weer in =)
Thx in advance,

Daan

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Ik kan geen win2k3 drivers vinden op de site van terratec...

Ooit aan gedacht dat dat je probleem wel eens kon zijn :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• toxicunderGroov
Oh btw ik heb de laatste drivers van internet gehaald en het forum gezocht op soort gelijke problemen en de M-audio DiO 2448 drivers geprobeerd, deze gaven geen blauw scherm maar ook geen audio =)

• toxicunderGroov
Klopt, maar er waren wel win2k drivers, in de ' meeste' gevallen werken die ook met win2k3 en/of in compatibilitie modus

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

In de meeste gevallen wel ja, maar in de andere gevallen heb je dus gewoon pech gehad.

Veel ondersteuning zal er ook niet komen denk ik, omdat de gemiddelde server nml. nooit een geluidskaart heeft.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 11:40
toxicunderGroov schreef op 27 August 2003 @ 17:15:
Klopt, maar er waren wel win2k drivers, in de ' meeste' gevallen werken die ook met win2k3 en/of in compatibilitie modus
ten eerste: Edit knop

ten tweede: gebruik toch gewoon winXP ( waarom moet iedereen toch 2K3 draaien, zorgt alleen maar voor problemen :S )

ten derde: heb je al de XP drivers geprobeerd ? Aangezien 2K3 in op driverniveau bijna gelijkwaardig is aan XP en niet aan 2K.

Suc6 ermee iig, maar ik blijf toch eigenlijk bij stelling 2 ;)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• toxicunderGroov
Zou toch wel leuk zijn om dat ding werkte te krijgen, maar zoniet dan breng ik hem terug. Vind win2k3 erg fijn werken.

• toxicunderGroov
Zat ik ook al aan te denken maar het driver pack is voor win98/win2k/ en XP ;/

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 14:27
dan moet je is proberen de compatibility mode is op winxp ofzo zetten, zo kan je logitech drivers ook foppen :P

mijn sb audigy drivers werken wel in 2k3

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
Zou je in het vervolg de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken al sje wat toe te voegen hebt en jou post is nog de laatste? Anders kick je het topic onnodig. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

• toxicunderGroov
Jammer genoeg maken die drivers die gebruik van self extract thingies maar kun je alleen maar de losse files gebruiken om de drivers te installeren ;/

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

toxicunderGroov schreef op 27 August 2003 @ 17:28:
Jammer genoeg maken die drivers die gebruik van self extract thingies maar kun je alleen maar de losse files gebruiken om de drivers te installeren ;/
Als je winRar oid hebt kan je die exe ook zelf uitpakken en de installatie handmatig doen. Misschien pakt win2k3 nu wel standaard de win2k drivers ui de package, maar als je het met de hand doet kan je de XP drivers proberen.

• toxicunderGroov
Oops snelheid's type foutje, ik bedoel dat de drivers in een zip file' tje komen en alleen maar bestaan uit losse bestanden, geen .exe bestanden :(
Pagina: 1