Van Apache 1.3 naar Apache 2

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10

BoAC

Memento mori

Topicstarter
Ik heb nu thuis Apache 1.3 icm MySQL 3.x draaien op Gentoo.

Wanneer ik nu emerge -up world draai wil hij Apache en MySQL upgraden naar Apache 2 en MySQL 4.

Is dit nu aan te raden omdat deze beide nieuwe versies nog niet zo lang in productie zijn.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 20:22
Tja, met zo'n topic kunnen we vrij weinig. Het hangt er helemaal van af wat je er mee doet. Als het gewoon je thuisservertje is, dan boeit het niets. Als het een productieserver is en Apache 1.3.x aan de wensen voldoet, moet je het zeker niet zomaar gaan omschakelen. Als je geen speciale modules gebruikt (hooguit PHP), kun je prima upgraden - maar veel 'aparte' mods zijn nog niet altijd voor Apache 2 beschikbaar.

Maar dit en meer informatie kun je ook gewoon vinden door even op internet te zoeken, en dit topic van 3 regels is nou ook niet echt basis voor een brede discussie over waarom je de omschakeling wel of niet zou doen.

Mijn mening: Prutssysteempje thuis? Gewoon proberen. Productie server? Eerst testen, en als er geen reden voor is, niet upgraden.

Apache 2 is trouwens al weer een hele tijd uit hoor, de meest stomme bugs zijn inmiddels wel gefixed zou ik denken.

Anyway, dit topic gaat dicht, aangezien de topicstart te summier is voor een discussie, en het antwoord op de vraag ook op internet wel te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 27-08-2003 13:37 ]

Dit topic is gesloten.