[NIC] 3com 905b geeft verbinding problemen

Pagina: 1
Acties:

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ik heb een 3com 905b die regelmatig aangeeft dat het netwerk niet verbonden is, ongeveer elke 3 minuten. Hij geeft dan doodleuk heel even: "De netwerkkabel is niet verbonden" gevolgd door "Verbinding 100Mbps"
Ik heb al windows opnieuw geinstalleerd, orginele 3com drivers geprobeerd, en een 2e 905 geprobeerd, maar allebei geven ze hetzelfde probleem. Ook als ik bv. een film over het netwerk aan het kijken bent, dan stalled ie gewoon een halve seconde, en gaat daarna vrolijk verder. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Specs:
MSI K7T266 Pro 2
2200+
256MB
Win2k sp 3
goedkoop switchje

[ Voor 9% gewijzigd door Corn op 27-08-2003 13:07 . Reden: specs vergeten ]

Verwijderd

Heb je al een andere kabel geprobeerd? Of een andere switch?

Verwijderd

Ik heb ooit eens hetzelfde gehad met netwerk kaart van dit type. Op de een of de andere manier leek het alsof er een buffer op de kaart vol loopt, waarna hij d'r mee stopt voor een halve seconde, en dan weer vrolijk verder gaat.

Na alle kabels en andere mogelijke oorzaken (nieuwe switch, nieuwe kabels, etc) te hebben gecontroleerd leek het er toch sterk op dat het probleem in de NIC zat.

Ik ben er eigenlijk nooit achter gekomen wat het probleem was, en heb de NIC naar 3Com terug gestuurd. Tot mijn grote verbazing vertelden die mij dat de NIC geen 3Com NIC was, maar een nep kaart uit China ofzo. Ik kreeg geen nieuwe NIC, en kreeg zelfs mijn oude niet weer terug.

Of dit daadwerkelijk het probleem is is nog steeds de vraag. Ik heb nog een "b" type NIC die ik in dezelfde order besteld heb, en dus ook "nep" zou moeten zijn, draaien op een P2B-F bordje met een PIII 450. En deze werkt zonder enige problemen.

Vreemd dat bij jou beide NICs problemen geven. Ik kan me nog herinneren dat het bij mij om 1 NIC ging die in beide machines problemen gaf. Uiteindelijk heb ik de NIC vervangen (had weinig keus) door een andere 905, alleen van de C serie, en die werkt sindsdien prima. Ik weet niet of je 3Com's diagnose software ook geprobeerd hebt, misschien biedt dat nog wat inzicht in het probleem. Het is te downloaden van de 3Com web site (die op dit moment down is).

Ik vermoedde altijd een probleem met de "b" serie en de nieuwere PCI bus, maar zelfs mijn eigen bevindingen spreken dat tegen. Misschien dat er op de een of andere manier een hele serie brakke "b" kaarten in omloop is.

Heb je de mogelijkheid om de NICs in een andere machine te testen?