Toon posts:

[MDAEMON] last van inkomende smtp verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai MDaemon mailserver en ondervinde de laatste tijd het volgende probleem;

Als ik in het smtp log kijk zie ik dat mijn server heel regelmatig geconnect wordt met een email met als geaddresseerde een totale vreemde.

Ik heb alle instellingen zo staan dat ik niet relay voor niet lokale gebruikers (dus geen open relay server). Hij breekt het verzoek dan ook af, maar ik vraag me toch af hoe dat komt!

de (niet bestaande) afzender is wjh@hp.com

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Spammers proberen open relays te vinden.
Daartoe runnen ze vaak hele domme batches om een mailtje te versturen met een gespoofede afzender, om te kijken of het lukt. Zo ja, dan krijg je een vloed van spam om te versturen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

mvdejong schreef op 27 August 2003 @ 12:58:
Spammers proberen open relays te vinden.
Daartoe runnen ze vaak hele domme batches om een mailtje te versturen met een gespoofede afzender, om te kijken of het lukt. Zo ja, dan krijg je een vloed van spam om te versturen.
yup zo had ik soms een paar honderd scans op een dag :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
en wat zegt ordb.org ?

Over het niet relayen ?

Want ik dacht ook dat alles dicht was gaven de meeste openrelay scanners ook aan.

ORDB dus niet.

Stond namelijk bij ip acces filter ofzoiets *.domein.nl maar dit moest *domein.nl zijn.

Heeft toch een week geduurd voordat ik geen openrelay meer was.