HDD kapot na 6 mnd.

Pagina: 1
Acties:

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:32

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Topicstarter
Mijn WD1200JB is na 6 maanden overleden.......

Nu komt het probleem. Ik had mijn hdd gekoelt met de HDD KOOLKIT van Koolance.

Met die product moet je koelpasta op de printplaten smeren en daar bovenop komt het koelblok. Dit heeft het dus 6mnd erop gezeten en zonder problemen.

Nu heb ik het koelprut verwijdert maar in de gaatjes en kiertjes zit het nog steeds.
Nu denk ik dus als ik mijn schijf RMA, dat ik nooit een nieuwe krijg.....

Kan ik dus in de winkel eisen om gelijk een nieuwe te leveren? Omdat de HDD al na 6mnd kapot is.

Of moet ik er toch aan geloven en hopen dat ze bij WD scheel zijn.....

Welk?

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Tsja, ik zou met je winkelier even overleggen waar je die koeler ding hebt gekocht en eens kijken of je er met hem uit komt.

• Boely

Boely

Topicstarter
ik heb het koelblok ook daar gekocht......(pc prive) Dus meschien dat ik er met hun wel uitkom.....

Welk?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Overleg inderdaad gewoon eerst eens.. Het eerste jaar garantie zou je sowieso via de winkel kunnen regelen.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

Lief Adje

Love is in the air

Gewoon ff met een tandenstoker :P ff de resterende meuk verwijderen, dat werkte bij mij iig wel, de winkel deed iig niet moeilijk :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bel WD anders op en vraag het even. Dan weet je heel zeker dat je het juiste antwoord weet.
maar waarschijnlijk krijg je wel een Engels sprekende persoon aan de lijn dus daar moet je even rekening mee houden.

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Mijn ervaring is dat ze bij WD redelijk soepel zijn, bij mijn oude WD800JB brak nèt op 't verkeerde moment (toen ik hem net RMA'en wilde) de hele aansluiting voor de voeding eruit.
Geen enkel probleem, heb nu een *splinternieuw* schijfje gekregen :):)
Das nog eens wat anders dan Maxtor, waar ze zelfs over onzichtbare krasjes nog kunnen emmeren...... ;)

Verwijderd

.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 13:40:
volgens het nederlands recht met betrekking tot garantie heb je met de fabrikant niets te maken. Je moet bij de winkel terecht. 6 maanden is een critieke grens, binnen 6 maanden gaat de wet er van uit dat het defect al bij levering aanwezig was en dus ligt de bewijslast bij de leverancier. Je hebt dus recht op 100% garantie.

En je hebt dus helemaal geen bal te maken met RMA en zo!

zie ook een topic hierover wat momenteel loopt, kan ff niet meer vinden maar ik zat er gisteren nog in te lezen.
het klopt.
Maar vaak stuur ik die dingen gewoon RMA omdat het via sommige leveranciers langer duurt dan zelf opsturen.

en het is dan wat je belangrijker vind. 5,75€ aan verzendkosten of wat langer wachten.

• Boely

Boely

Topicstarter
Ok, ik ga het vanmiddag proberen heb ook in de shop servery gekeken. En 1/2 van de personen krijgen gelijk een nieuwe. Hoewel het bij de meeste om andere producten ging.
Op hoop van zegen, zullen we maar zeggen.
En dat met een tandenstoker....heb alles geprobeert. Zelfs met z'n perslucht machine.

Welk?

Verwijderd

.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:48 ]

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Je kan ook direct bij WD RMA aanvragen en dan opsturen dat is waarschijnlijk sneller dan via de winkel (tenzij de winkel een nieuwe geeft ;) ).

Ik had 3 maanden geleden een WD HD van m'n tante uit een Gateway PC van 15GB van het jaar 2000 en ik had binnen een week een nieuwe :9 !!

[ Voor 5% gewijzigd door htol op 27-08-2003 13:51 ]

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
RMA via WesternDigital kost je nog geld (je moet de hd opsturen) terwijl het via de winkel gratis kan (mits hij in de buurt zit)

• Boely

Boely

Topicstarter
Tjah, mijn hdd zegt ook een SMART error. maar hij doet echt niks meer... :P RMA wil ik nog niet aan denken. Omdat er nog koelprut tussen de gaatjes en kiertjes zit. Ik ga nu verder met bidden :D en zal ik vanmiddag eens naar e-hoven rijden...

Als iemand wil weten hoe het afloopt, zal ik het hier wel ffs posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Boely op 27-08-2003 13:53 ]

Welk?

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
Die koelprut lijkt mij niet echt een rede van overlijden, en lijkt me dat ze daar niet moeilijk om doen :)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:49 ]

• Boely

Boely

Topicstarter
Idd kan het niet aan de koelprut liggen, maarjah ik zou het niet raar vinden als WD zegt: Jij gaat prut op onze hdd smeren en nu is hij kapot..eigen schuld dikke bult.

Hasse, ik ga het morgen proberen..vandaag geen zin om naar e-hoven te rijden.....

/offtopic
me 9800pro is uit RMA, en krijg een nieuwe!!! :D geen 500 euro weggegooit

Welk?

• Boely

Boely

Topicstarter
Okm heb een nieuwe, zonder problemen. Ze hadden geen WD1200JB meer dus heb nu een maxtror..nog beter in mijn ogen :D

Welk?

Pagina: 1