Toon posts:

USR 8000 - pingen & dns resolve ok, maar niet surfen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal

Ik vind deze site heel erg goed. Ik heb ook een probleem met een USR 8000 en hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een USR 8000 als router voor mijn chello kabelverbinding geinstalleerd. In principe werk alles. Ik kan gewoon alles pingen, zelfs een url, de DNS servers, enz. Ik kan zelfs mijn mail ophalen via SMTP, maar op het moment dat ik een web browser opendoe, krijg ik geen poort 80 verkeer binnen. Ik heb al een ander USR 8000 geprobeerd en ook een ander browser, maar steeds lukt het niet. Kan iemand misschien helpen?

Groetjes

Manus

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Ik heb je titel even aangevuld.

Je hebt geen proxy ingesteld in je browser ?
Moet je een proxy gebruiken van je provider misschien ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor je hulp. Neem me niet kwalik voor mijn spelfouten, ik ben origineel van Zuidafrika, pas 2 jaar in Nederland. Antwoord op je vraag: Ik hoef van Chello geen proxy te gebruiken in zoverre ik het weet.

Verwijderd

Kan je telnetten naar poort 80?

Heb je een firewall geinstalleerd op je PC of router?

Werkt het wel als je je router er tussenuit haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo de telnetten naar poort 80 proberen, het werk als ik de router ertussenuit haalt, voor deze router heb ik een Netscreen 5XP firewall op dezelfde verbinding gehad en dat werkte ook heel goed. Ik heb geen firewall op mijn PC en de filter functie op de USR is gedisabled.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit een verschil maken als ik de Barricade firmware op mijn USR installeren?
Of iemand zei ook dat je de filter (firewall) moest enablen, maar niks selecteren, zou dat misschien een verschil kunnen maken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de filter op de USR ge "enabled", maar geen filters aangemaakt, maar nu is het pas raar. Ik kan www.google.nl zien (ik heb de cache leeg gemaakt) en ik kan een nieuwe search maken, maar op het moment dat ik een nieuw URL intypen, werk het weer niet.
Pagina: 1