Toon posts:

VPN met router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een fijn probleem, waar niemand met nog mee heeft weten te helpen (ook e-tech helpdesk lukt het niet) sinds ik een e-tech router heb geinstalleerd en hopelijk zit hier iemand die me kan helpen want ik krijg steeds meer zin om de router uit het raam te gooien...

Heb dus een e-tech asdl-router, die aan de ene kant met m'n pc babbelt en aan de andere met met adsl-modem (alcatel speedtouch home). Verbinding maken met internet gaat goed, de ellende begint pas als ik een vpn met mijn werk wil opzetten: De connectie opbouwern lijkt nog heel goed te gaan, na het invoeren van m'n naam en wachtwoord krijg ik gewoon verbinding.... Als ik daarna servers op mijn werk ga pingen, krijg ik ook gewoon in 50ms een antwoord... lijkt nog steeds goed, maar nu de ellende: als ik nu een drive probeer te mappen, moet ik heeeel geduldig zijn: 1 drive kost 30 sec om te mappen... En als ik mbv terminal service een pc wil overnemen gaat dat helemaal niet, die stopt met een melding dat de netwerkverbinding slecht is....

Als ik de router er tussenuit trek, dan gaat het wel allemaal prima en snel... Heeft iemand een idee waar dit in kan zitten???????

Verwijderd

hmm ,
1- welke Internet provider heb je , en welke Internet provider heeft je werk ?
2 - Gaat die ping (behalve in 50 ms) ook gelijk weg ? Ik bedoel daarmee dat als je 5 pings doet de elapsetijd ook 5 seconden is ? Doet een traceroute (onder windows tracert) het goed ?
3 - Welke VPN software

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 15:33 . Reden: Securman moet minder op zijn toetsenbord en meer op het beeldscherm kijken ! ]

Verwijderd

Topicstarter
Da's nog eens een snelle reactie, top!!!

De internet provider die ik gebruik is zonnet, m'n werk zit op internet via xs4all... maar omdat alles perfect werkt zodra ik de router er tussenuit sloop, denk ik zelf niet dat daar een probleem zit...

Het pingen gaat goed, ook het 'weg' gaan van de ping is erg snel.. Zelfs als ik het via een dns-server laat lopen, is het nog steeds prima... Maarre, wat is traceroute en hoe gebruik ik dat???

De vpn-software die we gebruiken is gewoon de standaard vpn-server die bj windows2000 geleverd wordt volgens m'n systeembeheerder...

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Maarre, wat is traceroute en hoe gebruik ik dat???
traceroute is een programma dat kijkt hoeveel hops er worden afgegaan van pc1 naar pc2

onder linux : mtr <hostname> of traceroute <hostname>
onder windows : tracert <hostname> (zoals secureman zei)

[ Voor 6% gewijzigd door ripperke op 27-08-2003 15:52 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Verwijderd

en tracert -d <ip> gebruikt geen dns.
Sorry verde , ben niet op de hoogte van de W2K VPN , alleen Cisco VPN oplossing!
Ik vroeg dat van die providers omdat er soms een probleem is met de combinatie XS4ALL - VERSATEL

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet echt bekend in de netwerk wereld, vandaar dat ik niet meteen begreep wat tracert was :+

zal vanavond thuis eens kijken of ik wat kan zien met tracert ... alvast bedankt voor de tips in ieder geval.

Verwijderd

tis een beetje een open deur intrappen maar als het wel goed werkt met je router er tussenuit dan zit het probleem hem in de router.
veel thuis-routertjes zijn niet zo denderend in vpn verbindingen doorlaten.
welk type e-tech router is het? misschien dat die router nog een tweak/update nodig heeft om het soepel te laten werken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb liever 10 open deuren teveel ingetrapt dan niets hoor ...

De router die ik heb is een e-tech v2 adsl router... was (is?) in de aanbieding bij zonnet en ik heb die juist besteld omdta daar juist aangegeven stond dat ie vpn-passthrough ondersteund...

Ook de support-desk van e-tech zegt dat het prima zou moeten werken, maar helaas heb ik van hun nog geen gouden tip gekregen... Wel heb ik op hun aanraden van zowel de router als m'n modem de laatste firmware geinstalleerd, maar ook dat hielp niet :'(

Verwijderd

hmmm. ff de handleiding van die router doorgekeken(de engelse advandced versie) maar het enige wat ik kon vinden over vpn was dit
Q: Does the Broadband Switch Router support PPTP of VPN packets pass through?
Yes. Broadband Switch Router supports single session PPTP pass through.
heb je een L2TP vpn connectie? misschien ligt het daaraan

Verwijderd

Topicstarter
Nee, voor zonnet en mijn werk is beide pptp gebruikt ... weet iemand misschien een manier waarmee ik wat beter kan kijken wat er nu allemaal verzonden wordt door mijn pc? Misschien kan ik dan wat meer info krijgen over wat waar naartoe gestuurd wordt enzo...

Verwijderd

Reacties van de E-tech helpdesk zou ik niet vertrouwen als ik jou was, zeer slechte ervaringen mee. Heb zelf m'n E-techje omgeruild voor een US-robotics omdat ik niets kon hosten richting internet (f.e. Battle net, IRC, etc ...) :( :( :( :(. Zelfs na een firmware update en urenlang contact met E-tech werkte het nog steeds niet.
Die U.S. Robotics werkte binnen 5 minuten.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe valt het bij mij nog wel mee, heb gisteren in 1 dag 4 mailtjes gehad van ze met suggesties ... oke, zijn een beetje de standaard-opties (firmware upgraden enzo) maar zoals ik al eerder zei heb ik liever 10 open deuren teveel ingetrapt....

Heb gisteravond wel even wat met tracert gespeeld, en het enige wat ik zie is dat het via de webserver van m'n werk gaat (logisch, daarmee bouw ik ook de vpn-verbinding op).... Weet iemand of er aan de 'server-kant' van een vpn ook logging te zien of te krijgen is ??
Pagina: 1