Toon posts:

[BE] Scarlet / PlanetInternet 1 euro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In belgie is PlanetInternet overgenomen door Scarlet en dit brengt de nodige problemen met zich mee natuurlijk.

Een van de meest tegen de borst stotende is tochwel de arogante manier van prijsverhogen. Vooral omdat die mijn inziens indruist tegen de wet der handelspraktijken.

Het abo is verhoogt met 1 euro voor iedereen die nog een factuur wil vanaf heden.
je kan afzien van deze vehoging door een bankdomicieliering te geven aan scarlet (lees volmacht)

Zoals reeds aangestipt is het in Belgie zo dat er niet zoiets bestaat als "betaal die firma elke maand bedrag x"
Het is "geef dat bedrijf de volmacht om eender welk bedrag maandelijks van mijn rekening te halen zonder limiet of vastgelegd ratio"

U begrijpt dat het menig zeer hoog zal zitten en dit nie wil toestaan, vooral ook gezien de vele misbruiken die dit al geimpliceerd heeft in het verleden.

Dat ze vroeger netjes zoals in de wet voorzien elke maand een faktuur opstuurde, en dit nu niet meer willen doen (of je moet die euro opleggen) steld vragen bij de wettelijke basis van deze prijsverhoging.

Als het vroeger in de prijs zat verrekend, dan is het fout om nu een verhoging af te dwingen voor de klanten die (abnormalen) nog een faktuur willen.

Zijn hier nog belgen met ditto ervaring/menig ?

Is er eventuele bereidheid om hier een zaak van te maken? (economische inspectie... whatever)

Hoe gaat dit in nederland trouwens? moet je daar ook een volmacht geven om de normale prijs te "mogen" betalen? anders wordt je beboet.

[edit$
inmiddels heb ik gezien dat IPS's: Belgacom, Tiscali dit ook proberen af te dwingen
[/edit]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 14:47 ]

Verwijderd

Ach, ik geef meestal gewoon een volmacht. Je kan namelijk (in nederland) altijd binnen 30 dagen het bedrag laten storneren.....dus je loopt eigelijk geen enkel risico

Verwijderd

Topicstarter
ooo, dat is interessant om weten, ff de bank contacteren hierover.

Verwijderd

Scarlet sucks (in ieder geval hier in Nederland)! Gewoon opzeggen en een andere aanbieder zoeken...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 22:30:
Scarlet sucks (in ieder geval hier in Nederland)! Gewoon opzeggen en een andere aanbieder zoeken...
Quote uit de FAQ:
Flames en trolls -> "KUTPROVIDER" "*#@&*& KPN " etc. -> spreekt voor zich, hier zit niemand op te wachten. Serieuze threads die uitdraaien op zulke opmerkingen worden gemodereerd (er worden reacties verwijderd) of gaan eventueel zelfs dicht.
Probeer het eens te beärgumenteren.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 08:36
Wij moeten binnenkort voor chello ook een euro meer betalen als je via acceptgiro gaat betalen. Met automatische afschrijving heb ik nare ervaringen gehad met de provider

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 17:27:
Ach, ik geef meestal gewoon een volmacht. Je kan namelijk (in nederland) altijd binnen 30 dagen het bedrag laten storneren.....dus je loopt eigelijk geen enkel risico
Er zijn verschillende soorten automatische afschrijvingen, niet met elke is het mogelijk het geld terug te laten schrijven. Ik was ook in die veronderstelling, totdat ik er een keertje gebruik van wilde maken.

In de consumentengids stond er ook een artikeltje over, nog niet eens zo lang geleden. Kan het alleen niet vinden in de zoekmachine bij hen op de website helaas.

Verwijderd

Topicstarter
ik baar me grote zorgen over de wettelijkheid van heel deze historie.
er wordt geargumenteerd dat het bedoeld is kosten uit te sparen voor de manuele verwerking. ttz drukken factuur + postzegel + verzenden
de rest gebeurt toch automatisch. alle bedrijven hebben een systeem die facturen afpunt aan dehand van de binnengelopen overschrijvingen die met een unieke tag de betreffende factuur afpunten of indien die niet betaald is geweest u op de lijst van openstaande zet.

dus het enige formele argument dat ze kunnen geven is de prijs van papier + afdrukken + omslag + postzegel + afeleveren aan postkantoor voor verzending.
en dat moet allemaal 1 euro kosten??? hmmm beetje heel duur als je het mij vraagd, zeker als je weet dat heel die procedure heden ten dage geautomatiseerd gebeurt. enkel het afleveren van de duizenden facturen voor verzending is nog manueel.

dit tot daar.

de echte en verdoken reden is enerzijds of de verdoken prijsverhoging of de strategische methode om debiteuren harder aan te pakken. ze willen hun geld zien maw.

als ze een service verlenen is daar helemaal geen probleem mee dat ze om hun centen vragen, maar hoe vragen ze er om?

ze verplichten je gewoon om een volmacht te geven op uw bankrekening en dat is toch niet meer van deze tijd als je het mij vraagd.

het kernprobleem zit em (voor belgie toch) dat er maar 1 bank is die toelaat een volmacht met beperking van debitering in te stellen. andere banken doen dit gewoonweg niet en dit kan leiden tot de gekende problemen.

recentelijk (vorige maand nog) heeft een firma voor energievoorziening duizenden klanten dubbel gefactureerd door een "foutje"

en die praktijken kunnen niet mijn inziens, geen enkel bedrijf heeft het recht iets van mijn bankrekening te plukken.

nu terug naar de kosten....
ze beweren dat de electronische verwerking uitkomst zou bieden om hun kosten te besparen.
aan de hand van een e-mail maandelijks verzonden krijg je overzicht van wat van uw rekening geroofd werdt.

als dat wettelijk is, dan is het ook wettelijk om uw standaard factuur per e-mail op te sturen toch? nee? ik zie geen verschil.
dan kan je hem als klant nog manueel ingeven voor betaling in uw bankpakket of wat dan ook.

de kern van de zaak is dat je als klant zelf de controle in de hand houd, en dat de providers u dat RECHT willen ontnemen.

ik twijfel zeer sterk of een domiciliering afdwingbaar blijft wettelijk gezien

louter ter info: ik betaal enkel men factuur - 1 euro voor het ogenblik
laat ze me maar eens voor de rechter slepen.....

Verwijderd

Topicstarter
Dit kreeg ik vandaag per e-mail:

Geachte *****************,

Naar analogie met de betalingsfaciliteiten voor onze Freedom abonnementen hebben wij het systeem van domicilëringen voor onze ADSL abonnementen geïntroduceerd. Wij hebben gemerkt dat dit een zeer eenvoudige en dus dankbare manier van betalen is voor onze klant. Dit willen wij dan ook extra stimuleren vermits dit ook voor ons een vereenvoudiging betekent. Het is dan ook begrijpelijk dat wanneer u alsnog via de 'klassieke weg' zou wensen gefactureerd te worden, wij hiervoor maandelijks een administratieve kost zullen moeten aanrekenen van 1?. Wij begrijpen uw reactie. Evenwel verwijzen wij u naar onze overeenkomst:
'Scarlet heeft het recht de prijs te wijzigen. Wijzigingen worden schriftelijk (per post of via e-mail) bekend gemaakt uiterlijk binnen de dertig (30) dagen voorafgaand aan de invoegetreding ervan. Indien ik de nieuwe prijzen niet aanvaard, kan ik de Overeenkomst opzeggen per aangetekende brief uiterlijk acht (8) dagen voor hun invoegetreding. Mijn Overeenkomst wordt vervolgens beeindigd met ingang van de datum waarop de verhoging van kracht wordt mits betaling van de verschuldigde bedragen en pro rata berekende abonnementsbijdragen.' (volgens het individueel contract)

Met vriendelijke groeten,

De Scarlet Helpdesk

Raadpleeg http://support.scarlet.be, uw eerste hulp bij al onze producten en diensten!

------------- einde bericht --------------------

je moet maar lef hebben heh. je moet ze zelfs dankbaar zijn nog ook!

nu geven ze eindelijk formeel toe dat het een prijsverhoging is, waar ze dit altijd al ontkend hebben.

ik stap hiermee verder, ik neem dit niet!

Verwijderd

Topicstarter
Om mij te plezieren hebben ze nu men lijn gecapteerd op 40Kb/s (smeerlappen gewoon heh)
Ik vind dat dit duidelijk aantoond met wel bedrijf we hier te doen hebben.
Scarlet moet je dus zeker niet bij zijn. Uiteraard zal ik verder gevolg hier aan geven want dit vind ik wel een smerige streek.
Pagina: 1