Toon posts:

pc doet nix meer!!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

hier mijn probleem: Ik was vandaag van plan om m'n pc opnieuw te installeren. Ik deed de pc uit, veranderde m'n geluidskaart (van 1024 sb live naar sb16 VE) deed de kast weer dicht en toen kwam het: Hij doet nix meer. Hij reageert niet op het aan knopje voor op de kast. Achter stat het knopje op I (dus niet op O). Ik dacht dus, misschien ligt het aan de geluidskaart verandering, dus heb ik ze weer omgewisseld, Het hielp niet. Toen heb ik de geluidskaart er helemaal uitgehaald. Doet nogsteeds nix. Wat zou het kunnen zijn? het systeem draaide nog helemaal gewoon voordat ik hem uitdeed. Dus ik had geen signalen ontvangen dat er iets mis zou kunnen gaan. Ik weet zeker dat er knappe koppen tussenzitten die weten wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Alvast bedankt! ;(

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
En je ledjes op het mobo, branden deze wel nog?

.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een systeem gaat het om. Dat is heel belangrijk om te weten.
Dit lijkt een hardwarematig probleem dus lees Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen dit eens helemaal door.

Verwijderd

Topicstarter
Ledjes op het moederboord branden niet meer. Hij doet helemaal nix. het gaat om het volgende systeem:

PIII 800
Moederbord is van Soltek.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

K-Jay

Klaas Jan

Misschien per ongeluk de connector van de power button uit je moederbord gestoten bij het verwisselen van de geluidskaart? Of je hebt met statische electriciteit je hele moederbord om zeep geholpen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• DarkReuvers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 10:14
Als idd je powerknop ook niet meer werkt kan het goed je powerswitch connector zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb netjes volgens "het boekje" gewerkt, dus spanning eraf, antistatisch bandje om. Zo doe ik het altijd en nooit problemen mee.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

K-Jay

Klaas Jan

OK, iets anders, wel vergezocht: als je clear-CMOS-jumper verkeerd om staat doet je pc ook helemaal niets meer.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54
Connect de powerpins eens op je mobo met een schroevendraaier oid. Is van je frontpanel. Staat in je mobo boekje waar die zitten. Dan rule je een defecte schakelaar ook gelijk uit. Deze handeling moet je doen met alleen je harddisk aangesloten, en goed gejumperd. Natuurlijk wel proc+mem erin. Probeer daarna je proc indien mogelijk te vervangen. Anders terug naar de winkel?

• DarkReuvers
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 15:44:
Ledjes op het moederboord branden niet meer. Hij doet helemaal nix. het gaat om het volgende systeem:

PIII 800
Moederbord is van Soltek.
Zit de stekker er wel goed in ;)

Check je powercord fysiek eens!

[ Voor 6% gewijzigd door DarkReuvers op 27-08-2003 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
stekker zit er goed in, ik heb zelfs een andere stekker geprobeerd. Hoe is jullie ervaring eigenlijk met Soltek??

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 08:35

nexhil

BAM!

klinkt als een brakke voeding (als er geen lampjes op et mobo branden en ie verder helemaal geen kick meer geeft dan)

[ Voor 24% gewijzigd door nexhil op 27-08-2003 16:00 ]

• DarkReuvers
Check je voeding en het stroomblok eens

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Eerst: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Als dat niet werkt, een nieuw topic met alle uitleg die je geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.