Het zal voor jullie simpel zijn, maar ik kom er niet uit...ook andere topics geven mij geen duidelijkheid.
Ik wil een tabel als volgt gevuld hebben mbv MySQL:
Ik gebruik de volgende MySQL code:
Nu krijg ik 'jaar' met de bijbehorende jaren wel netjes op een rijtje, maar de volgende rijen daaronder dus niet...waarschijnlijk zal ik iets met array's moeten doen, dus heb ik net een aantal array manuals en topics gelezen, maar ook daar kom ik niet uit.
Kan iemand me op weg helpen? Niet alles voordoen, maar een paar duidelijke tips of stukjes code waarmee ik verder kan stoeien!
Bedankt!
Ik wil een tabel als volgt gevuld hebben mbv MySQL:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <table> <tr> <td>jaar</td><td>1998</td><td>1999</td><td>2000</td>....enz </tr> <tr> <td>omzet</td><td>20.000</td><td>23.254</td><td>25.633</td>....enz </tr> <tr> <td>enzovoort</td> </tr> ...... </table> |
Ik gebruik de volgende MySQL code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| echo ' <table> '.$CrLf; echo ' <tr> '.$CrLf; echo ' <td> '.$CrLf; echo ' Jaar '.$CrLf; echo ' </td> '.$CrLf; $Query = " SELECT id, jaar, omzetw FROM cms_kerncijfers ORDER BY jaar "; $Result = OpenQuery($Query, $Connection); for ($index = 0; $index < numrows($Result); $index++){ $Record = FetchRow ($Result); $id = $Record["id"]; $jaar = $Record["jaar"]; $omzetw = $Record["omzetw"]; echo ' <td> '.$CrLf; echo ' '.$jaar.' '.$CrLf; echo ' </td> '.$CrLf; } echo ' </tr> '.$CrLf; echo ' </table> '.$CrLf; |
Nu krijg ik 'jaar' met de bijbehorende jaren wel netjes op een rijtje, maar de volgende rijen daaronder dus niet...waarschijnlijk zal ik iets met array's moeten doen, dus heb ik net een aantal array manuals en topics gelezen, maar ook daar kom ik niet uit.
Kan iemand me op weg helpen? Niet alles voordoen, maar een paar duidelijke tips of stukjes code waarmee ik verder kan stoeien!
Bedankt!