Toon posts:

ruis uit audigy 2, geen irq probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een audigy 2 player gekocht, in mn windows xp systeempje gezet en heb gelijk het bekende irq-probleem met de videokaart; dus dat ik ruis krijg als er een nieuw venstertje komt en als er een progressbalkje volloopt e.d.
Ik dus zoeken op GoT en daar gevonden dat ik van mn ACPI-pc een standaard-PC moest maken. Dat heb ik dus gedaan en de audigy zit op irq 10 en mn geforce2 op 11.
Maar wat constateer ik, nog steeds hetzelfde probleem...
Ik ga dus maar es alles updaten, chipset, bios, audigy zelf (is vaak ook slim om mee te beginnen) dat alles gedaan, nog steeds hetzelfde probleem.
Ik bel de volgende dag naar creative en die geven me 2 solution id's uit de kennisbank op www.europe.creative.com. 2448 en 13635. Die haalden allebei niets uit. Dit had te maken met bios instellingen en bios/chipset drivers e.d.
Ik bel vandaag weer, zeggen ze dat ik mn netwerkkaart eruit moet halen (die in het eerste van de twee pci sloten zit, die dus de irq met de agp poort deelt) en dan maar es wat moet proberen. Hij zegt ook dat ik de PCI-latency timer lager moet zetten in de BIOS, maar die kan ik nergens terugvinden...
Ik probeer dat met die netwerkkaart, maar dat lukt ook niet.

Zoals je misschien begrijpt weet ik echt niet meer wat ik met die kaart moet beginnen. Het zijn nog wel steeds precies de symptomen van een geluidskaart die de irq deelt met de grafische kaart. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Specs:
biostar m7vka socket-a mobo
via kt133 vt8363 chipset
ahtlon k-7 1000 mhz
512 mb sd-ram
creative sound-blaster audigy 2 player
nvidia geforce 2 mx 32 mb
windows xp prof sp1

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 16:48 . Reden: typfouten ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Onboard geluid van het mobo ook uitgezet mbv jumpers? Als deze aanwezig is dan...

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

mic uitzetten op de mixer ,denk dat het dan goed is. ik bedoel dempen aanvinken.
hoop dat dit het is ,laat het anders effe horen

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Ook al alle PCI sloten geprobeerd? Bij mij werkt hij in 1 slot niet goed en krijg ik ook allemaal rare dingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
het onboard geluid staat inderdaad uitgeschakeld in de bios, dit is via jumpers niet nodig.

Microfoon staat standaard gedempt, en heb er trouwens geen aangesloten.

Ik heb maar 2 pci sloten; in de bovenste deelt ie per se een irq met de videokaart, wat we niet moeten hebben, dan blijft de onderste over.