[Bluetooth] koppelen met printer

Pagina: 1
Acties:

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 23:31
Hoi,

ik heb pas een HP 995c gehaald voor weinig :) en een Belkin bluetooth usb stickje.
Nu heb ik alle software op mn Sony Vaio (Notebook) gezet, zowel voor bluetooth als voor de printer. Ik kan nu connecten naar mijn T68i, dat werkt allemaal perfect. Het punt is nu dat ik mijn notebook en mn printer moet 'koppelen'. Dit ging goed met mijn T68i, je geeft in je foon een code op en op je pc ook, koppeling geslaagd.
Alleen ben ik nu bezig met mn printer en het programma (van Belkin) vraagt op een koppelingscode. Je moet er iets invullen, leeg laten werkt niet. Nu heb ik '1234' en '0000' gewoon geprobeerd, helaas zonder succes. In het boekje van HP vind ik hier nergens iets over, ook niet op de site van HP (same op GoT).

Weet iemand wat die code dan zou moeten wezen, of hoe je een pc koppelt met een hp995 :?
Via mn gewone pc kon ik wel printen, ondanks dat ie niet was gekoppeld...hij doet dat alleen niet op mn notebook :'(

[edit]
de support site van hp helpt ook niet echt. het lijkt wel of ze gedacht hebben "..kom we maken een printer met bluetooth.." maar dat ze er ff niet aan gedacht hebben dat je dat ding ook moet kunnen koppelen en configureren.... Zelfs in het boekje staat er één lullig stukj eover geschreven en daar staat nog niks boeiends in ook :(
Heb de software er opnieuw opgegooid, helaas zonder resultaat :'(

[ Voor 20% gewijzigd door TheRebell op 27-08-2003 17:27 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:27
* Termi vindt die manuals bij hp , meestal iets te kort, zelfde bij een scanner. Staat nergens de specificaties, ergens op de doos, maar nergesn in een boekje.

Maar je krijgt wel verbinding tussen mobiel en pc en mobiel en printer?

• TheRebell
Ik kan printen van mn mobiel naar mn printer en ik kan het net via mn notebook en mobiel. Dat werkt dus weer wel allemaal... Probleem is alleen dat koppelen van mn notebook aan de printer. Koppelen van mobiel aan notebook is geen probleem, das is zo voor elkaar.

In de boekjes staat er echt geen r*k over geschreven en op de doos staaat ook niets :(

• SpeedBart
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Als ik het goed begrijp is die BT adapter speciaal voor printers? Dat lijkt me wel een vette oplossing zeg.. Alles over BT overpompen en de printer mooi ergens anders neerknikkeren. Het is dus wel gelukt op je gewone pc, is er verder geen sw verkrijgbaar voor je foon? Ik heb zelf ook een t68i maar ik kan ook geen instellingen vinden om het printen voor elkaar te krijgen... Kan dit trouwens met iedere willekeurige usb BT dongle? Zo ja... bye Bye kabeltjes :D

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• TheRebell
Zo zal nog ff antwoorden op je vraag SpeedBart...
Ik heb het voor elkaar, niet op de manier zoals ik in gedachte had maargoed. Ik heb de software van de BT dongle eraf gegooid en opnieuw geinstalled. Als ie dan de printer vindt moet je het 'koppelen' overslaan. Hij gaat dan een com-poort voor je aanmaken waar programma dus naartoe gaat printen (dat is dus stiekem je BT dongle). Op deze manier werkt het goed :)

Mn printer (HP995c) staat 2 meter verder met alleen het stroomkabeltje erin. Kan vanaf mn gewone pc printen en zelfs als ik beneden zit kan ik printer (printer staat op zolderkamer).

Helaas is er in de boekjes nergens iets te vinden over hoe en wat mbt het koppelen van de printer. Dat moet je dus, blijkbaar, gewoon overslaan. Hij gaat dat ook geen koppeling mét pin maken maar gewoon zonder :)

Mocht iemand anders er ook een x tegenaan lopen, niet koppelen ;)