3com 3c588

Pagina: 1
Acties:

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Topicstarter
Ik heb op mijn werk een 3com repeater gekregen, en nu probeer ik te achterhalen, wat het 9-pins stekkertje aan de voorkant zit, precies doet.

via google (q=3com+3c588) kom ik hierop uit:
http://computers.blinkenlights.org/3com_hub.html

dat is idd die repeater, maar ook hij heeft dus geen flauw benul wat die poort doet. Als ik zoek op 3c588 manual krijg ik totaal geen relevante links. Iemand enig idee wat ik nou zou kunnen proberen?

tis toch een leuke repeater, 10mbit, 15 modules (x3 aansluiting :P)

Chriet Titulaer is de man

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

is het niet toevallig om via de com poort van je pc bij de instellingen van het ding te kunnen komen (firmware updates o.i.d?)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Het lijkt inderdaad op een console-poort, maar die jongen van die site had al geprobeerd in te loggen met telnet, maar kreeg geen respons.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

is het dan niet toevallig om een pc via een com poort te verbinden ipv een UTP kabel...
Ik zit namelijk eens naar m'n router te kijken en daar zit bijv. een losse USB poort op, om nog een extra pc aan te sluiten als je UTP poorten vol zitten.
Wellicht dat er over een jaar of 6 ook iemand die zich afvraagt waar die poort in hemelsnaam voor is...

[ Voor 6% gewijzigd door YellowCube op 27-08-2003 18:32 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het kan nog steeds een COM-poort zijn, maar dan met een andere pin-out dan je verwacht. Maar of een dermate antieke hub als manageable was ?

Gek genoeg kan het ook 10 Mbps Ethernet zijn, er bestaat namelijk een hele zeldzame uitvoering, gebaseerd op de IBM TokenRing Type-1/ICS (IBM Cabling system) bekabeling, Shielded Twisted Pair, met DE-9 connectoren (hierbij zijn de beide paren elk afzonderlijk van een mantel voorzien, en vervolgens gezamelijk nog eens in een mantel opgeborgen). Voor deze hub hebben die modules bestaan (en ik heb 2 EISA-Ethernet-kaarten met deze aansluiting liggen). De bedoeling was om hiermee Ethernet binnen te krijgen in gebouwen die volledige met Type-1 bekabeld waren.

En zelfs in het historisch archief van 3Com (support.3com.com/infodeli) is er niets over dit ding te vinden, en ook als je op Codenoll gaat zoeken (de oorspronkelijke fabrikant van dit ding), levert het niets bruikbaars op.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large