Toon posts:

ECS K7VTA3 in coma na flashen bios

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister me K7VTA3 plankje van ECS geprobeerd te flashen met als resultaat dat me mobo niks meer doet. Alles gaat aan(DVD,CR-R,HD+Fans), maar ik krijg niet echt beeld ofzo. Hij zegt ook niet No Signal.

Mijn specs zijn:
ECS K7VTA3(had bios 5.0c en nu 5.0f-die niet werkt)
AMD 2600+
512MB Twinmos PC2700
40GB Maxtor
300Watt Voeding
voor de rest zie sig.

Wie o Wie kan mij vertellen of dit nog te redden valt(zonder de rom chip eruit te halen).

edit:

Wie kan me vertellen waar ik me bord in NL kan heen sturen om de bios chip opnieuw te laten schrijven of iets dergelijks.....
Ik zeg er natuurlijk niet bij dat de BIOS geflashed is

Thnx

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 15:40 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

Als 'ie normaal gesproken wel "no signal" geeft dan zou het natuurlijk iets met de videokaart kunnen zijn (>probeer eens een ander). Anders: probeer te starten met alleen de processor en het geheugen, en kijk of 'ie dan nog wel wat doet. Luister ook even of hij nog een piepje geeft bij het opstarten?

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00

K-Jay

Klaas Jan

De faq van www.wimsbios.com kan je hier ook wel bij helpen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om er een andere videokaart in te prooppen. Als je je bios flashed kan je videokaart niet naar de tering gaan.Als ie geen no signal geeft houdt dat dus in dat ie wel een signaal krijgt maar voor de rest niks bijzonders doet. Ooh ja dat was ik er ff vergeten bij te zeggen.....Het lampie van de HD blijft 30-40 seconden branden(of ie ratelt weet ik niet is de schijf te stil voor,maar volgens mij doet ie eerst wel wat)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ontkoppel eerst eens alle onderdelen die niet noodzakelijk zijn om het BIOS scherm te kunnen zien (dus alles behalve de proc+koeler, geheugen, videokaart, en voeding natuurlijk) en doe een CMOS Reset (zie handleiding)

Werkt hij dan nog niet, test dan eens de andere onderdelen in een andere PC, dan weet je iig zeker dat het daar niet aan ligt :)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:23
als je floppydisc wel nog gewoon zoekt naar een floppy moet je een bootdisk met een goede bios maken en daar een autoexec.bat file voor schrijven zodat hij automatisch flashed, die autoexec.bat kun je met de search wel vinden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:25
AMI BIOS dat ding toch?
Als je floppydrive begint te knipperen, stop je gewoon een diskette erin met daarop de file "AMIBOOT.ROM", dit is de ROMfile voor je BIOS, die kan je gewoon van de site van de fabrikant downloaden en renamen.

Mocht je BIOS niet gaan zoeken, dan moet je op CTRL+HOME ofzo drukken, zoek eens wat op OCWorkbench in het ECS forum hoe dat ook alweer ging. Je BIOS gaat dan de bootblock procedure door en probeert die AMIBOOT.ROM alsnog te flashen.

Hopelijk heeft je K7VTA3 meer success met de recovery flash dan mijn L7S7A2: die laatste breekt na 2 sectoren lezen de zooi af en begint opnieuw :(

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

flashbios.org daar kan je vern**kte rommetje inleveren, krijg je een correct gevulde weer terug....

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Erik1
  • Niet online
Mijn K7VTA3 was ook een keer "Stuk" maar toen had ik een duron erin gedaan en de FSB Jumper vergeten te verzetten en op 133 gelaten :X

Toen gaf ie allerlei rare piepjes enzo :P Ik vrees alleen dat de topicstarter niet zo'n makkelijk oplosbaar probleem heeft, eerst maar eens een reactie van hem op de bovenstaande posts afwachten.
Nope, Award BIOS (Ik heb hem zelf ook in mijn 2e PC)

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt het is een Award Bios..Ik heb alles bijna al geprobeerd. Ik weet nu ook hoezo hij geen beeld geeft. Het schijnt dat er in je Bios een stukje backup zit dat niet kan worden herschreven(ECHTE ROM dus). Die schijnt ook een of andere backup bios te hebben. En die bios ondersteund alleen maar (ja ja back to basics) ISA videokaarten. En dat is behoorlijk kut. NU kan ik er gelukkig een van me werk meenemen. Maar iemand nog een idee post it....Or else leave it...

[Edit]
Oh ja....iemand enig idee of het MSI KT4V-L bord een beetje een goed bord is,want die wil ik namelijk zo gaan aanschaffen, want ik moet vandaag weer een werkende computer hebben. Iemand hier goeie tweak ervaringen mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 09:57 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ - Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 28-08-2003 09:56 ]

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 09:54:
Ja klopt het is een Award Bios..Ik heb alles bijna al geprobeerd. Ik weet nu ook hoezo hij geen beeld geeft. Het schijnt dat er in je Bios een stukje backup zit dat niet kan worden herschreven(ECHTE ROM dus). Die schijnt ook een of andere backup bios te hebben. En die bios ondersteund alleen maar (ja ja back to basics) ISA videokaarten. En dat is behoorlijk kut. NU kan ik er gelukkig een van me werk meenemen. Maar iemand nog een idee post it....Or else leave it...
een ISA kaart? Een K7 mobo met een isa kaart?
Expansion Slots 5/0/1/1 (PCI/ISA/AGP/CNR)

neem dus aan dat je pci bedoeld...

Cogito Ergo Credo

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ravikris heeft het over het bootblock gedeelte van de BIOS wat volgens hem niet overschreven kan worden (da's niet waar, moet je flashen met een speciale string) en dat het alléén werkt met een ISA videokaart (wat eveneens niet waar is, de videokaart is geen vereiste en de meeste moderne Bootblock versies kunnen prima met AGP/PCI overweg) :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor BalusC, maar ik heb die informatie toch echt hier uit de FAQ, of ik heb het hier van de site ergens gehaald. Als die informatie onjuist is dan heeft het dus niet erg veel zin om de faq of de search te gebruiken dat snap je natuurlijk ook wel(als er onjuist informatie instaat).

En aan die faq heb ik ook niks(op die link na dan waar ik dankbaar gebruik van ga maken), want ik krijg geen beeld,hd lampie blijft branden, floppy gaat niet branden bla bla. Hij boot dus niet echt.

edit:

Deze post is niet chagarijnig bedoeld ofzo(alhoewel ik het wel ben, maar al sinds eergistern omdat me computer de traditie instand houdt om zodra die goed werkt binnen zeer korte termijn weer naar de T#$rI5%ng te gaan.

Maarre iemand nog een lovende recensie over het MSI KT4VL bordje.
Thnx

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 10:28 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan is de conclusie toch duidelijk? Een verneukte BIOS chip of een dooie moederbord :)
Wat ik hiermee dus wilde aangeven was dat dit topic niet echt veel zin had. Maargoed, in ieder geval succes verder met de afhandeling :)

Trouwens:
Oh ja....iemand enig idee of het MSI KT4V-L bord een beetje een goed bord is,want die wil ik namelijk zo gaan aanschaffen, want ik moet vandaag weer een werkende computer hebben. Iemand hier goeie tweak ervaringen mee.
Kijk wederom in de FAQ van dit subforum welke mobo je het beste kunt nemen ;)

[ Voor 60% gewijzigd door BalusC op 28-08-2003 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik weet 100% zeker dat het mobo niet dood is aangezien de fans enzo aangaan. Lijkt me niet dat je mobo naar de tering gaat door het verkeerd flashen van je BIOS......Maar ik ga me chip nu opsturen naar FlashBios, heb het formulier al ingevuld. Ga alsnog het MSI bordje halen, want was toch niet zo tevreden over het ECS bordje.Overclockbaarheid is 0,0-0,1 dus voor alle tweakers hiero::::There IS NO Such Thing As An ECS Board,never heard of it. Of te wel koop geen ecs bordjes.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 10:32:
Nee ik weet 100% zeker dat het mobo niet dood is aangezien de fans enzo aangaan.
De stroom daarvoor komt linea recta uit de ATX connector (voeding dus) :)
Lijkt me niet dat je mobo naar de tering gaat door het verkeerd flashen van je BIOS......
Inderdaad, maar het komt wél voor zij het dan heel zelden.
Maar ik ga me chip nu opsturen naar FlashBios, heb het formulier al ingevuld.
Succes :)
Ga alsnog het MSI bordje halen, want was toch niet zo tevreden over het ECS bordje.Overclockbaarheid is 0,0-0,1 dus voor alle tweakers hiero::::There IS NO Such Thing As An ECS Board,never heard of it. Of te wel koop geen ecs bordjes.
:| Da's wel erg zwak, onbeargumenteerd en kinderachtig. Trollen doe je maar op een puberforumpje, maar niet hier.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 28-08-2003 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
OKee sorry het moest niet echt als een troll uit de bus komen meer als een cynische opmerking naar ECS toe. Maar okee ik zal het onthouden. Maar ja af en toe hier en daar wat gein kan geen kwaad toch???????Ik zou het ook wel eens willen beargumenteren, maar ja dat draait toch weer op niet uit. Al hoewel ik wel een paar goed argumenten heb. Onjuiste informatie op de site. Rare handleiding. Onlogische volgorde van de jumpers.(Pin 1 is de ene keer links en dan weer rechts.). Maar ja het is maar hoe je het bekijkt. En ja het blijft nog steeds mijn eigen fout dat ik het moederbord naar ze (tijdelijk) in coma heb geholpen.

edit:

BalusC lock 'em nu maar ik denk niet dat iemand nu nog met een of andere wondermiddel komt ofzo. Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik ga nu dus me chip opsturen en by MyCom een MSI bordje halen. :*)

Thnx _/-\o_

Ravi

edit:

Wat betekent dat XX% achter me naam eigenlijk...zo maar ff tussendoor, want het valt me nu pas op.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 11:27 ]

• Erik1
  • Niet online
Heb je wel eerst de "standaard dingen" geprobeerd? (CMOS Reset, alle overbodige kaarten/schijven etc eruit) Zie mijn eerste post in dit topic. Er bestaat een kleine kans dat het daaraan ligt aar het zou kunnen ;)

Ik hoopo iig voor je dat het de BIOS Chip is en dat ze em opnieuw kunnen flashen bij Flashbios.

Dat je er niet mee kunt overclocken klopt, je kunt alleen de FSB op 133,140, en 150 zetten en meer niet :P Het gaat natuurlijk wel een stuk beter als je de multiplier + voltage aan de CPU zelf of de socket gaat wijzigen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Erik1 schreef op 28 August 2003 @ 15:34:
Heb je wel eerst de "standaard dingen" geprobeerd? (CMOS Reset, alle overbodige kaarten/schijven etc eruit) Zie mijn eerste post in dit topic. Er bestaat een kleine kans dat het daaraan ligt aar het zou kunnen ;)

Dat je er niet mee kunt overclocken klopt, je kunt alleen de FSB op 133,140, en 150 zetten en meer niet :P Het gaat natuurlijk wel een stuk beter als je de multiplier + voltage aan de CPU zelf of de socket gaat wijzigen >:)
Ja natuurlijk heb ik alle standaar dingen geprobeerd(wel een stuk of 10 keer) anders ga ik hier toch niet posten.

Ik heb trouwens de kt333 chipset.(nu de kt400A op me nieuwe MSI bordje die ik net heb gekocht)Die kon de fsb tot 200mhz gooien.Hardware matig kon je em op 100/133/166 mhz zetten ik had nl. een 166 mhz AMD 2600+.

;)

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 16:16:
Ik heb trouwens de kt333 chipset.(nu de kt400A op me nieuwe MSI bordje die ik net heb gekocht)Die kon de fsb tot 200mhz gooien.Hardware matig kon je em op 100/133/166 mhz zetten ik had nl. een 166 mhz AMD 2600+.
;)
Ik heb ook de KT333 Chipset, en je kunt ook wel 166MHz instellen maar dat trekt ie niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Rev:5.0
Die draaide probleemloos op 166MHz(Tot ik em flashde uiteraardt)
12.5*166=2075
Moet je nu maar ff kijken op wat een AMD 2600+ draait.(wel eentje die op een FSB van 166 draait dus je moet niet op de site van ECS kijken, want
die hebben alleen een tabel tot 133Mhz)

Je hebt van de 2600+ een 133 mhz variant die een mulitplier heeft van 16.5. De kloksnelheid van die processor is veel hoger als die van de 2600+, maar de fsb veel lager dus de ware prestaties zijn weer een stuk lager. Met het verhogen van de multiplier gaat alleen de processor sneller lopen maar je mobo niet.

Snap je het allemaal nog..... :? :z

• Erik1
  • Niet online
Ah dat verklaart het, ik heb namelijk de Rev 3.0, die kan dus geen 166MHz aan :P De proc kan het wel, zo'n zelfde proc heb ik mijn eigen PC op 12x190=2280MHz (1,7v) lopen :) Dan zal dus 11.5x166 = 1900MHz op default voltage ook wel willen :P

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dat was dan mijn droom dat ik me MOBO kapot heb geflashed.Heb nu namelijk mijn nieuwe MOBO(MSI KT4V-L)in me kast gezet. Alles aangesloten. Zet em aan, en weer geen signaal. Controle lampies zeggen 4X Rood of te wel dooie proc.

Maar hoe kan dat. Lijkt me niet dat je door het flashen van je MOBO je proc kan slopen.

Ieman enig idee.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 12:46:
Okee, dat was dan mijn droom dat ik me MOBO kapot heb geflashed.Heb nu namelijk mijn nieuwe MOBO(MSI KT4V-L)in me kast gezet. Alles aangesloten. Zet em aan, en weer geen signaal. Controle lampies zeggen 4X Rood of te wel dooie proc.

Maar hoe kan dat. Lijkt me niet dat je door het flashen van je MOBO je proc kan slopen.

Ieman enig idee.
Had ik van de week ook bij een MSI bord, alles losgehaald (IDE en de rest van de zut) BIOS reset gedaan en toen werkte het weer.

Het zou kunnen dat je processor naar z'n grootje is, want als hij bij twee verschillende mobo's niks doet geeft je dat toch te denken

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd. maar ik snap niet hoe dat kan door ht flashen van je BIOS

Ik denk dat ie verkeerde voltages het gekregen ofzo.
Iemand nog een dooie 2600+ kopen...leuk om in te lijsten. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand me misschien alsnog kunnen vertellen of je je proc kan slopen door het flashen van je BIOS. Me Proc wordt op dit moment ook nog getest, en daar krijg ik morgen de 'uitslag' van te horen.

Iemand....Jij?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je CPU slopen door een mobo-flash :? nope, nooit van gehoord en lijkt me eerlijk gezegd ook zeer onwaarschijnlijk. Waarvoor ging je eigenlijk flashen vraag ik me af ?
Heb je het ook geprobeerd met een PCI-VGA kaart ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Yep allemaal geprobeerd. Zoals ik al zei, ik heb een nieuw mobo en daarop heb ik nog steeds hetzelfde probleem, dus vandaar dat ik er vanuit ga dat me proc naar de t^&ng is.

Maar ja, ik weet het nog steeds niet zeker. Ik hoop dus of iemand me kan vertellen of het mogelijk is.

En wie is er dan....nummer 29??
Pagina: 1