Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijdje last van het volgende probleem: Af en toe gebeurd het dat wanneer ik windows xp herstart, een groot deel van mijn geheugen niet meer lijkt te bestaan.
Ik heb een MSi k7t turbo moederbord, 512mb naamloos sdram geheugen, Duron 1200 en een radeon 8500 er in liggen.
Wanneer bovenstaande probleem zich voordoet wil mijn computer niet eens booten en begint het speakertje in de kast te piepen. Als ik dan de reset knop indruk begint het normale boot proces weer. De bios begint dan geheugen te testen, en vreemd genoeg verschijnt dan maar ongeveer 65 van de 512mb. Windows xp moet het na het opstarten ook maar met die 65mb doen. Het spreekt voor zich dat XP dan uiterst traag is vanwege het vele swappen (of is het pagen?).
Wanneer ik hierna weer opnieuw opstart verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon.
Ik heb allerlei tests gedaan. Volgens memtest86 is alles in orde. Ook de stabiliteits tests zoals prime95 en sandra laten niets zien. Mijn systeem is verder zo stabiel als een huis en crasht nooit.
Bovenstaande probleem doet zich regelmatig voor (maar ook weer niet super vaak). Heeft iemand mischien enig idee wat er aan de hand is? Ik heb alles geprobeerd en overal gezocht, maar kan niks vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 17:49
probeer de nieuwste bios op je mobo te flashen, wie weet is het een bekend probleem met het moederbord en is het allang opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas!

Zit al nieuwste bios op.

Maar toch bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Klinkt alsof je geheugen niet helemaal 100% is. Ik zou een geheugen test eens runnen, maar wel voor een wat langere tijd.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Niet helemaal 100% -> gewoon kapot. rebooten en memory niet herkennen geeft aan dat er iets stuk is.

Zet je geheugen er eens opnieuw in (zelf meegemaakt, identiek probleems als wat jij hebt, op een veel ouder systeem dan weliswaar).

Gebruik "memtest" om je geheugen te testen, loop de troubtleshoot van dit forum eens door. /edit: beeeeeeh. :)

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 27-08-2003 16:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op 27 August 2003 @ 15:46:
Niet helemaal 100% -> gewoon kapot. rebooten en memory niet herkennen geeft aan dat er iets stuk is.

Zet je geheugen er eens opnieuw in (zelf meegemaakt, identiek probleems als wat jij hebt, op een veel ouder systeem dan weliswaar).
Is te proberen, ik zou voor garantie gaan maar dan moet je eerst uitzoeken wat het probleem is
Gebruik "memtest" om je geheugen te testen, loop de troubtleshoot van dit forum eens door.
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 14:40:
Volgens memtest86 is alles in orde
lees de draad voor je blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
Ander geheugenbankje? DIMM visueel inspecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 15:21:
Helaas!

Zit al nieuwste bios op.

Maar toch bedankt. :)
Probeer dan eens een versie vroeger. Misschien dat juist de nieuwe BIOS voor dit probleempje zorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W8 ff... kijk ook gelijk even de condensatoren na (MSI K7T- reeks is er berucht om...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dion_b schreef op 27 August 2003 @ 18:43:
W8 ff... kijk ook gelijk even de condensatoren na (MSI K7T- reeks is er berucht om...)
Klopt, en niet alleen om dat staat die serie bekend.
De gehele serie K7T's staan ook bekend om uit te vallen, na verloop van tijd, zonder opgaaf van redenen (niet alleen door defecte/lekkende condensatoren).

Als je ander geheugen probeert en je hebt hetzelfde probleem, kun je er donder op zeggen dat je mobo brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
dion_b schreef op 27 August 2003 @ 18:43:
Daar zat ik ook al gelijk aan te te denken toen ik MSI k7T zag. let goed op bruine propjes (rommel) boven/midden op de condensators. Ik heb laatst 5 barebone pc's van MSI met dit euvel terug kunnen sturen met de meest vreemde klachten :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op 27 augustus 2003 @ 19:00:
[...]

Daar zat ik ook al gelijk aan te te denken toen ik MSI k7T zag. let goed op bruine propjes (rommel) boven/midden op de condensators. Ik heb laatst 5 barebone pc's van MSI met dit euvel terug kunnen sturen met de meest vreemde klachten :(
redelijk nieuwe? of hebben ze wat bijgeleerd? ik ben al een hele tijd van msi afgestapt omdat ik nog trauma's heb van de k7t serie.

ontopic:
ik zou het geheugen gewoon eens onderling verwisselen. klinkt als slecht contact ofzo. ff aandrukken wil misschien ook wel helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door smvs op 27-08-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem als dit ook gehad met een brak moederbord: Asus TUSI-M. Deed het niet met opstarten met 512 MB White Lake Double Side geheugen. Ik dacht ook eerst geheugen maar bij bleek het gewoon het moederbord te zijn die niet lekker was. Als je hem aandeed piep piep piep en zo ging het door en ook leek het of die het geheugen niet wilde pakken. Even een reset en de computer starte keurig op en volgens mij had ik het ook met Compaq moederbord die hetzelfde prob had. Wel opstarten maar geheugenprob. Toen reset gedaan en prob weg. Veel succes.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• KaMiKaZe
smvs schreef op 27 augustus 2003 @ 19:07:
[...]

redelijk nieuwe? of hebben ze wat bijgeleerd? ik ben al een hele tijd van msi afgestapt omdat ik nog trauma's heb van de k7t serie.

ontopic:
ik zou het geheugen gewoon eens onderling verwisselen. klinkt als slecht contact ofzo. ff aandrukken wil misschien ook wel helpen.
Die barebone's zijn MSI 6215's gebasseerd op de intel 815e chipset, maar ze hebben dezelfde rotte condensators als de K7T serie. Voor mij ook geen MSI meer.
Ik pak voorlopig alleen Giga-byte, shuttle of Asus planken.

• dion_b
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KaMiKaZe schreef op 28 August 2003 @ 00:55:
[...]

Die barebone's zijn MSI 6215's gebasseerd op de intel 815e chipset, maar ze hebben dezelfde rotte condensators als de K7T serie. Voor mij ook geen MSI meer.
Ik pak voorlopig alleen Giga-byte, shuttle of Asus planken.
Tikje offtopic, maar dat is lichtelijk kortzichtig. Ieder merk heeft z'n missers (de Gigabyte nF2 planken die sissen, alles waar Asus een Sis chipset probeert te gebruiken (die bij andere fabrikanten wel prima werkt) enz.). Veel beter is om onbevooroordeeld reviews en ervaringen van iedere plank an sich te bekijken. Ook al heb je 10 geniale Asus planken, de volgende kan een draak zijn, net zo goed als dat MSI planken met fatsoenlijke condensatoren eigenlijk prima kunnen zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

• smvs
  • Niet online
dion_b schreef op 28 augustus 2003 @ 00:59:
[...]

Tikje offtopic, maar dat is lichtelijk kortzichtig. Ieder merk heeft z'n missers (de Gigabyte nF2 planken die sissen, alles waar Asus een Sis chipset probeert te gebruiken (die bij andere fabrikanten wel prima werkt) enz.). Veel beter is om onbevooroordeeld reviews en ervaringen van iedere plank an sich te bekijken. Ook al heb je 10 geniale Asus planken, de volgende kan een draak zijn, net zo goed als dat MSI planken met fatsoenlijke condensatoren eigenlijk prima kunnen zijn :z
daar ben ik het wel redelijk mee eens, al kun je wel van 1 merk helemaal gek worden. bij mij is dat msi. omdat het gewoon altijd stuk gaat bij mij. en ik heb ook een hekel aan asus. ik begrijp de logica van asus niet ofzo. maar waar het bij mij met alle merken altijd goed gaat gaat het tussen asus en mij altijd fout. of het ploft of het is instabiel of weet ik veel wat.

het zijn toch niet alleen de gigabyte nf2 borden die sissen? ik heb het juist heel erg gehad met hun p4 borden. zolang ik geen klachten krijg en ze blijven werken vind ik het wel best.

Verwijderd

Ik heb het ook is gehad dat me PC niks meer deed zoals bij jouw toen bleek me geheugen gewoon een beetje los te zitten misschien moet je ff het geheugen in een ander slotje plaatsen.

Verwijderd

Is het een 512mb reepje of verschillende?

Verwijderd

Topicstarter
Tis een 512mb reepje.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

dion_b schreef op 28 augustus 2003 @ 00:59:
[...]

Asus en sis is lichtelijk overdreven, ik heb het asus a7s333 plankje van terw_dan overgekocht en hij draait al meer dan een jaar zonder enig probleem. Het is misschien niet de best presterende plank maar wel een hele stabiele.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
dion_b schreef op 28 August 2003 @ 00:59:
[...]

nog een tikje offtopic en wat laat, maar als ik ongeveer de helft van de moederborden die ik ooit van MSI heb gekocht kan terugsturen vanwege hetzelfde euvel en vervolgens zeer onbeschoft behandeld wordt met betrekking tot de RMA afhandeling dan is mijn vertrouwen in een fabrikant volkomen zoek. Natuurlijk heb ik vaker defecte asus, giga-byte, ecs, shuttle, intel, epox etc...... gehad maar niet allemaal met hetzelfde euvel. Die bakken zijn minder dan een jaar oud. Ze wisten toen allang van het euvel en zijn gewoon doorgegaan met uitleveren van systemen met ondeugelijke condensatoren. En waarom, omdat bij normaal gebruik ze garantie termijn toch wel overleven. Alleen stonden die 6215 bakjes 24/7 te draaien als firewall en als er dan 5 in een week uitvallen wat je ongeveer 1500 euro kost aan hardware dan kan ik je vertellen dat ik aardig pissig word.

Ik ben overigens vandaag even heel erg kwaad geworden toen nummertje zes alweer uit viel. Ze sturen nu als het goed is een zak met de juiste condensators op en dan ga ik ze fijn zelf repareren. :)

[ Voor 7% gewijzigd door KaMiKaZe op 02-09-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
Ik heb hier het hele huis op MSIetjes draaien en het loop als een trein (één Abitje als uitzondering maar die heeft mn pa uitgezocht ;) ). Ik heb hier ook drie uit de K7T serie draaine (K7T Pro2, K7T Pro2a en een K7T Turbo lite) aleemaal zijn ze druk bezieg (laatste is zelfs mijn server). De eerste plank (mijn eigen) vond ik één van de snelste en stabielste planken ooit (cker voor die tijd). Ik heb ook van iemand een Gigabyte BX2000 gekregen en laat daar nou net een zooitje brakke condensators opzitten :) . Nee voor mij blijft het voorlopig nog lekker MSI. Hun konden er ook nix aan doen dat ze brakke condensatoren hadden ingekocht.

Maar nu ff verder ontopic allemaal ;)
Pagina: 1