Problemen met CRT projector

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb sinds kort een CRT projector (Sony VPH-1001qm) die ik aangesloten heb op mijn Kiss. Heb na een avondje pielen alles mooi geconvergeerd.
Helaas zag ik bij het film kijken dat het beeld wat schokkerig is. Vooral bij bewegingen in films zie je schokkend beeld. Ook zie je dan een streeppatroon onstaan (met horizontale zwarte lijntjes). Heeft dit te maken met macrovision? Of met het interlaced-signaal? In het laatste geval vind ik het een beetje vreemd aangezien de projector al 10 jaar oud is en progressive scan nog niet zolang commercieel gebruikt wordt. Of kan het ook nog aan de kabel liggen?
>Weet iemand de oorzaak en eventueel oplossing hiervan.

ps.
Ik heb hem via S-video aangesloten op de Kiss DP-500 speler. Deze geeft alleen progressive scan over component, maar die ingangen heeft mijn projector niet.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Probeer eens de 'secam' switch op de beamer te lokaliseren, je probleem klinkt nl. alsof Secam mode nog aan staat. (Gaf bij mijn Sony 1252QM ook streperig beeld).

Download my music on SoundCloud

• j.bouwmeester
nee, hij geeft gewoon aan dat hij pal ontvangt en switched automatisch

[ Voor 21% gewijzigd door j.bouwmeester op 27-08-2003 16:45 ]

Verwijderd

Heb je op je in het setupmenu van je dvdspeler wel ingesteld dat je video via s-vhs gaat? Ik had dit ook een keer, bleek in het setupmenu van mn dvdspeler dat ie nog ingesteld was op rgb en ik moest m nog naar s-video zetten. Grote kans dat dit bij jou ook nog ff moet.

• j.bouwmeester
nee, de setup geeft gewoon s-video aan. helaas is dat het probleem dus ook niet