Toon posts:

Maxtor 80 gb steekt bij UDMA, alles...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik ben hier weer het zoveelste pctje aan het bouwen maar ben een probleem tegengekomen. De computer bevat een msi-ms6199va moederboord (redelijk oud dus) en heeft cd-rom, cd-writer, WD 20 Gb hdd en een nieuwe 80 GB Maxtor 7200 rpm liquid.

Nu zit het probleem bij de laatste. Hij detect hem wel maar als hij verder start kom je bij het beeld met de tabellen en blijft hij hangen bij CHS, UDMA, 2_. Als ik deze HDD van de kabel af gooi start hij weer normaal op.

Wat heb ik geprobeerd:
-Ik heb bios updates gezocht maar die waren er alleen voor de ms-6198.
-Ik heb Maxblast 3 geprobeerd maar dat heeft geen zin omdat hij hem niet kan booten omdat hij daarvoor blijft hangen en als ik de hdd eruit haal geeft hij een error bij het opstarten van de diskette.
- Ik heb geprobeerd de cilinder grote te veranderen met de jumpers maar dit heeft ook geen zin gehad. (normaal moet je dit ook doen als hij hangt bij het detecte).

Heeft iemand de oplossing?

Verwijderd

doet die dat ook als je cd-rom en 20 gig op IDE 0 doet en CD-writer op en 80 gig op IDE1?

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Je moet met het programma MaxPower van maxtor de schijf bewerken dat oudere moederborden de schijf herkennen. lees maar eens op www.maxtor.com

signature

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Je zou eens kunnen proberen om de schijf gewoon handmatig in te stellen in de bios. En dan ook met de settings spelen. (transfer mode, 32-bit mode etc.)

Op deze manier heb ik eenzelfde soort probleem ooit weten op te lossen op een pcchips moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Even nog wat itstim zei. Ik heb dat nu gedaan ik moest bij het detecte wel de primary (hdd 80 gb) skippen. Ik ben nu de maxblast III aan het installen op de c schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu maxblast III draaien maar zegt dat hij de 80 gb niet kan vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een Opslagmedia & IO controller issue, niet PMG- move -> OM

Verder zou je kunnen proberen dat ding gewoon in Windows herkend te krijgen, wat in Win2K/Xp moet lukken (je noemt het OS niet, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat het een WOS is, niet een NOS). Ga daarvoor naar de Disk Management menu en het zit er dik in dat die schijf er gewoon al staat (Win2K/XP herkennen zelf de schijven en maken daarbij geen gebruik van BIOS info)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je hebt gelijk. Maar even daarbuiten er staat nog geen OS op. Dus ik moet gewoon eerst het os op de 20 gb zetten?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Heb je hier al gekeken dan :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
BIOS Type  Award® BIOS  File Size  234KB  
Version  3.5  Update date  2000-10-2  
Update Description  -Fix there will be a "!" at "Via tech VT82V596 PCI to ISA bridge" in the device manager under Windows ME/98.
-Fixed CPU speed 667MHz show 666MHz. 
-Support IDE HDD size over 65G.
-Support new Celeron (66MHz FSB) CPU.  
Special note  This bios is only for VIA chipset. ,  
Download   w6199vav35.exe

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 20:38

Mojo

The Power Within

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=123 kijk eens aan alle info van je mobo op de MSI site, ik begrijp echter de fout; op www.msi-computer.com is de info niet te vinden op www.msi.com.tw wel echter :? maar goed succes ermee en met je nieuwe bios moet het opgelost zijn.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1